استفاده رایگان از زیرساخت‌های دانشگاه آزاد برای توسعه فعالیت‌های فناورانه

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رؤسا و مدیران استانی باید امکانات و زیرساخت‌ها را رایگان در اختیار فناوران قرار دهند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم استفاده بهینه از زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور اظهار کرد: رؤسای استان‌ها باید امکانات فیزیکی و به‌ویژه زیرساخت‌های بلااستفاده را در اختیار فعالیت‌های فناورانه قرار دهند.

وی افزود: به‌طور مثال رؤسای استان‌ها و واحدها می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای در فضاهای دانشگاهی و هدایت فناوران منطقه‌ای به سوی دانشگاه، به فعالیت‌های دانش‌بنیان رونق بخشند و دانشگاه را در این خصوص به مرجعیت برسانند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: رؤسا و مدیران استانی باید امکانات و زیرساخت‌ها را رایگان در اختیار فناوران قرار دهند تا ارزش‌آفرینی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رونق و رواج پیدا کند. حتی در چنین شرایطی نیز ساختار دانشگاه و دانشجو سود خواهد کرد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به آزادی عمل مدیران در اجرای برنامه‌های فناورانه در واحدهای دانشگاهی تصریح کرد: برنامه‌ها و رویدادها نه فقط برای فناوران دانشگاه آزاد بلکه برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز پیش‌بینی شود و در راستای اجرای مواد تشویقی، امکانات و فضاها در اختیار فناوران غیر دانشگاه آزادی نیز گذاشته شود.

وی درباره تقویت فعالیت‌های ترویجی و رونق فعالیت‌های فناوری در راستای تولید ارزش افزوده خاطرنشان کرد: رفت و آمد فناوران به مراکز رشد، استقرار واحدهای فناور، تشکیل هسته‌های فناور و حتی استقرار گروه‌های خارج از دانشگاه در مراکز رشد جزو فاکتورهای ترویجی و موفقیت آمیز واحدهای دانشگاهی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065366

وب گردی

وب گردی