دریافت مجوز REACH برای صادرات اکسیدگرافن به اتحادیه اروپا

یکی از تولیدکنندگان اکسیدگرافن موفق به دریافت مجوز از REACH برای صادرات این ماده به اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گروه جهانی گرافن (Global Graphene Group) صدور گواهینامه‌ محصول دوم را در REACH نهایی کرد. REACH در اتحادیه اروپا به دنبال حفظ سلامت افراد و محیط‌زیست است؛ از این رو، نظارت و ارائه الزامات برای تولید مواد شیمیایی را در این قاره به عهده دارد.

گروه جهانی گرافن برای تولید محصول خود موسوم به Gi-PW-B۰۵۰ اقدام به دریافت گواهینامه از REACH کرده است. این ماده از خانواده اکسید گرافن بوده که تک لایه و با مقدار بسیار کم اکسیژن در سطح خود، مساحت سطحی بالایی ایجاد می‌کند.

گروه جهانی گرافن با ثبت این ماده در REACH، امکان ورود سالانه یک تا ده تن از این محصول به اتحادیه اروپا را دریافت می‌کند. این کار توسط شرکت سی‌اس‌بی (C.S.B)، به‌عنوان تنها نماینده گروه جهانی گرافن در اتحادیه اروپا انجام می‌شود. دریافت گواهینامه REACH برای این محصول، حق بازاریابی این محصول را در اتحادیه اروپا برای گروه جهانی گرافن تضمین می‌کند.

REACH واحد مقررات اتحادیه اروپا است که به‌منظور ارتقا سلامت انسان و محیط‌زیست در برابر خطرات ناشی از مواد شیمیایی ایجاد شده است. این واحد به افزایش رقابت‌پذیری در صنعت مواد شیمیایی اتحادیه اروپا کمک نموده و در تلاش است روش‌های جایگزین برای ارزیابی مواد شیمیایی خطرناک در اتحادیه اروپا ارائه شود تا با این کار میزان آزمایش روی حیوانات در این قاره کاهش یابد. REACH روش‌هایی را برای جمع‌آوری اطلاعات درباره ارزیابی خواص و ویژگی‌های مواد خطرناک ارائه می‌دهد.

گروه جهانی گرافن از اعضا کنسرسیوم گرافن REACH است و نقش بسیار موثری در چگونگی استفاده از رهیافت‌های گرافن در اروپا دارد. آدام کویرک، از مدیران این شرکت می‌گوید: افزودن این محصول به لیست محصولات دارای مجوز REACH به ما کمک می‌کند تا تجارت خود را در اروپا تقویت کنیم. من به ادامه کار و دریافت مجوزهای بیشتر از REACH توسط تیم تحقیقاتی‌مان افتخار می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065373

وب گردی

وب گردی