دورخیز ایران برای 6 سهمیه کشتی در فروردین 1400/ پیام کرونایی جردن باروز برای مردم ایران

با بسته خبری اخبار سایر رشته های ورزشی ایران و جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش های ایرن و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

کرونا جام‌جهانی تیراندازی هند و باکو را لغو کرد

فدراسیون جهانی تیراندازی در اطلاعیه ای بدلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت ورزشکاران، مسابقات جام جهانی هند را که قرار بود از ۱۶تا ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار شود را لغو کرد.

این مسابقات قرار بود در هر سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی انجام شود. البته این دومین بار است که این مسابقات لغو می‌شود، پیش از این قرار بود این مسابقات اواخر اسفند ماه ۹۸ انجام شود که به دلیل همه‌گیر شدن کرونا لغو شده بود.

همچنین رقابتهای جام جهانی آذربایجان نیز که مقرر بود از ۲ تا ۱۳ تیرماه برگزار شود نیز لغو شد.

پاسخ معاون وزیر به ابهام‌های انتخابات یک فدراسیون

در اسفندماه 98 با وجود برگزاری انتخابات فدراسیون های دوومیدانی و ورزش های جانبازان و معلولین، انتخابات یک فدراسیون دیگر به تعویق افتاد. فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی که در 4 سال اخیر با ریاست محمدر ضا دهخدا به کار خود ادامه می داد، هم اکنون در شرایطی بلاتکلیف قرار دارد. انتخابات این فدراسیون قرار بود 19 اسفندماه در پایان دوره 4 ساله دهخدا برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین اعلام نشدن نام کاندیداهای تایید صلاحیت شده، به تعویق افتاد. در همان مقطع مسئولان وزارت ورزش از برگزاری انتخابات در نیمه اول اردیبهشت خبر دادند، اما هنوز هم نه خبری از اعلام اسامی نهایی کاندیداها شده و نه دبیر مجمع انتخاباتی معرفی شده است.

محمدحسین علیزاده، سرپرست فدراسیون در گفتگو با ورزش سه در این باره گفت: توافقی با وزارت ورزش بر سر برگزاری انتخابات در نیمه اول اردیبهشت داشتیم که منوط به بهبود شرایط و رفع محدودیت ها به خاطر شیوع ویروس کرونا است. تا یکی، 2 هفته آینده در این باره تصمیم نهایی را می گیریم. بعد از اینکه تاریخ انتخابات نهایی شود، دبیر مجمع نیز مشخص می شود. اسامی کاندیدا هم هنوز به ما اعلام نشده و به نظر می رسد در حراست در حال بررسی است.

برای پیگیری بیشتر با عبدالحمید احمدی، معاون امور فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش تماس گرفتیم که فدراسیون ورزش های دانشگاهی از زیر مجموعه این معاونت به حساب می آید. او نیز درباره چرایی عدم اعلام نام دبیر مجمع و کاندیدای تایید صلاحیت شده و برخی شائبه ها پیرامون مهندسی انتخابات عنوان کرد: اعلام نام دبیر مجمع و کاندیدای تایید صلاحیت شده در حوزه اختیارات وزارت علوم است. با این حال وزارت ورزش هم به سهم خود در انتخابات نقش نظارتی خواهد داشت. سعی می کنم از هفته آینده بیش از قبل بحث انتخابات فدراسیون دانشگاهی را دنبال کنم و در اولین فرصت درباره آن تصمیم گیری کنیم.

ملی پوش تکواندو جراحی می کند

عرفان ناظمی عضو تیم ملی تکواندو کشورمان که به دلیل صادر نشدن روادید، حضور در مسابقات جهانی را از دست داد، ۲۱ دیماه و در جریان رقابتهای انتخابی تیم ملی آسیب دید و قرار است به زودی تحت عمل جراحی قرار گیرد. وی در این مورد گفت: مدتی بعد از آسیب دیدگی قرار بود، رباط پاره شده را جراحی کنم، ولی به دلیل آنکه احتمال داشت این جراحی مانع حضورم در بازی‌های المپیک شود، پس از مشورت با چند کارشناس از جراحی منصرف شدم و کارهای درمانی را پیگیری کردم.

ناظمی افزود: با انتشار خبر تعویق یکساله بازی‌های المپیک به فکر رفع کلی مشکل آسیب دیدگی افتادم. اکنون که کارهای فیزیوتراپی و برنامه‌های درمانی را زیر نظر دکتر مطوری نژاد انجام می‌دهم تا ان شاالله شرایط جراحی فراهم شود. پس از جراحی باید شش ماه دوره نقاهت و درمان را پشت سر بگذارم و پس از آن تمرینات خود را آغاز خواهم کرد. با وجود عضویت در تیم اعزامی به مسابقات تیمی المپیک که به صورت نمایشی برگزار می‌شود، فرصت لازم را دارم تا با سلامت کامل خود را آماده سفر به توکیو کنم. دوست دارم در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان حضور داشته باشم.

دورخیز برای 6 سهمیه کشتی در فروردین 1400

میخائیل مامیاشویلی نایب رئیس اتحادیه جهانی کشتی و رئیس فدراسیون کشتی روسیه در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی گفت: جلسه ای را به صورت کنفرانس ویدیویی با سایر اعضای اجرایی اتحادیه جهانی کشتی و نناد لالوویچ رئیس این اتحادیه انجام دادیم و مقرر شد تمامی رقابت های کسب سهمیه المپیک که به تعویق افتاده بود در همان تاریخ های اعلام شده (در سال 2020) و به میزبانی همان کشورها در سال 2021 برگزار شود.

وی ادامه داد: مسابقات جهانی سال 2021 می تواند پس از رقابت های المپیک برگزار شود که قرار شد در این مورد تصمیم نهایی توسط اتحادیه جهانی کشتی گرفته شود.

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران هر کدام 3 سهمیه کسب کردند و در 3 وزن دیگر به دنبال سهمیه های المپیکی هستند.

پیام کرونایی جردن باروز برای مردم ایران

جردن باروز که چند مدال طلای جهان و المپیک در کارنامه خود دارد و برای قهرمانی در المپیک توکیو در وزن 74 کیلوگرم خودش را آماده می کند، همواره ارتباط خوبی با مردم ایران داشته و طرفداران زیادی هم در ایران دارد. این ستاره کشتی آمریکا در ویدیویی که برای هومن توکلیان عضو ایرانی کمیسیون ورزش برای همه اتحادیه جهانی کشتی فرستاده در موضوع کرونا با مردم کشتی دوست و هواداران خود در ایران ابراز همدردی کرده است.

سلام "مو" (مخفف نام انگلیسی هومن توکلیان)

«برادرم امیدوارم حالت خوب باشد و امن و امان باشی.
میخواهم پیغامی برای مردم ایران و هواداران ایرانی ام بفرستم.
برایتان دعای خیر می کنم .ما در آمریکا هم درگیر ویروس کرونا هستیم.اما امیدواریم و با عشق دعا می کنیم. میدانم شما در آنجا هم امیدوار هستید و دعا می کنید.
مطمئن هستم دکترها و پرستارها در ایران سخت کار می کنند تا از این بحران عبور کنیم و به زندگی معمولی و کشتی برگردیم.
امیدوارم با امنیت در خانه بمانید،از هم مراقبت کنید و محبت را به هم نشان بدهید.
این ویروس بسیار سخت است اما اگر باهم متحد باشیم پیروز می شویم.

دلم برای شما تنگ شده ،دوستتان دارم و امیدوارم به زودی شما را ببینم.»

تعویق جلسه دادگاه جودوی ایران در CAS

تعلیق جودوی ایران در سال گذشته با اعتراض فدراسیون و نهادهای تصمیم گیرنده روبرو شد و در همین راستا فدراسیون جودو با همراهی و هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نسبت به حکم صادره اعتراض رسمی کرد.

بعد از اعلام رای اصلی تعلیق، فدراسیون با شکایت به دادگاه CAS وکیل و داور را هم معرفی کرد و قرار بر این شد تا در جلسه ای در روزهای ابتدایی سال جدید به اعتراض ایران رسیدگی شده و در این زمینه تصمیم گیری شود.

شیوع ویروس کرونا اما سبب شد تا جلسه CAS به تاخیر بیفتد. صالحی امیری با اعلام این خبر گفت: ویزر رئیس جهانی جودو به دنبال انجام یک هدف سیاسی بود و ما سعی کردیم در دیدارهای مختلف از حقانیت ورزش ایران دفاع کنیم و تعلیق را بشکنیم. دادگاه تصمیم‌گیری 20 فروردین بود که به خاطر شیوع کرونا به تاخیر افتاد.

حدادی در جایگاه چهارم پرتاب دیسک جهان

فدراسیون جهانی دوومیدانی تازه ترین رده بندی قهرمانان دوومیدانی را تا پایان مارس 2020 اعلام کرد.

در تازه ترین رده بندی جهانی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تا پایان ماه مارس 2020 و با احتساب رکوردهای به ثبت رسیده و عناوین کسب شده ورزشکاران، احسان حدادی با کسب 1322 امتیاز جایگاه چهارم جهان را در پرتاب دیسک به خود اختصاص داد. او که بهترین جایگاه از بین قهرمانان آسیایی و کشورمان را در رنکینگ جهانی از آن خود کرده است، در مسابقات چولاویستای آمریکا با ثبت رکورد 67.19 متر بهترین نتیجه فصل خود را برجای گذاشت.

حسن تفتیان در 100 متر و 60 متر با کسب 1200 امتیاز در رده 43 جهان قرار گرفت. تفتیان نیز با حضور در مسابقات دوومیدانی داخل سالن دوسلدورف آلمان که در 4 فوریه 2020 برگزار شد، رکورد 6.64 ثانیه را در ماده 60 متر به عنوان بهترین نتیجه فصل خود ثبت رساند.

مهدی پیرجهان در 400 متر با مانع و با کسب 1211 امتیاز رده ی 29 جهان را از آن خود کرد. پیرجهان با حضور در مسابقات بین المللی هند در 28 آگوست 2019 در ماده 400 متر با مانع رکورد جدید ملی ایران را با زمان 49.33 ثانیه به ثبت رساند.

بهنام شیری دیگر پرتابگر دیسک کشورمان نیز در این رنکینگ با 1085 امتیاز در جایگاه 69 جهان قرار گرفت. شیری نیز با ثبت بهترین نتیجه فصل خود در مسابقات کمپ بلاروس که 19 فوریه 2020 برگزار شد، با پرتابی به طول 56.92 متر به این رتبه دست یافت. او در مسابقات قهرمانی آسیا که در 21 آوریل 2019 در قطر شرکت کرده بود با رکورد 60.89 متر عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده کرده بود.

در ماده پرتاب وزنه شاهین مهردلان، در تازه ترین رده بندی فصل 2019/2020 با رکورد 20.74 متر که در مسابقات بین المللی داخل سالن فجرکاپ در 9 ژانویه 2020 به ثبت رساند با کسب 1180 امتیاز در رده 77 پرتاب وزنه این فصل قرار گرفت.

تعویق مسابقات جهانی شنا ۲۰۲۱

فدراسیون جهانی شنا پذیرفته است که مسابقات جهانی 2021 شنا در فوکوئوکا ژاپن که قرار بود ۱۶ جولای تا یک آگوست برگزار شود باید تغییر کند چون با تعویق یکساله المپیک ۲۰۲۰ تداخل پیدا می‌کند. از این رو فدراسیون جهانی شنا از ورزشکاران خود در شش رشته خواسته که اولویت‌های خود را برای زمان برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اعلام کنند.

نظرسنجی در مورد زمان برگزاری مسابقات جهانی از ورزشکاران ۶ رشته شنا، آب‌های آزاد، شنای ریتمیک، شیرجه، شیرجه بلند و واترپلو انجام خواهد شد. این نظرسنجی به ورزشکاران چهار گزینه مارچ / آوریل ۲۰۲۱، بعد از بازی‌های المپیک، سپتامبر/ اکتبر ۲۰۲۱ و سال ۲۰۲۲ را ارائه داده است.
فدراسیون شنای کانادا و آلمان از فینا خواستند که زمان این رویداد در سال ۲۰۲۲ تنظیم شود اما هنوز تائید نشده است. قبل از تصمیم گیری فینا برای زمان برگزاری با کمیته برگزار کننده و فدراسیونها ملی نیز مشورت خواهد شد.

موافق اعلام پایان لیگ برتر هندبال هستیم

سجاد اعظم مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به طولانی شدن رقابت‌های لیگ برتر هندبال در سال 1398، اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های جام باشگاه های آسیا، انتخابی المپیک و جام ملت‌های آسیا باعث ایجاد چند وقفه در رقابت‌های لیگ برتر هندبال شد و رقابت‌های این لیگ را طولانی‌تر از سال‌های قبل کرد. طی یک ماه گذشته طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ورزش تمامی سالن‌های ورزشی استان تعطیل بودند، برای همین بازیکنان ما از سطح آمادگی لازم دور شده‌اند و باید یک دوره بدنسازی و آمادگی جسمانی با چند بازی تدارکاتی برای آنها داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آباد غرب یادآورشد: براین اساس، رئیس فدراسیون پیشنهاد پایان رقابت‌های لیگ را داده و نظر باشگاه‌ها را در این رابطه خواسته که ما نیز بصورت رسمی موافقت خود را با این مسئله به فدراسیون اعلام می‌کنیم.

شطرنج؛غلبه مقتدرانه ایران بر روسیه

در حالی که بیماری کرونا اکثر دیدارهای ورزشی در جهان را تحت تاثیر قرار داده و ورزشکاران به صورت انفرادی در حال تمرین برای آماده نگه داشتن خود می باشند،برگزاری رویدادهای مختلف شطرنج به جهت ماهیت برگزاری آن به صورت آنلاین در سایت های معتبر جهانی مورد استقبال شطرنج بازان مطرح جهان قرار گرفته است . شب گذشته و از ساعت 22دیدار حساس تیم های ایران با روسیه درسایت شطرنج ملقب به چس کام با استقبال اساتید بزرگ،بین المللی و فیده هر دو کشور روبرو شده بود با برتری قاطع نمایندگان کشورمان در هر سه بخش سریع ،بلیتس و برق آسا به پایان رسید.حضور اساتید بزرگ پرهام مقصودلو،محمدامین طباطبائی ،پویا ایدنی ،همایون توفیقی ،امیررضا پوررمضانعلی و اساتید بین المللی و فیده بزرگ کشورمان در ترکیب ایران عرصه را در هر سه بخش بر روسیه که همانند ایران از اساتید بزرگ ،بین الملللی و فیده استفاده می کرد تنگ کرد تادر پایان تیم کشورمان که از 265شطرنجباز در ترکیب خود استفاده می کرد در برابر روسیه که از 350شطرنج باز خود بهره می برد پیروز شود.
در بخش برق آسا تیم کشورمان با نتیجه 268.5بر 221.5پیروز میدان شد.در رقابت بلیتس نمایندگان کشورمان 273بر 257بر حریف خود غلبه کردند و در رقابت سریع روسیه 236بر 274مغلوب شطرنج بازان کشورمان شد.
تا پایان دور هفتم و آخر که شب گذشته برگزار شد تیم اوکراین با 18امتیاز صدرنشین گروه است.روسیه با 13.5امتیازدر رده دوم قرار دارد و سه تیم قزاقستان ،صربستان و ایران با 13امتیاز به صورت مشترک درجایگاه سوم قرار دارند.با توجه به بررسی بازی ها توسط داوران و تائید نهائی در روز دوشنبه آینده تکلیف تیم های صعود کننده با توجه به نزدیکی و فشردگی نتایج سه تیم آخر جدول همچنان مبهم است

کد خبر: 1065355

وب گردی

وب گردی