حمایت از ایده‌های اعضای باشگاه پژوهشگران برای مقابله با کرونا/ فعالیت انجمن‌های علمی به صورت مجازی پیگیری می‌شود

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت ایده‌ها و طرح‌های اعضای باشگاه در خصوص بیماری کرونا خبر داد.

فربد رزازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در بحث کرونا گفت: دکتر طهرانچی بخشنامه "تولید دانش مواجهه با چالش‌های حاصل از کرونا و استخراج روش‌های کاربست این دانش و بررسی حکمرانی در جهان پسا کرونا" را ابلاغ کرد. بخش اول بخشنامه، مربوط به اعضای محترم هیات علمی است که پژوهشگاه و معاونت پژوهشی آن را پیگیری می کند و بخش دیگر دانشجویی است که این بخش بر عهده باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گذاشته شده است.

او با بیان این که در این زمینه دو مسیر را دنبال کردیم، ادامه داد: مسیر اول در خصوص مسابقات علمی است. جنس این مسابقات از جنس مسابقات اندیشه ورزی در این زمینه است که ملاحظات دوران پسا کرونا چگونه است؛ مسابقات فناوری نیز در مورد امکاناتی برگزار خواهد شد که در زمان کرونا مورد احتیاج بوده و بحران کرونا به ما نشان داد که درباره آنها با مشکل مواجه هستیم.

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: به طور مثال، آموزش از راه دور، مسائل بهداشتی، ساختارها و بسترهای مخابراتی کشور از جمله مسائلی بودند که کرونا به ما نشان داد در آن ها ضعف داشته و با مشکلاتی روبرو هستیم.

او تاکید کرد: موضوعات اندیشه ورزی در مسائل کلان جامعه نیز مانند حکمرانی پس از بحران کرونا و تاثیر آن در افتصاد و روابط بین‌الملل نیز مدنظر قرار گرفته است. زمینه دیگری که دنبال کردیم گروه های گفتگو و هم‌اندیشی و انجمن‌های مجازی است که جایگاه بحث و تبادل اندیشه خواهد بود.

رزازی با بیان این که در حال آماده سازی بستر فعالیت این انجمن ها به صورت مجازی هستیم، گفت: امیدوارم دانشجویان بتوانند از این بستر استفاده کنند تا از خروجی آنها ایده های جدید متبلور شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره حمایت از پژوهش های اعضای باشگاه در حوزه بیماری کرونا گفت: در حال حاضر تولید یک سری تجهیزات، مانند تولید مواد بهداشتی، تولید دستگاه های تنفسی و نظایر آن در کشور مورد احتیاج است که این موارد بیشتر از آن که در حوزه وظایف باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه باشد در حیطه وظایف حوزه معاونت فناوری و پژوهشگاه است تا از کارهای صنعتی و به محصول رسیده حمایت کنند.

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: وظیفه ما در باشگاه ساخت پژوهشگر، ایجاد انگیزه و در نهایت تحویل این افراد به بخش هایی است که می‌توانند ایده های این افراد را به محصول تبدیل کنند.

رزازی در پایان تاکید کرد: برخی اقداماتی که در خصوص بیماری کرونا در باشگاه انجام می‌شود، هنوز به مرحله صنعتی شدن نرسیده و ممکن است بلوغ لازم را برای حضور در جامعه نداشته باشند.‌ بنابراین از همه اعضا و باشگاه های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا کردیم تا برای مخدوش نشدن مدیریت بحران، در صورتی که در این موارد ورود میکنند قبل از هر اقدامی تاییدیه ستاد ملی مدیریت بحران کرونای استان را دریافت کنند و در این صورت است که از طرح ها و ایده های اعضای باشگاه حمایت خواهیم کرد. این حمایت ها به صورت حمایت از طرح های پژوهشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065260

وب گردی

وب گردی