کرونا؛ عامل آتش‌سوزی دکل‌های مخابراتی انگلیس

برخی از منتقدان توسعه شبکه ۵G که تصور می‌کنند توسعه این شبکه منجر به شیوع بیماری کووید-۱۹ شده است، اقدام به آتش زدن دکل‌های مخابراتی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، برخی از منتقدان توسعه شبکه ۵ G که تصور می‌کنند توسعه این شبکه منجر به شیوع بیماری کووید۱۹ شده است، اقدام به آتش زدن دکل‌های مخابراتی کرده‌اند.

به گزارش وبسایت فناوری ورج، یکی از اولین دکل‌های مخابراتی که طعمه حریق شد در بیرمنگام بود؛ اپراتور شبکه موسوم به «EE» به گاردین گفت که احتمالاً این آتش سوزی عمدی بوده است.

سخنگوی شرکت ودافون تأیید کرد که دست کم ۴ دکل مخابراتی مورد آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند؛ ودافون شرکت چند ملیتی مخابراتی انگلیس است که دفتر مرکزی آن در شهر نیوبوری، برکشر، مستقر است. این شرکت از لحاظ میزان درآمد، بزرگ‌ترین شرکت ارتباطات سیار جهان به‌شمار می‌آید.

در همین حال، بی بی سی گزارش داد که در لیورپول و ملینگ در بندر مرسی ساید، آتش سوزی‌های بیشتری رخ داده است.

وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس نیز با انتشار یک پست در توییتر یادآور شد: هیچ مدرک معتبری مبنی بر ارتباط بین کووید-۱۹ و شبکه ۵ G وجود ندارد.

بی‌بی‌سی گزارش کرده است: خسارات ناشی از آتش‌سوزی‌ها قابل توجه است و دکل مخابراتی بیرمنگام در حالی مورد آتش‌سوزی قرار گرفته که به هزاران نفر خدمات رسانی می‌کرده و در حال حاضر تلاش برای احیای پوشش کامل ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065339

وب گردی

وب گردی