دانشگاه آزاد ترم جاری تحصیلی را حذف کند

دو اتحادیه بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به دکتر طهرانچی خواستار حذف ترم جاری و بازگردانند شهریه‌های دانشجویان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار حذف ترم جاری و پرداخت شهریه‌های دانشجویان این دانشگاه شدند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در شرایطی که ویروس کرونا تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را به تعطیلی کشانده است موضوع تعیین تکلیف ترم تحصیلی جاری دانشگاه آزاد اسلامی به چالشی جدی در بین دانشجویان واحدهای مختلف این دانشگاه کشور تبدیل شده است.

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: جنابعالی نیک می‌دانید که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همان روزهای اول مبارزه علیه ویروس کرونا در اولین اقدام با تعطیلی دانشگاه‌ها و به خانه فرستادن استادان و دانشجویان سعی کرد زنجیره‌ انتقال ویروس کرونا را در محیط‌های علمی و دانشگاهی قطع کند که این تعطیلی به تعطیلات نوروزی متصل شد و حال که تعطیلات نوروزی به پایان رسیده است دانشجویان با این سوال مواجه هستند که تکلیف ترم تحصیلی جاری و هزینه‌های پرداخت شده آن از قبیل شهریه‌ها، اجاره خوابگاه‌های دانشجویی، دفاع از پایان نامه ها چه می‌شود؟!

دانشجویان دانشگاه آزاد در این نامه بیان کردند: ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور با توجه به نامشخص بودن زمان پایان یافتن شیوع ویروس کرونا و شروع فعالیت مجدد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، هفته گذشته وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در دومین اقدام جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا در مجامع علمی و دانشگاهی کشور با انتشار بخشنامه‌ای سراسری اعلام کرد که حذف ترم تحصیلی جاری بدون درج در سنوات تحصیلی دانشجویان مجاز شده است.

در نامه‌ای خطاب به دکتر طهرانچی عنوان شده است: نبود زیرساخت‌ها و امکانات برگزاری در خور شایسته‌ کلاس‌های آموزشی مجازی و اشکالات اساسی شیوه‌ فعلی آموزش آنلاین که نارضایتی، سردرگمی و کاهش شدید بار علمی ارائه شده به دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی را به دنبال داشته است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: دو اتحادیه بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از جنبش دانشجویی و دانشجویان این دانشگاه در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی استادان، دانشجویان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی، دفاع از مطالبات به حق دانشجویان و صیانت از اینکه خدای نکرده ذره‌ای حق الناس بر ضمه‌ دانشگاهی که به حق داعیه اسلامی بودن را یدک می‌کشد نباشد از حضرتعالی درخواست می‌کنند تا با حذف ترم جاری تحصیلی موافقت و دستور دهید. در صورت امکان هزینه‌های پرداخت شده به دانشجویان برگشت داده شود در غیراینصورت تمامی این پرداخت‌ها ثبت و برای ترم تحصیلی بعدی دانشجویان استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065459

وب گردی

وب گردی