کمک به حضور کارکنان و آماده سازی محیط دانشگاه/ حضور بسیج کارکنان به صورت جهادی برای رفع آلودگی محیطی

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، اهداف و وظایف کمیته رفع آلودگی ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را تشریح کرد.

حسین نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کمیته رفع آلودگی در ستاد مرکزی مقابله با کرونا گفت: با دستور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و توجه ویژه دکتر آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ستاد مرکزی مقابله با کرونا در استان تهران تشکیل شد. این ستاد دارای ۱۰ کمیته است که کمیته رفع آلودگی یکی از آن هاست.

او اضافه کرد: در کمیته رفع آلودگی و آماده سازی محیط برای کارکنان، ماموریت پیدا کردم تا روند فعالیت های این کمیته را پیگیری کنم. با توجه به این که در تمام واحدهای دانشگاهی، مجموعه بسیج کارکنان به صورت سازماندهی شده حضور دارند، در موضوعاتی که نیاز باشد وارد شده و در دانشگاه حضور جهادی خواهند داشت.

او تاکید کرد: این نیروهای جهادی در حوزه سیل و زلزله نیز فعال بودند؛ با شیوع ویروس کرونا نیز در همه واحدهای دانشگاهی ماموریت پیدا کردیم تا با کمک نیروهای بسیجی، مجموعه دانشگاه را با هماهنگی روسای واحدها به صورت جهادی آماده کنیم.

مسئول کمیته رفع آلودگی ستاد مرکزی مقابله با کرونا در ادامه با بیان این که از تجهیزات و امکانات برای رفع آلودگی در محیط سازمانی استفاده خواهیم کرد تصریح کرد: ماموریت دیگر این کمیته، کمک به کارکنان و آماده سازی حضور آن ها خواهد بود تا ان شاءالله با بازگشایی دانشگاه ها زمینه کمک به همکاران برای ارائه ماسک و مواد ضد عفونی کننده و .. فراهم شود.

نصیر زاده با تاکید بر این که از همان ابتدای تشکیل ستاد مرکزی مقابله با کرونا فعالیت های این کمیته آغاز شد اظهار کرد: در همان ابتدای فعالیتمان، آمادگی پایگاه ها و مجموعه بسیج به ستاد کرونا اعلام شد. همچنین اعلام کردیم که از ظرفیت های امکانات دانشگاهی به مجموعه های بسیج شهری نیز کمک خواهیم کرد. این تجهیزات مثل استفاده از ماشین آلات برای رفع آلودگی در محیط های شهری است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آماده هستیم تا به محض ورود همکارانمان به محیط دانشگاه تجهیزات لازم، جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده را با همکاری روسای واحدها در اختیار آنها قرار دهیم.

او درباره هدف از این اقدامات توضیح داد: هدفمان رفع آلودگی محیط و رعایت چهارچوب ها و پروتکل های بهداشتی است. همچنین به دنبال این هستیم تا از نظر روانی به همکاران خود کمک کنیم تا زمانی که در محیط کار حضور پیدا کردند آرامش خاطر داشته باشند.

نصیر زاده ادامه داد: بسیج کارکنان در تعطیلات نوروز پای کار آمدند و در تولید ماسک برای بیمارستان ها و افرادی که به ماسک احتیاج داشتند همکاری کردند. همچنین مواد ضد عفونی کننده را در اختیار واحدهای دانشگاهی استان تهران قرار داده و نیازهای بیرونی را نیز مرتفع کردند.

مسئول کمیته رفع آلودگی ستاد مرکزی مقابله با کرونا در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی، پشتیبانی، نظارت و کنترل آلودگی های محتمل در محیط کار مهمترین هدفی است که این کمیته دنبال میکند. همچنین برنامه ریزی و پشتیبانی در رفع آلودگی های منتشر شده در محیط دانشگاه را نیز پیگیری کرده و در نهایت بر اجرای پروتکل ها و دستورالعمل های مرتبط برای حوزه های مختلف در دانشگاه در جهت کاهش شیوع بیماری نظارت داریم.

نصیر زاده در پایان گفت: همکاران بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در کمک به بسیج شهری محلات در رفع آلودگی محیطی اقدامات زیادی را انجام دادند. همچنین در فعال‌سازی کارگاه‌های تولید ماسک و تجهیزات پزشکی فعالیت چشمگیری داشته‌اند که ادامه روند تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065385

وب گردی

وب گردی