برنامه‌ریزی برای تولید روزانه 5 میلیون ماسک

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت پیش بینی کرد، ظرفیت تولید ماسک در کشور به ۵ میلیون عدد در روز افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی وضعیت تولید ماسک با حضور اتحادیه ها و انجمن‌های تخصصی و برخی تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان با کار جهادی و شبانه روزی صنعت تولید ماسک را که بیشتر مختص مراکز درمانی بود، به صنعتی راهبردی، پویا و رقابتی در این شرایط تبدیل کردند.

وی تصریح کرد: همت جهادی فعالان عرصه تولید سبب شد تا از 160 هزار عدد تولید روزانه ماسک به بیش از یک میلیون عدد در حال حاضر برسیم و پیش بینی می‌شود که ظرفیت تولید ماسک به ۵ میلیون عدد در روز ارتقا یابد.

صادقی نیارکی با اشاره به فعالیت‌های صنعت ماشین سازی و تجهیزات در این شرایط گفت: صنعت ماشین سازی و تجهیزات در این شرایط برای تولید اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا، توانمند و خود اتکا ظاهر شد.

وی گفت: صنعت ماشین سازی و تجهیزات با مهندسی معکوس در مدت زمان کوتاهی برای تامین نیازها خود را با شرایط جدید وفق داد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت افزود: گروه‌های جهادی و خانگی نیز وارد عرصه تولید ماسک شدند و بخشی از نیازهای مردم را کاهش دادند.

صادقی نیارکی گفت: زنجیره تولید ماسک از تامین کنندگان مواد اولیه تا تولیدکنندگان ماسک و صنعت ماشین سازی و تجهیزات که در میانه این زنجیره هست، در این شرایط سخت با همت و تلاش مضاعف خوش درخشیدند که از همه آنها تشکر و قدردانی می کنم.

در این جلسه اعضای اتحادیه ها و انجمن های تخصصی و برخی تولیدکنندگان ماسک به بیان مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات خود در خصوص تأمین مواد اولیه به خصوص پارچه و کش پرداختند و راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات توسط مسئولان نیز ارایه شد.

همچنین در این نشست مدیران کل دفاتر تخصصی صنایع برق الکترونیک و صنایع نساجی و پوشاک و مشاور ارشد معاونت با تبیین فرآیند تامین مواد اولیه مورد نیاز و وضعیت تولید ماسک گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065487

وب گردی

وب گردی