تولید علم در راستای تقویت «جهش تولید» است

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه مرکز تولید علم و فناوری است، وقتی از جهش تولید صحبت می‌کنیم منظور از تولید صرف مواد مصرفی جامعه نیست بلکه تولید علم هم در این مقال می‌تواند بگنجد.

حسین نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص ویژگی‌های سال جدید و نام‌گذاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: سال 99 از سوی رهبر فرزانه انقلاب با شعار جهش تولید مزین شد که برای تحقق آن باید فکر، برنامه و عقبه علمی قوی همراه شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تحولات در ساختارهای دانشگاهی برای عملیاتی سازی «جهش تولید»، افزود: دانشگاه مرکز تولید علم و فناوری است، وقتی از جهش تولید صحبت می‌کنیم منظور از تولید صرف مواد مصرفی جامعه نیست بلکه تولید علم هم در این مقال می‌تواند بگنجد.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تولید علم سرمایه هر کشور به‌شمار می‌رود و بلاشک مقام معظم رهبری نیز چنین دیدگاهی نسبت به تولید علم دارند. رئیس و معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد نیز از همین ابتدای سال با روحیه و تفکری بسیجی رویکردهای دانشگاه را مطابق با بیانات رهبری فرزانه انقلاب قرار دادند.

نصیرزاده انتخاب شعار «جهش تولید» را از سوی رهبر معظم انقلاب، هوشمندانه و باپشتوانه علمی دانست و گفت: قطعاً برای نیل به هدف جهش تولید، دانشگاه نیز باید کمر همت را ببندد و تولیدات علم کاربردی را در اختیار کشور بگذارد. برای تحقق چنین اتفاق بزرگی هم اعضای هیئت علمی، دانشجویان و هم کارکنان دانشگاه باید هم‌راستا شوند.

وی ادامه داد: اساتید به‌عنوان چراغ راهنما، دانشجویان به‌عنوان پایه‌های پژوهش و فناوری و کارکنان نیز در راستای مهیاسازی محیط به‌مانند یک زنجیره هرکدام نقش مؤثری برای تحقق شعار سال ایفا می‌کنند که باید پشت همه فعالیت‌ها فکری منسجم نیز به پشتیبانی بپردازد. کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با نگاه ولایت‌مدارانه وظیفه خود را در زمینه‌سازی تحقق شعار سال انجام می‌دهند.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بحران کرونا نشان داد که ملت ایران در روزهای سخت با همبستگی و همدلی توانایی غالب شدن به مشکلات را دارند و با وجود همه مشکلات و تحریم‌های همه‌جانبه می‌توانند زمینه‌ساز اتفاقات خوب باشند. اقدامات جهادی دانشگاهیان در این روزهای سخت گوشه‌ای از این همبستگی است.

نصیرزاده با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی و خدمات بیمارستان‌های کشور عنوان کرد: اکنون اساتید، دانشجویان و کارکنان در مراکز درمانی و خط مقدم مبارزه با کرونا دست به دست هم داده‌اند و برای محافظت سلامتی و جان مردم به‌معنای واقعی جهاد می‌کنند. این خود الگویی تمام عیار برای سایر اقشار جامعه در راستای پیشرفت کشور است. زنجیره واحد اقشار مختلف بسیج نیز برای ایجاد هم‌افزایی و تعالی کشور با تمام توان در کنار دانشگاهیان ایستاده است.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امید است که سال 99 سال سربلندی باشد تا خوشحال از تحقق مطالبات و دغدغه‌های ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065541

وب گردی

وب گردی