سازمان جهانی بهداشت خواستار حمایت از پرستاران و ماماها شد

سازمان جهانی بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت 2020 از رهبران جهان خواست به عنوان بخشی از تعهد خود در قبال سلامت برای همه، سرمایه گذاری بیشتری بر پرستارها و ماماها داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر نقش حیاتی پرستاران و ماماها در پاسداشت سلامت جهانی، شعار روز جهانی بهداشت امسال را «از پرستاران و ماماها حمایت کنیم» قرار داد و از رهبران جهان خواست به عنوان بخشی از تعهد خود در قبال سلامت برای همه، سرمایه گذاری بیشتری بر پرستارها و ماماها داشته باشند.

سازمان جهانی بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت اعلام کرد: پرستاران بیش از نیمی از کادر درمانی جهان را تشکیل می‌دهند، و در تمامی رده‌های نظام سلامت خدمات حیاتی ارائه می‌دهند. از دیرباز، و همچنین امروز، پرستاران در خط مقدم مقابله با همه‌گیری‌های تهدیدکنندۀ سلامت جهانی بوده‌اند.

آنها با مقابله با همه‌گیری کووید-19 دلسوزی، شجاعت، و سلحشوری خود را در سرتاسر دنیا به نمایش گذاشته‌اند: ارزش آنان پیش از این هیچ گاه به این شکل نمایان نشده بود.

همه‌گیری کووید-19 نیاز فوری به تقویت نیروی کار سلامت در عرصۀ جهان را بارز کرده است. سازمان جهانی بهداشت در جدیدترین گزارش خود با عنوان «وضعیت پرستاری در جها نسال 2020» وضعیت بزرگ‌ترین بخش نیروی کار سلامت را به تفصیل مورد بررسی قرار داده است.

یافته‌های این گزارش حاکی از وجود شکاف‌های قابل‌توجه در تعداد نیروی کار پرستار و حوزه‌های اولویت‌دار برای سرمایه‌گذاری در آموزش پرستاری، مشاغل ، و هدایت در مسیر تقویت پرستاری در سرتاسر جهان و بهبود سلامت همگانی است.

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، با بیان اینکه پرستاران رکن اساسی در هر نظام سلامت هستند، گفت: امروز بیشتر پرستاران در خط مقدم نبرد علیه کووید-19 قرار دارند.

وی افزود: این گزارش جهانی نقش منحصر به فرد پرستاران را به ما یادآوری کرده تا مطمین باشیم که آنها از پشتیبانی لازمه برای پاسداشت سلامت جهانی برخوردار هستند.

همچنین، احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی، با اشاره به اینکه وضعیت کنونی جهان و موضوع سال جهانی پرستار و ماما برای بزرگداشت روز جهانی بهداشت بسیار بجا و درست انتخاب شده تا تقدیری از نیروی کار سلامت باشد.

وی گفت: لازم است که تمام پرستاران و ماماها، از جمله آنهایی که در کشورهای درگیر با بحران‌ خدمت‌رسانی می‌کنند، در محیطی ایمن به فعالیت مشغول باشند.

المنظری گفت: لازم است که آنها به خدمات سلامتی مناسب دسترسی داشته یاشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065486

وب گردی

وب گردی