جامعه دانشگاهی نیازمند آموزش‌های «پدافند غیرعامل» است/ مصون‌سازی کشور با فرهنگ‌سازی و آموزش محقق می‌شود

مجری برنامه علمی پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد واحد تهران شمال گفت: بر اساس گام اول پیاده‌سازی ضوابط پدافند غیرعامل و مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات، فرهنگسازی اصولی و ارائه آموزش­‌های هدفمند در جامعه است.

لاله فرهنگ متین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اظهار کرد: در 29 اردیبهشت 1397 ماموریت ویژه علمی پدافند غیرعامل به واحد تهران شمال از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد، در همین راستا بعد از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین واحد تهران شمال و سازمان پدافند غیرعامل کشور، عمده فعالیت­‌های تخصصی و علمی ذیل آن پیگیری می­شود.

وی افزود: از جمله اقدامات در راستای این ماموریت، به راه اندازی مدرسه عالی مهارتی پدافند غیرعامل می­‌توان اشاره کرد که این مدرسه عالی ذیل معاونت مهارت­‌های عمومی و سما در دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1398 راه‌­اندازی شده است.

مجری برنامه علمی پدافند غیرعامل واحد تهران شمال بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در نگاه علمی، دانشگاهی، تحقیقاتی، روزآمد و دقیق و همه جانبه به پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل همیشگی و مستمر، ضرورت آموزش پدافند غیر عامل از بستر دانشگاه امری لازم و ضروری است. یکی از خلاء­ها، آموزش پدافند غیرعامل در سطح دانشگاه‌­هاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال جامعه دانشگاهی را به‌عنوان اثرگذارترین گروه­‌های اجتماعی نیازمند آموزش‌های مناسب پدافند غیرعامل دانست و گفت: بر اساس گام اول پیاده‌سازی ضوابط پدافند غیرعامل و مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات، فرهنگسازی اصولی و ارائه آموزش­‌های هدفمند در جامعه است.

وی ادامه داد: مصون‌سازی کشور در سه لایه ایمنی، امنیتی و دفاعی صورت می‌گیرد. طبق ابلاغیه قانون مدیریت خدمات کشوری (سازمان برنامه و بودجه کشور) به شماره 36973/91/200 مورخ 18/9/91 به تمامی ‌ارگان­‌ها و دستگاه­‌ها، دوره آموزشی پدافند غیرعامل به عنوان یکی از دروس آموزشی مدیران و کارکنان دولت، دوره عرضی محسوب می­شود و در سابقه ضمن خدمت افراد ضمیمه خواهد شد.

فرهنگ متین عنوان کرد: همچنین با توجه به زیر ساخت­های موجود واحد اکترونیک در آموزش مجازی، مدرسه عالی برای فعال سازی حداکثری از این ظرفیت نیز بهره‌­مند خواهد شد. این مرکز آموزشی در نظر دارد با ایجاد عشق و علاقه به مطالعه، تحقیق و دانش‌پژوهی در فراگیران به عنوان پرچمدار آموزش‎های تخصصی و کاربردی در زمینه پدافند غیرعامل در کشور شناخته ‌شود.

مجری برنامه علمی پدافند غیرعامل واحد تهران شمال درباره چشم‌انداز آموزش در حوزه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: واحد تهران شمال و مدرسه عالی مهارتی پدافند غیرعامل با بهره‌گیری از اساتید باتجربه و در نظرگرفتن شرایط روز سیاسی و اقتصادی، و نیز تجهیز مجموعه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و امکانات آموزشی مطلوب، تلاش و همت خود را بر ارتقای کیفیت و ثمربخشی آموزش‎ها، استفاده از شیوه‎های نوین در آموزش و برنامه‎ریزی دوره‎ها براساس انتظارات سازمان پدافند غیرعامل خواهد نمود و خود را به­ عنوان یکی از عوامل سهیم و مؤثر در توسعه فرهنگی، توسعه و تعمیق آموزش‌­های پدافند غیرعامل در سطوح مختلف مخاطبین کشور، برای پاسخگویی به نیازهای روز این سازمان مهیا می‎کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065301

وب گردی

وب گردی