تولید بیش از 15 نوع نانو مواد توسط یک شرکت دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 15 نانوماده را در لیست محصولات عرضه شده به بازار داریم ، گفت: هم اکنون این شرکت دانش بنیان به خاطر شیوع کووید 19 اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده سطو ح و دست و نیز کیت تشخیص کرده است.

ابراهیم اکبرزاده مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان فعالیت اصلی خود را از سال 96 شروع کرده و در حال حاضر در زمینه نانوذرات فعالیت می‌کند، اظهار کرد:در حال حاضر بیش از 15 نانوماده را در لیست محصولات عرضه شده به بازار داریم که برای تمامی این محصولات به منظور گرفتن گواهی‌نانومقیاس اقدام شده و چندی پیش گواهی‌نانومقیاس برای نانوذرات طلا دریافت شد. امیدوارم به زودی برای باقی محصولات نیز این گواهی‌نامه صادر شود. هرچند ما تجاری‌سازی این نانومواد را آغاز کرده و در حال حاضر فروش آن‌ها انجام می‌شود.

اکبرزاده تصریح کرد: از این 15 نانوذرات یکی دو مورد در حوزه نانو مس و نقره بوده که شیوع کووید 19 هم اکنون در تولید مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و محلول دست استفاده می‌شود و مابقی در کیت و دارویی و غیره کاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره بازار نانوذرات طلا اظهار کرد: نانوذرات طلا به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارند. پزشکی و سلامتی یکی از مهم‌ترین این کاربرد‌ها است. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این نانوذرات موجب شده تا بتوان از آن‌ها در بخش‌های مختلف حوزه سلامت استفاده کرد. کیت‌های تشخیص پزشکی یکی از کاربرد‌های این نانوذرات است که ما مشتریانی از این بخش برای نانوذرات طلا داریم و در حال حاضر از نانوذرات طلای شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا در ساخت این کیت‌ها استفاده می‌شود. البته بخش پژوهشی و دانشگاهی نیز از نانوذرات طلای ما استفاده می‌کند و مقالات متعددی با استفاده از این نانوذرات به چاپ رسیده است.

وی افزود: در مورد نانوذرات طلا با توجه به شیفت کاری بین 2تا3 لیتر و در مورد نقره ماکزیمم 100 لیترکلورئد با غظلت 4هزار ppm را تولید می‌کنیم و درصورت نیاز بیشتر می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان قیمت پایین و خلوص بالا را دو مزیت اصلی این نانوذرات دانست و گفت:علاوه بر تبلیغات و شرکت در نمایشگاه، ما از طریق پایگاه اینترنتی شرکت تلاش داریم تا محصولات را به مشتریان معرفی و عرضه کنیم. فعالیت‌هایی نیز برای صادرات انجام شده است.

اکبرزاده ادامه داد: تمام این متریالی که کار کردیم در مجموع با دانش بومی خودمان بوده تا جایی که اکثر تجهیزات را به صورت داخلی طراحی و تولید کردیم. همچنین در کنار این امر مهم از تجربیات کشورهای موفق در این عرصه نیز استفاده کرده‌ایم.

وی در مورد جهش تولید گفت: چالشی که هم اکنون در کشور وجود دارد این است که مسئولان به صورت جزیزه‌ای در کشور عمل می‌کند در حالیکه در هیچ جای دنیا بدین صورت نیست. وقتی صحبت از صادرات می‌شود باید به صورت گسترده باشد ما محصولات تولیدی خودمان را خیلی پایین تر از محصول تولیدی چین در بازار به فروش می‌رسانیم.باید این موانع برطرف تا شاهد جهش تولید در کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065504

وب گردی

وب گردی