چگونه در شیوع کرونا استرس نگیریم؟

تاکنون در مورد تاثیرات ویروس کرونا روی بدن چیزهای زیادی شنیده ایم و همین شنیده ها باعث ایجاد استرس در بسیاری از افراد شده است. در چنین شرایطی هر شخص باید به خود کمک کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، استرس تاثیرات بلند مدت خود را روی جوامع و نیروی کار خواهد گذاشت بنابراین باید توجه کنیم که تاثیرات این ویروس بر روح و روان ما بسیار است.

CDC علائم مشخصی از استرس از جمله ترس و نگرانی در مورد سلامتی خود یا سلامتی دوستان و خانواده، تغییر در خواب یا الگوی خوردن، مشکل در تمرکز، وخیم تر شدن دیگر بیماری های مزمن بیان کرده است. مشکلات بهداشتی و افزایش مصرف الکل، دخانیات و سایر داروها از دیگر تاثیرات این ویروس است.

باید بکوشید تا استرس و اضطراب خود و خانواده را در این شرایط کنترل کنید.

در ادامه برخی از روش‌هایی که می توانید در حین شیوع کروناویروس برای سلامتی روحی خود انجام دهید را با شما مطرح می کنیم.

مراقب بدن خود باشید

علاوه بر اینکه دستان خود را به مدت 20 ثانیه یا بیشتر شستشو می‌دهید در مورد غذاها و تناسب اندام خود نیز مراقب باشید. CDC به مردم می گوید که وعده های غذایی متعادل بخورند و دور کاری کنند. مثل همیشه، رژیم غذایی و حرکات سالم ورزشی مفید است.

می توانید در منزل خود تمرینات مربوط به بدن را انجام دهید. غذاهایی بخورید که احساس قدرت شما را تقویت کند. ممکن است بدن شما در قرنطینه کمی تغییر کند اما این شرایط برای همه وجود دارد.

به منابع خبری خود اعتماد کنید

در حال حاضر بسیاری از افراد به طور غیرمجاز اطلاعات را منتشر می‌کنند و به روزرسانی­‌ها و فرضیات نادرست آنها فقط در افزایش اضطراب و درگیری های غیرضروری بیشتر می شوند. فکر انتقادی داشته باشید و بیاندیشید که منابع خبری و اعتبار آنها که باعث می‌شود به آن ها اعتماد کنید چیست.

به اندازه اخبار را دنبال کنید

اگر در طول این بیماری همه چیز را به غیر از اقدامات بهداشتی مناسب بیاموزیم، باعث استرس خود می­‌شویم. برای محافظت از سلامت روانی خود تا حدی در مورد اتفاقاتی که در دنیای اطراف شما رخ می‌دهد به روز باشید. نسبت به پیگیری اخبار وسوای به خرج ندهید.

به گونه ای باشید که اخبار را با وسواس دنبال نکنید، تلویزیون و گوشی خود را رها کنید و در مورد هرچیزی غیر از کرونا صحبت کنید.

بیش حد کار نکنید

با کار بیش از حد تمام انرژی خود را نسوزانید. در خانه تقسیم کار داشته باشید و زمانی را برای استراحت بگذارید. برای کار خود( چه از آن درآمد دارید و چه ندارید) مرزهایی ایجاد کنید و حتما به ساعت خواب خود اهمیت دهید یعنی به بدن خود زمان دهید تا دوباره شارژ شود.

با آشنایان تماس بگیرید

برای افرادی که به آن ها اهمیت می‌دهید زمان اختصاص داده و با آن ها تلفنی صحبت کنید. صحبت با دیگران به شما یادآوری می کند که تنها نیستید و همین باعث آرامش شماست. بعد از اینکه به طور خلاصه در مورد نگرانی های مشترک خود صحبت کردید در مورد موارد دیگر حرف بزنید.

کمک بخواهید

برای جلسات درمانی به یک ارائه دهنده خدمات پزشکی از راه دور مراجعه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065417

وب گردی

وب گردی