دولت نیمه‌عامدانه‌ در فزاینده شدن بحران‌ها نقش دارد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: دولت به صورت نیمه‌عامدانه‌ در فزاینده شدن بحران‌ها نقش دارد.

مصطفی صادق محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستور رئیس جمهور برای شروع فعالیت اقتصادی کشور از 20فروردین گفت: دولت اگر کسب و کار را تعطیل کند با توجه به اوضاع کابینه اجرایی به مردم حتما ضررهایی وارد خواهد شد؛ بنابراین باید شرایط را به گونه‌ای برای قرنطینه کامل یا محدود مهیا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت در دوگانگی قرار گرفته و کار مشخصی هم نمی تواند انجام دهد؛ اما کابینه اجرایی می‌توانست اقداماتی انجام دهد که اوضاع به اینجا کشانده نشود.

محمدی با اشاره به روند شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: نحوه مدیریت دولت نشان می‌دهد که در گسترش و فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور تقصیر داشته است.

مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ناکارآمد خواندن دولت توهین بزرگی به کابینه اجرایی کشور است. دولتمردان شاید ادای ناکارآمدی در می‌آورند؛ زیرا رئیس جمهور سوابق امنیتی و اجرایی زیادی در سال‌های اخیر دارد، هرچند با چنین نگاهی باید گفت دولت به صورت نیمه‌عامدانه‌ای در فزاینده شدن بحران‌ها نقش دارد.

وی با اشاره به اتفاقات آبان‌ماه سال 1398 گفت: کارشناسان مختلفی در آن زمان برای مدیریت اوضاع و سوخت نظر دادند؛ اما به ثمر ننشست و دولت کار خود را انجام داد.

محمدی با تاکید بر اینکه فضای ایجاد شده در مقابله با کرونا برای تشکل‌های دانشجویی سخت است، گفت: چنین شرایطی قبلا تجربه نشده و اقدامات در این زمان نیز برای بار اول صورت می‌گیرد؛ بنابراین قضاوت در مورد نحوه عملکرد فعالان دانشجویی باید موشکافانه باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه از سوی تشکل‌های دانشجویی برای مقابله با کرونا اقدامات جهادی و علمی صورت گرفته است، گفت: دانشکده‌های فنی اتفاقات خوبی را رقم زدند و با پژوهشگاه‌ها کار می‌کنند؛ همچنین فعالیت‌هایی برای ضدعفونی کردن معابر و دوخت ماسک نیز انجام شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی در مقابله با کرونا نمره خوبی می‌گیرند، گفت: فضای این عرصه کاملا غافلگیر کننده بود که می‌توانست منجر به تعطیلی کامل تشکل‌های دانشجویی شود که اینگونه نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065317

وب گردی

وب گردی