مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در ۲۰ فروردین

جهادی‌ها بزرگ‌ترین وجه تمایز ایرانیان در مبارزه با کرونا، راه‌اندازی آزمایشگاه جامع بیماری‌های ویروسی تا نیمه اردیبشهت و اعلام تاریخ پایان سال تحصیلی تا آخر فروردین از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در ۲۰ فروردین به شرح زیر است:

جهادی‌ها بزرگ‌ترین وجه تمایز ایرانیان در مبارزه با کرونا

فرهیختگان در این عنوان به بررسی حضور دانشجویان جهادگر در عرصه‌های مختلف مبارزه با کرونا پرداخته است. اسفندماه سال گذشته، زمانی که هنوز کرونا در تمام کشور جولان نداده بود، دانشجویان جهادی وارد عمل شدند تا با حضور خود خلأهای موجود در مسیر مبارزه با کرونا را در حد توان خود پوشش دهند. جهادی‌های بسیج دانشجویی جزء اولین‌هایی بودند که با تعطیل شدن بساط درس، جهاد را به شیوه‌های گوناگون این بار در مسیر مبارزه با یک ویروس منحوس مشق کردند.

قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی تشکیل شد و گروه‌های جهادی را برای حضور فعالانه منسجم کرد. در همین راستا هم 7 کمیته با عنوان‌های بررسی و مساله‌محوری، تولید محتوا، رسانه، ارتباطات و اقدام مستقیم فعال شدند و دو فراخوان کشوری برای اقدام به جذب نیرو در تخصص‌های پزشکی، پرستاری، دانشجوی پرستاری (ترم ۷ و ۸)، بهیاری، کمک‌بهیاری و تولید محتوا درباره کرونا اعلام کردند. این قرارگاه چند روز قبل در گزارشی عملکرد ۳۸ روز فعالیت خود را تشریح کرد. در حال حاضر 380 هزار نفر جهادگر در قالب 33 هزار گروه جهادی در کشور مشغول فعالیت در زمینه مبارزه با کووید-19 هستند که در بین آنها 390 گروه دانشجویی (پزشکی و عمومی) فعال بوده و 10 هزار و 430 دانشجو مشغول خدمت‌رسانی هستند.

براساس گزارش قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی در طول یک ماه گذشته، 600 نیروی تخصصی موردنیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توسط دانشجویان پزشکی تکمیل شده است. همچنین 890 نیروی پزشکی نیز برای حضور در مراکز مشاوره تلفنی جهت پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم معرفی شدند و مشغول فعالیت هستند. در زمینه تامین نیروی خدماتی مراکز درمانی نیز بیش از 800 نفر از داوطلبان خدمت در این زمینه به بیمارستان‌ها و رزمندگان خط مقدم مبارزه با کرونا کمک می‌کنند. فعالیت 4500 کارگاه تولیدی با ظرفیت بیش از 13 میلیون عدد ماسک و ایجاد کارگاه‌های تولید مواد ضدعفونی‌کننده با ظرفیت تولید بیش از 9 میلیون5 لیتر بخش دیگری از عملکرد این قرارگاه در حوزه تامین اقلام بهداشتی بوده است. در شهر تهران نیز کارگاه تولید ماسک در سازمان بسیج دانشجویی با قابلیت تولید روزانه ۱۰هزار ماسک n۹۵، برای مراکز درمانی ماسک تولید می‌کند. فعالیت‌های جهادی جهادگران به این موارد ختم نمی‌شود؛ در 10 استان کشور، نیروهای جهادی در غسالخانه‌ها، وظیفه غسل و کفن اموات را بر عهده گرفتند. جهادی‌های دانشگاه شهیدچمران خوزستان هم دستگاه تولید دستکش و گروه جهادی میثاق با شهدای استان کرمان نیز دستگاه برش ماسک راه‌اندازی کرده‌اند.ادامه این گزارش را می‌توانید در صفحه ۳ روزنامه فرهیختگان بخوانید.

راه‌اندازی آزمایشگاه جامع بیماری‌های ویروسی تانیمه اردیبشهت

براساس این عنوان روزنامه فرهیختگان، سیدعلی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره فعالیت‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مبارزه با کرونا در تهران گفت: 3 بیمارستان بوعلی، امیرالمومنین (ع) و فرهیختگان از بدو شیوع کرونا در حوزه پذیرش بیماران کرونایی وارد عمل شده بودند و آی‌سی‌یو هر 3 بیمارستان برای این منظور درنظر گرفته شده است. حتی در اورژانس بیمارستان‌ها نیز بخشی را برای تشخیص و جداسازی بیماران کرونایی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: اخیرا نیز مرکز تشخیص بیماری‌های ویروسی با اولویت کرونا را در درمانگاه قدس راه‌اندازی کردیم و امروز تمام نمونه‌هایی که در تهران توسط بیمارستان‌های دولتی و زیر نظر دانشگاه ایران فعالیت می‌کنند؛ در این درمانگاه پذیرفته و مورد تشخیص قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اظهار کرد: در واحد تهران‌مرکز نیز یک ساختمان بزرگی را برای همیشه به‌عنوان آزمایشگاه جامع ویروس‌شناسی در نظر گرفته‌ایم که کارهای مربوط به آماده‌سازی ساختمان به اتمام رسیده و در حال تجهیز ساختمان هستیم، امیدواریم این ساختمان نیمه اول اردیبهشت به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک آزمایشگاه جامع و دائمی برای تشخیص بیماری‌های ویروسی در استان تهران استفاده کنیم.

ابطحی بیان کرد: در اسفند‌ماه به صورت روزانه 30 بیمار کرونایی را در بیمارستان‌های بوعلی و امیرالمومنین (ع) بستری می‌کردیم و در کنار آن بخشی از بیماران را نیز بعد از تشخیص ابتلا به کرونا به ایزوله خانگی می‌فرستادیم و در حال حاضر وضعیت پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد به همین منوال است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرستاران و کادر پزشکی ما به صورت دو شیفت در بیمارستان‌ها به فعالیت می‌پردازند، اظهار کرد: تجهیزات و اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها نیز به صورت مرتب خریداری می‌شود و خوشبختانه وسایل حفاظت فردی برای بیماران و پرسنل بیمارستان به میزان کافی در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد استان تهران وجود دارد و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: در حال تجهیز آی‌سی‌یو دوم در بیمارستان بوعلی هستیم و قطعا بعد از تکمیل تجهیز این بخش، توان بستری بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان دو برابر خواهد شد؛ البته کارهای آماده‌سازی ساختمان این بخش به طور کامل انجام شده و امیدواریم در اسرع وقت با خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز، بتوانیم آی‌سی‌یو دوم بیمارستان را به‌زودی راه‌اندازی کنیم.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در ۲۰ فرورین به شرح زیر است:

مهلت مجدد برای ثبت‌نام در کنکور ارشد ۹۹ اردیبهشت ماه اعلام می‌شود

بر اساس این عندان روزنامه آفرینش و به دنبال اطلاعیه ۲۵ اسفند ۹۸ درباره تغییر تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹، فرصت مجددی برای ثبت نام در نظر گرفته شد.

تمامی داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

با توجه به تغییر زمان برگزاری آزمون مقرر شد تسهیلاتی برای افرادی که قبلاً در مرحله اول ثبت نام (از ۱۶ آذر تا ۲۸ آذر ۹۸) و یا مرحله دوم ثبت نام (از ۱۴ تا ۱۶ بهمن ۹۸) در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده‌اند و یا در مهلت مقرر موفق به ثبت نام نشده‌اند، فراهم شود.

مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی (منحصراً رشته های امتحانی و حوزه امتحانی) داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و بیست و پنجمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور و همچنین ایجاد امکان برای ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت‌ نام نشده‌اند، از جمله این تسهیلات است.

زمان و نحوه انجام مهلت مجدد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در هفته اول اردیبهشت ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و مرحله اول بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

تاریخ پایان سال تحصیلی تا آخر فروردین اعلام می‌شود

این عنوان روزنامه آفرینش از تاریخ اعلام پایان سال تحصیلی حکایت دارد. میرحمایت میرزاده با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات، اظهار کرد: بر اساس مباحث مطروحه مقرر شد که وزارت آموزش و پرورش تا آخر فروردین ماه تاریخ پایان سال تحصیلی به ویژه امتحانات نهایی دانش‌آموزان را اعلام کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق اعلام سازمان سنجش، ۲۰ روز پس از برگزاری آخرین امتحان نهایی آمادگی لازم برای برگزاری کنکور سراسری مانند سال‌های گذشته وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: همچنین قرار است هفته آینده کمیسیون آموزش و تحقیقات و شورای سنجش و پذیرش دانشجو جلسه‌ای در این باره داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065495

وب گردی

وب گردی