شرط اسپانسر پرسپولیس برای ماندن/خبری خوش برای استقلالی‌ها/ عابدینی: پرسپولیس را قهرمان اعلام کنید

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

گزینه‌های اقتصادی وزارت ورزش برای هیئت مدیره پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس در حالی بدون مدیرعامل توسط مهدی رسول پناه رئیس هیئت مدیره این باشگاه اداره می‌شود که دو تن از پنج عضو هیئت مدیره نیز با استعفا از این جمع خارج شده اند.

پیگیری‌ها نشان از حضور چهره‌ای نسبتاً ورزشی که تجربیات فراوانی در عرصه اقتصادی دارد در ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس دارد. همچنین شخص دیگری هم که قرار است به کابینه هیئت مدیره پرسپولیس اضافه شود کاملاً اقتصادی است تا بتواند راهکارهای لازم را برای کم کردن بار مشکلات مالی سرخ‌ها فراهم کند.

باید دید اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس که به احتمال فراوان تا نیمه اردیبهشت ماه معرفی خواهند شد چه کمکی به تحقق شعار همیشگی وزارتخانه و همچنین حل مشکلات مالی سرخ‌ها خواهند کرد.

ابراز دلتنگی استراماچونی برای استقلال

فدریکو پاستورلو، مدیربرنامه‌های نامدار ایتالیایی در تازه‌ترین فعالیتش در فضای مجازی از دلتنگی آندره‌آ استراماچونی گفته و اعلام کرد او همیشه از ایران و استقلال به نیکی یاد می‌کند. چندی قبل استراماچونی هم متن جالبی منتشر کرد که نشان می‌داد دلتنگ استقلالی‌ها شده است. البته این مسئله باعث تغییر روی نیمکت استقلال نمی‌شود و او را دیگر در این تیم محبوبش در تهران نخواهیم دید، اما به هر حال استراماچونی هنوز خود را یک استقلالی می‌داند و اخبار این تیم را دنبال می‌کند.

او مدعی است هنوز بابت دوران حضورش در استقلال از این تیم طلب دارد. آخرین بار استقلال ۱۶۰ هزار دلار به حساب استراماچونی واریز کرد تا این سرمربی ایتالیایی برگردد، اما وی پول را گرفت و نیامد.

چرا خبر حضور معاون فنی در استقلال تکذیب شد؟

مسائل فنی در هر تیمی جزو اختیارات سرمربی است به همین دلیل احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه استقلال قصد دارد پس از برگزاری جلسه با فرهاد مجیدی در مورد انتخاب معاون فنی تصمیم‌گیری کند. در واقع این کار پس از مشورت با مجیدی و طبق نظر او انجام می‌شود، اما در مورد انتخاب سایر معاونان باشگاه که به مسائل فنی مربوط نمی‌شود چنین بایدی وجود ندارد. مجیدی از دستیاران و کادر فنی خود کمال رضایت را دارد. او پیش از این و قبل از حضور سعادتمند هم با کمیته فنی میانه خوشی نداشت و استقلال چیزی به اسم مدیر فنی هم نداشت. طی روز‌های گذشته بحث حضور پیروز قربانی به عنوان معاون ورزشی استقلال مطرح شده بود که خود پیروز آن را تکذیب کرد البته این روز‌ها رابطه مجیدی و قربانی خوب است، اما همان‌طور که اشاره شد برای ایجاد معاونت فنی در استقلال همه چیز پس از برگزاری جلسه فرهاد با سعادتمند مشخص می‌شود. باید دید آیا اساساً چنین معاونتی در استقلال می‌تواند به فرآیند فنی این تیم کمک کند یا نه و آیا معاونت فنی با نظر مثبت مجیدی شروع به کار می‌کند یا نه؟

اسپانسر پرسپولیس به یک شرط می‌ماند

ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس با بانک گردشگری به عنوان اسپانسر این تیم، منوط به توافق طرفین برسر مسائل مالی است. بانک گردشگری در شرایطی در زمان مدیرعاملی محمدحسن انصاری‌فرد، به عنوان اسپانسر اصلی باشگاه پرسپولیس انتخاب شد و تبلیغ این بانک روی پیراهن سرخپوشان آمد و در ۶، ۵ بازی هم وجود داشت که هیچ قرارداد رسمی بین طرفین امضا نشده بود.

گفته می‌شود انصاری‌فرد در حالی سالی ۱۰ میلیارد تبلیغ اصلی روی پیراهن پرسپولیس را به بانک گردشگری فروخته بود که مبلغ مدنظر هیئت مدیره خیلی بیشتر از این صحبت‌ها بود. به همین دلیل و با جدایی انصاری‌فرد، هیئت مدیره الان در شرایطی راضی به ادامه همکاری و عقد قرارداد رسمی با بانک گردشگری می‌شود که این بانک مبلغ موردنظر هیئت مدیره تامین شود. در غیر اینصورت، چون این توافق فقط به صورت شفاهی بود، همکاری طرفین به پایان می‌رسد.

پزشک نساجی: نباید بدن ورزشکار را ۱۴ ماه آماده نگه داشت

دکتر مصطفی اکبری پزشک تیم نساجی، متخصص آسیب‌شناسی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه درخصوص اینکه با وجود از سرگیری مسابقات وضعیت سلامت بدن بازیکنان به چه صورت خواهد بود، اظهار کرد: طولانی شدن لیگ برتر فوتبال می‌تواند آسیب‌های زیادی به جسم و روح ورزشکاران وارد کند. از نظر علمی نباید بدن ورزشکار را حدود ۱۲ تا ۱۴ ماه در شرایط مسابقه و آمادگی نگه داشت و باعث فرسودگی جسمی شدید خواهد شد. ضمن اینکه خود بحث کرونا مشخص نیست تا چه زمان دقیقاً وجود خواهد داشت.

پزشک تیم نساجی مازندران با ۳۵ سال سابقه ورزشی همچنین بیان کرد: مستندات علمی نشان می‌دهد که هم سیستم ایمنی بدن و توان ورزشی در اواخر فصل ورزشی ضعیف‌تر شده لذا مستعد بیماری‌های واگیر و هم آسیب‌دیدگی‌های شدید خواهند بود لذا اقدام شجاعانه اعلام پایان مسابقات و رفتن ورزشکاران به دوران ریکاوری پایان فصل و سپس آمادگی و برنامه‌ریزی برای مسابقات سال بعد بهترین گزینه می‌تواند باشد.

سعادتمند: نمی‌خواهم اطلاعات غلط به مردم بدهم

احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه استقلال که از روز گذشته با حضور در ساختمان این مجموعه به طور رسمی فعالیت خود در این سمت را آغاز کرد در پاسخ به تماس خبرنگار روزنامه خبرورزشی در این باره که چه اهداف و برنامه‌هایی برای حضور در سمت مدیر عاملی استقلال دارد؟ توضیح جالبی داد و گفت: «بهتر است صحبت کردن درباره ریز مسائل باشگاه را به فرصتی دیگر موکول کنیم، چون من به تازگی به این مجموعه بازگشته‌ام و از زمانی که از استقلال رفتم اتفاقات مختلفی در این باشگاه رخ داده است. از این رو و با توجه به اینکه اشراف کاملی بر همه مسائل ندارم ممکن است صحبت‌هایی کنم که بعد متهم به اشتباه شوم. از این رو در تلاش هستم تا با بالا بردن اطلاعاتم نسبت به مسائل مختلف باشگاه پاسخ‌های کامل و جامعی از طریق روزنامه خبرورزشی به اطلاع هواداران برسانم. دوست ندارم اطلاعات غلط به هواداران بدهم.»

سعادتمند در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر اولویت کار شما در باشگاه چیست؟ گفت: «به طور قطع بیش از هر چیز به دنبال حل مشکلات مالی باشگاه هستیم تا انشاءا... بتوانیم کارمان را در آرامش شروع کنیم. قطعاً این موضوع بیش از هر موضوع دیگری برای ما اهمیت دارد، دوست داریم با کمک همه استقلالی‌ها مشکلات را یکی‌یکی حل کنیم.»

قول اسپانسر به باشگاه استقلال

باشگاه استقلال از یکی از اسپانسرهای خود طلب دارد و این شرکت به این باشگاه قول پرداخت مطالبات را طی این هفته داده است. از این رو پیش بینی می‌شود با پرداخت مطالبات این اسپانسر به باشگاه استقلال بخشی از درصد قرارداد بازیکنان هم پرداخت شود. اتفاقی که خبری خوش برای استقلالی ها محسوب می شود.

عابدینی: پرسپولیس را قهرمان اعلام کنید و فوتبال را اذیت نکنید

امیر عابدینی در گفتگو با خبر ورزشی در پاسخ به این سوال که سرنوشت قهرمانی لیگ چه باید بشود، گفت؟ «الان تیم‌های اول و دوم چقدر با هم اختلاف دارند؟ جدول را که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم فاصله ۱۰ امتیاز است. واقعیت این است که تعجب می‌کنم برخی مصاحبه می‌کنند و می‌گویند حق سپاهان است قهرمان شود. این‌ها یا آمار سرشان نمی‌شود یا تاکنون جدول را ندیده‌اند. از کجا این حرف‌ها را می‌زنند، سؤالی است که جواب آن را نمی‌توان پیدا کنم.
جدول می‌گوید پرسپولیس ۴۷ امتیاز کسب کرده، سپاهان ۳۷، تراکتورسازی ۳۷ و استقلال ۳۶ امتیاز. منتهی استقلال ۲۰ بازی انجام داده و دیدار معوقه‌اش هم با فولاد است؛ بنابراین اگر تیمی ادعایی داشته باشد که می‌تواند دوم شود و نه اول، استقلال است، نه سپاهان و نه تراکتورسازی. ۴۷ امتیاز یعنی پرسپولیس از هر بازی و به طور میانگین ۲/۳ امتیاز گرفته. سپاهان از نظر میانگین امتیاز به ۲ نرسیده و حدود ۱/۸ است. تراکتورسازی به همین شکل. حالا ۹ بازی مانده و بر اساس میانگین، پرسپولیس ۲۰ امتیاز می‌گیرد و ۶۷ امتیازی می‌شود. سپاهان ۱۶ یا ۱۷ امتیاز می‌گیرد و می‌شود ۵۴ امتیاز. بر اساس این جدول که تا الان جلو آمده‌ایم، پرسپولیس مستحق‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی است. حالا عکس آن را هم امتحان می‌کنیم. فکر کنید پرسپولیس در ادامه لیگ میانگین ۱/۸ سپاهان را می‌گیرد و آن‌ها با میانگین ۲/۳ امتیاز ۹ بازی آینده را به پایان می‌رسانند. یعنی چیزی که اصلاً امکانش هم وجود ندارد. پرسپولیس ۱۷ امتیاز می‌گیرد و سپاهان و تراکتورسازی ۲۰ امتیاز. آن وقت پرسپولیس باز هم با ۶۴ امتیاز قهرمان می‌شود و تراکتور و سپاهان تازه به امتیاز ۵۷ می‌رسند. بهتر است آقایانی که خلاف این ادعا را دارند، بروند اعداد و ارقام را کنار هم بگذارند و ببینند چه تیمی باید قهرمان شود.»

کد خبر: 1065246

وب گردی

وب گردی