زنان فرانسوی خشونت همسرانشان را با رمز به داروخانه‌ اطلاع می‌دهند!

زنان فرانسوی‌‌ که در زنان فرانسوی مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند، برای اطلاع نهادهای مربوطه به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند و از عبارت رمزی برای اعلام خشونت استفاده میکنند!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زنان فرانسوی برای آشکار کردن خشونت همسرانشان در خانه، به داروخانه‌های این کشور رفته و با بیان رمزواژه‌ای دیگران را آگاه می‌کنند.

پایگاه خبری "یورونیوز" نوشت، زنی در شهر "نانسی" در شرق فرانسه به نزدیک‌ترین داروخانه محل رفته و با گفتن رمزواژه «ماسک 19» به متصدی داروخانه فهماند که قربانی خشونت خانگی به دست همسرش شده است !

متصدی داروخانه که این رمز را می‌شناخت، موضوع را به پلیس خبر داد و ماموران پس از دقایقی، با مراجعه به منزل آن زن، همسرش را بازداشت کردند.

داروخانه از معدود جاهایی است که شهروندان در کشورهای قرنطینه شده اروپا اجازه دارند برای رفتن به آنجا از خانه خارج شوند.

با آغاز اجرای مقررات قرنطینه عمومی در بسیاری از کشورهای اروپایی، برخی از شهروندان ناگهان خود را در معرض آزار و سوء استفاده شریک زندگی یافتند؛ موارد خشونت و آزار خانگی در دوران قرنطینه در کشورهای اروپایی رو به فزونی گذاشته و قربانیان نیز غالبا از ترس، قادر نبوده‌اند با خروج از خانه یا حتی تلفنی، این موارد را به پلیس گزارش کنند.

"مارلن شیاپا"، وزیر برابری‌های جنسیتی و مبارزه با تبعیض در فرانسه گفته است به افراد قربانی خشونت خانگی پیشنهاد شده که در صورت امکان، موضوع را با مسئول یا متصدی داروخانه مطرح کنند و اگر نتوانستند در مغازه صحبت کنند، فقط از واژه رمزی ماسک 19 استفاده کنند.

پلیس و نهادهای مدافع حقوق مدنی در فرانسه پیش از آغاز قرنطینه نسبت به بالا رفتن آمار خشونت خانگی در دوران قرنطینه هشدار داده و گفته بودند افراد قربانی این گونه خشونت به دلیل ممنوعیت خروج با مشکل بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1065480

وب گردی

وب گردی