نیمار آماده بازگشت به بارسا/ نبرد سیتی، یونایتد و رئال برای بمب ۱۵۰ میلیون پوندی/ جام جهانی ۲۰۲۲ به تعویق می‌افتد؟

با بسته خبری اخبار فوتبال اروپا با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

نبرد ۱۵۰ میلیون پوندی سیتی، یونایتد و رئال

ابراز تمایل هری کین برای جدایی از تاتنهام باعث شده باشگاه‌های بزرگی به دنبال او باشند که البته قیمت بالایی هم دارد.

روزنامه «اکسپرس» مدعی شد، باشگاه‌های شهر منچستر و رئال‌مادرید به طور جدی خواهان کین هستند. مبلغ پایه این انتقال ۱۵۰ میلیون پوند است و شاید این رقم تا ۲۰۰ میلیون پوند هم برسد. پیش از این گفته شده بود تاتنهام با کمتر از ۲۰۰ میلیون پوند کین را نمی‌فروشد.

نیمار آماده بازگشت به بارسا

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن خودش را برای جدایی نیمار ستاره برزیلی آماده کرده است.

نشریه «اسپورت» خبر داد، نیمار آماده است پاریس را به مقصد بارسلونا ترک کند و یک مرتبه دیگر در نوکمپ به میدان برود. باشگاه فرانسوی با اطلاع از علاقه نیمار به جدایی تصمیم گرفته مذاکراتش با بارسایی‌ها برای این انتقال را جدی‌تر پیش ببرد و گزینه‌های مختلفی برای این انتقال در نظر گرفته شده، از جمله معاوضه نیمار با گریزمن.

لیگ برتر در صورت نیمه‌کاره ماندن چقدر ضرر می‌کند؟

طبق گزارش شبکه BBC، لغو مسابقات لیگ برتر انگلیس در فصل جاری و نیمه تمام ماندن آن‌ها ضرری بالغ بر ۸۰۰ میلیون یورو به این لیگ وارد خواهد کرد.

نزدیک به یک ماه است که لیگ برتر فوتبال انگلیس به دلیل شیوع کرونا در این کشور به حالت تعلیق درآمده و با بحرانی‌تر شدن اوضاع، مدت این تعلیق تمدید شده و مشخص نیست که آیا اصلاً امکان از سر گرفته شدن مسابقات وجود داشته باشد یا نه.

اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از آمادگی بازیکنان برای کمک به رفع مشکلات موجود در بحران بی‌سابقه کنونی خبر داده، اما در عین حال به این موضوع اشاره کرده که اگرچه کاهش ۳۰ درصد حقوق آن‌ها رقمی بالغ بر ۵۶۸ میلیون یورو از هزینه‌های باشگاه‌ها کم می‌کند، اما در طرف دیگر باعث وارد آمدن ضرری ۲۲۷ میلیون یورویی به دولت انگلیس به دلیل کاهش درآمدهایش از محل مالیات بردرآمد بازیکنان می‌شود. به باور PFA این کاهش حقوق می‌تواند روی عملکرد سیستم سلامت کشور تأثیر منفی بگذارد و به همین دلیل نه تنها به ضرر بازیکنان بلکه به ضرر دولت و سیستم بهداشت و مردم انگلیس هم خواهد بود.

مکالمه جنجالی رونالدو و پدرو در ال‌کلاسیکو

یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های تاریخ ال‌کلاسیکو در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۰ برگزار شد؛ جایی که رئال مادرید در اولین بازی ال‌کلاسیکویی که ژوزه مورینیو پرتغالی هدایت این تیم را بر عهده داشت با شکست ۵ گله در نیوکمپ مواجه شد. با این وجود باخت سنگین کهکشانی‌ها تنها نکته قابل توجه آن دیدار نبود چرا که صحنه‌های عجیب دیگری در طول این مسابقه به وقوع پیوست.

نیم ساعت از زمان بازی گذشته بود و در حالی که رئال مادرید با دو گل از میزبان خود عقب بود، صاحب یک پرتاب اوت از میانه‌های زمین شد. گواردیولا توپ را از روی زمین برداشت تا آن را در اختیار کریستیانو رونالدو قرار دهد، اما وقتی که ستاره پرتغالی به سرمربی بارسا نزدیک شد، او توپ را به زمین انداخت.

کریستیانو رونالدو که از حرکت تمسخر آمیز پپ گواردیولا عصبانی شده بود، با یک حرکت عجیب‌تر این سرمربی اسپانیایی را هل داد تا صحنه‌های منحصر به فرد و البته زشتی در نوکمپ رقم بخورد. بعد از این حرکت رونالدو، چند بازیکن بارسا مثل آندرس اینیستا، ویکتور والدز و پدرو رودریگز به سمت او حمله ور شدند.

پس از هجوم پدرو به سمت کریس رونالدو، ستاره پرتغالی با حالتی طعنه آمیز به او گفت: «تو کی هستی دیگر؟» پاسخ ستاره اسپانیایی آن زمان بارسا، اما بسیار جالب توجه بوده و او خطاب به رونالدو گفت: «من قهرمان جهان هستم و شما؟»

سیتی و گواردیولا به دنبال مدافع اتلتیکومادرید

اولویت اول پپ گواردیولا در تابستان خرید یک مدافع میانی است و منچستر ایوینینگ نیوز مدعی شد استفان ساویچ در لیست خرید این تیم قرار گرفته است.

این نشریه مدعی شد اتلتیکومادرید نیز در صورت رسیدن پیشنهاد خوب مشکلی با فروش استفان ساویچ نخواهد داشت. این مدافع باتجربه و 29 ساله تا سال 2022 با تیم اسپانیایی قرارداد داشته و ممکن است فصل بعد در لیگ برتر به میدان برود. البته در ماه ای اخیر نام های زیادی برای تقویت خط دفاعی سیتی شنیده شده که می توان از الکساندر باستونی و میلان اشکرینار، دو مدافع میانی چوان اینتر نیز نام برئد.

جام جهانی ۲۰۲۲ به تعویق می‌افتد؟

ببا توجه به شرایط موجود که اکثر مسابقات ورزشی در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) به حالت تعلیق درآمده‌اند، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ هم بی‌تأثیر از این قاعده نخواهد بود.

تابستان ۲۰۲۱ سالی مملو از رویداد خواهد بود، این در حالی است که برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در تمامی قاره‌ها هم ادامه خواهد داشت. با توجه به این موضوع و برگزاری تورنمنت مهمی همچون یورو در سال ۲۰۲۱، برگزاری بازی‌های بزرگترین رویداد فوتبال جهان یعنی جام جهانی در فاصله کمتر از ۱۸ ماه منطقی به نظر نمی‌رسد.

بزرگترین تهدید اما برای جام جهانی ۲۰۲۲ تنها به تعویق افتادن برگزاری آن نیست، بلکه حتی ممکن است میزبانی این رویداد از قطر گرفته و به کشوری دیگر داده شود. با توجه به اینکه در حال حاضر قطر در زمستان ۲۰۲۲ میزبان این رویداد است، ممکن است برگزاری این بازی‌ها به تابستان ۲۰۲۳ موکول شود و همین موضوع در را به روی کشورهای اروپایی و آمریکایی برای میزبانی از این رویداد مهم باز کند.

احتمال وقوع یک انتقال جنجالی در شهر میلان

باشگاه میلان تصمیم دارد در انتقالی جنجالی، مائورو ایکاردی مهاجم آرژانتینی اینتر را به خدمت بگیرد.

نشریه «کوریره دلو اسپورت» خبر داد، مائورو ایکاردی که هم‌اکنون در عضویت پاری‌سن‌ژرمن است، از باشگاه فرانسوی پیشنهاد دائمی کردن قراردادش را دریافت کرده که این اتفاق با ۷۰ میلیون یورو رخ خواهد داد. با این حال باشگاه میلان تصمیم دارد با پرداخت ۱۵ میلیون یورو بیشتر یک انتقال بزرگ را رقم بزند.

۳ بازیکن فیورنتینا کرونا را رد کردند

باشگاه فیورنتینا رسماً تأیید کرد، دوشان ولاهوویچ، جرمن پسِیا و پاتریک کوترونه که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، بهبود یافته‌اند.

این ۳ بازیکن که پس از مثبت شدن تست‌شان به قرنطینه رفته بودند، پس از گذشتن ۲ هفته دوباره تست دادند و مشخص شد کرونا را پشت سر گذاشته‌اند، چرا که تست دوم‌شان منفی بود.

راه حل جدید رئال مادرید برای جذب ستاره ناپولی

با افزایش سن هافبک های رئال مادرید، زین الدین زیدان در تابستان امسال به دنبال خرید یک هافبک جدید بوده و نام فابین رویز، بازیکن باکیفیت ناپولی در این فصل در فهرست خرید تیم اسپانیایی قرار گرفته است. مدیر برنامه این بازیکن چند روز قبل مدعی شد کهکشانی ها برای خرید فابین رویز وارد عمل شده و با او مذاکره کرده اند. اما نشریه موندو دیپورتیوو مدعی شد ناپولی قصد ندارد فابین رویز را با مبلغی کمتر از 60 میلیون یورو به فروش برساند و به همین دلیل احتمال ورود لوکا یوویچ، مهاجم صرب رئال مادرید به این معامله و انتقال او به ناپولی وجود دارد.

البته به جز فابین رویز، نام های دیگری از جمله دنی فن دبیک، هافبک جوان و هلندی آژاکس و پل پوگبا، ستاره نامدار منچستریونایتد نیز برای انتقال به رئال مادرید در نظر گرفته شده و به نظر حداقل یک نفر از این لیست راهی برنابئو خواهد شد.

مدافع میلان، گزینه بارسلونا برای تقویت خط دفاعی

ضعف شدید بارسا در خط دفاعی از یک طرف و بالا رفتن سن جرارد پیکه و مصدومیت های متوالی ساموئل اومتیتی از طرف دیگر باعث شده که باشگاه کاتالانی به شدت شرایط جذب یک مدافع با کیفیت را در تابستان پیش رو دنبال کند.

به گزارش اسپورت مدیاست باشگاه بارسلونا قصد دارد برای تقویت خط دفاعی خود مدافع ایتالیایی میلان یعنی الساندرو رومانیولی را به خدمت بگیرد. با این وجود به نظر می رسد که قیمت رومانیولی که چیزی بالغ بر ۵۰ میلیون یورو تعیین شده می‌تواند یک مشکل بزرگ بر سر راه جذب این بازیکن توسط آبی و اناری ها تلقی شود.

کد خبر: 1065247

وب گردی

وب گردی