کارگروه‌های20 گانه برای بررسی ابعاد زیست اجتماعی در زمان پساکرونا تشکیل می‌شود

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت:معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کارگروه‌های 20گانه‌ای تاکنون تشکیل داده است که این کارگروه‌ها با آرایشِ فکری و مطالعاتی، به بررسی پیامدها، چالش‌ها و ابعاد مختلف زیست اجتماعی انسان در زمان پساکرونا می‌پردازند.

حجت الاسلام حسن خیری رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این مرکز و هیئت‌های اندیشه ورز در حوزه ویروس کرونا گفت: پس از ابلاغ بخش‌نامه ریاست دانشگاه آزاد درخصوص لزوم فعالیت‌های پژوهشی، معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کارگروه‌های20 گانه‌ای تا به امروز تشکیل داده است که این کارگروه ها با آرایشِ فکری و مطالعاتی، به بررسی پیامدها، چالش ها و ابعاد مختلف زیست اجتماعی انسان در زمان پساکرونا می‌پردازند.

وی افزود: این کارگروه‌ها برای شروع یک حرکت جمعی و عالمانه در حوزه‌های مختلف و شناسایی وضعیت موجود تشکیل شده است؛ همچنین گامی برای تلفیق علوم انسانی با موضوعات اجتماعی و زیست محیطی محسوب می‌شود.

خیری ادامه داد: عدم درگیری با مسائل جامعه و عدم ارائه راه حل، همواره یکی از مشکلات علوم انسانی در کشور ما محسوب می‌شود؛ چرا که عمدتا مبتنی بر اقتباس و تقلید و ترجمه بوده است؛ خوشبختانه امروز حرکت خوبی در حوزه علوم انسانی با میدان داری معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت‌های اندیشه ورز شروع شده است.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با اشاره به هیئت‌های اندیشه‌ورز گفت: بخشی از فعالیت مرکز مطالعات و برنامه ریزی، شکل دادن و ساماندهی هیئت‌های اندیشه ورز است که از استادان باورمند و علاقه مند به علوم انسانی اسلامی در هیئت‌های اندیشه ورز جذب شوند. در واقع هیئت‌های اندیشه ورز، اصلی ترین رکن جهاد علمی در حوزه علوم انسانی محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: برخی هیئت‌های اندیشه ورز در استان‌ها، ظرفیت این را داشته اند که مستقلا به تشکیل گروه‌های مطالعاتی مبادرت کنند؛ به همین دلیل در مرکز مطالعات و برنامه ریزی تلاش کرده ایم تا این دست از هیئت‌های اندیشه ورز را از راه‌های گوناگون مورد تشویق قرار دهیم. همچنین برخی از هیئت‌های اندیشه ورز نیز به کارگروه‌های تشکیل شده توسط مرکز مطالعات در سازمان مرکزی ملحق شده‌اند.

خیری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی هیئت‌های اندیشه‌ورز به صورت مجازی با یک دیگر در ارتباط هستند و 3 روز در هفته، ساعتی را برای تشکیل جلسه به صورت آنلاین و ویدیو کنفرانس اختصاص می‌دهند. اعضای هیئت اندیشه ورز در این جلسات، به مباحثه و تضارب آرا می‌پردازند که در مرحله اول چالش ها و پیامدها و در مرحله بعدی راهبرد‌پردازی موضوعات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065453

وب گردی

وب گردی