کشف ضرر نمک برای سیستم ایمنی بدن

محققان اعلام کردند که وجود نمک بیش از حد در رژیم غذایی سیستم ایمنی را در برابر باکتری‌های کلیه تضعیف می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA) ، از هر 10 نفر 9 نفر در ایالات متحده نمک زیاد (کلرید سدیم) مصرف می‌کنند.

دستورالعمل‌های رژیم غذایی برای آمریکایی ها که وزارت بهداشت و خدمات انسانی منتشر می کند، به مردم توصیه می کند بیشتر از 2.3 گرم سدیم در روز مصرف نکنند.

دلیل این توصیه این است که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه نمک بیش از حد رژیم غذایی باعث افزایش فشار خون می شود و عامل خطر برای بیماری های قلبی و سکته مغزی است.

با این حال، مطالعه جدید که در Science Translational Medicine انجام شده ، برای اولین بار نشان می دهد که چنین رژیم غذایی همچنین می تواند کار را برای سیستم ایمنی بدن جهت از بین بردن باکتری ها در برخی از اندام های انسان سخت تر کند.

محققان این توانایی مختل شده را برای مقابله با عفونت های باکتریایی در سلولهای ایمنی به‌نام نوتروفیل می­‌شناسند که باکتری ها را قورت می‌دهد.

نوتروفیل یا خنثی دوست ((Neutrophilنوعی گویچهٔ سفید بیگانه‌خوار است. نوتروفیل‌ها دارای کموتاکسی (شیمی‌رَوی) هستند و در دستگاه ایمنی بدن انسان، در خط دوم دفاع غیراختصاصی قرار دارند.

دانشمندان در مقاله خود اعلام کردند که کاهش نمک در رژیم غذایی می‌تواند در مبارزه با عفونت های باکتریایی در کلیه ها مؤثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065299

وب گردی

وب گردی