فرانسه با بدترین وضع اقتصاد از جنگ جهانی دوم تا کنون روبرو است

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد: به خاطر شیوع ویروس کرونا این کشور با بدترین اوضاع اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون روبرو است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، برونو لمایر، وزیر اقتصاد فرانسه، اعلام کرد: این کشور با بدترین اوضاع اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم به بعد روبرو شده و شرایط خیلی بدتر از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ است.

لمایر در جلسه استماع سنای فرانسه از طریق تله کنفرانس، گفت: ما به احتمال زیاد رشد اقتصادی بدتری را نسبت به منفی ۲.۲ درصد سال ۲۰۰۹ تجربه خواهیم کرد.

فرانسه از نظر شدت ابتلا به کرونا پنجمین کشور جهان محسوب شده و تعداد مبتلایان در این کشور به ۹۳ هزار نفر رسیده است.

تعداد قربانیان فرانسوی کرونا هم از ۸ هزار نفر عبور کرده است.

دولت فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، اقتصاد این کشور به خاطر شیوع کرونا، منفی یک درصد رشد خواهد کرد، اما حالا اعلام کرده باید در این ارزیابی تجدید نظر کند.

دولت فرانسه به عنوان بخشی از اقدام علیه شیوع کرونا و تبعات اقتصادی آن یک بسته ۵۰ میلیارد دلاری معادل دو درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برای کمک به شرکت‌ها و جلوگیری از اخراج کارگران فعال کرده است.

از طرف دیگر مهلت پرداخت بدهی مالیاتی و اقساط وام‌ها در فرانسه هم به تعویق افتاده و برای هر شرکتی هم که نیاز دارد ۳۰۰ میلیارد یورو ضمانت دولتی پرداخت وام ارائه خواهد شد.

فرانسه خواستار ایجاد یک بودجه مشترک در اتحادیه اروپا برای کمک به کشور‌های این قاره در برابر ویروس کرونا، است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065346

وب گردی

وب گردی