2800 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد بستری شده اند/ ارائه بسته ویژه آموزشی به دانشجویان علوم پزشکی

دکتر طهرانچی با معاون و مدیران کل معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ویدئوکنفرانس دیدار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با معاون و مدیران کل معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

دکتر طهرانچی در ابتدای این نشست، از تمامی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که طی روزهای گذشته با تمام وجود در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در خدمت مردم بودند، قدردانی و برای آنها آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

در ادامه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درگذشت برادر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه (که از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس و مدافع حرم بود)، حسین شیخ‌الاسلام معاون فقید امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران و دانشجویان تازه درگذشته این دانشگاه را تسلیت گفت.

دکتر طهرانچی از بستری شدن بیش از 2800 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: تا روز گذشته، بیش از 2800 بیمار کرونایی در 3 بیمارستان فرهیختگان، بوعلی و امیرالمونین(ع) بستری و تحت درمان قرار گرفتند که پذیرش و خدمات رسانی به این بیماران همچنان ادامه دارد.

دکتر طهرانچی از معاونت علوم پزشکی دانشگاه خواست با توجه به از سرگیری فعالیت‌های اداری سازمان مرکزی دانشگاه و فعالیت های آموزشی حضوری دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی، این معاونت پروتکل‌های فاصله‌گذاری هوشمند را برای مراجعه‌کنندگان، حاضران در جلسات دفاع، دانشجویان شرکت‌کننده در کلاس‌های حضوری (کارگاهی و آزمایشگاهی) تدوین کند و در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد. همچنین برنامه‌ریزی ویژه برای بسته آموزشی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ترم جاری را انجام دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین پیشنهاد داد مدیران معاونت علوم پزشکی دانشگاه، از طریق کانال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، پاسخگوی سؤالات و ابهامات دانشجویان باشند.

محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارشی از علمکرد حوزه های مختلف معاونت علوم پزشکی به ویژه در بحث کرونا را ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال 98 کمیته مرکزی سلامت در حوادث و بلایا در معاونت علوم پزشکی تشکیل شد و بلافاصله پس از وقوع سیل در کشور، گروه های جهادی شامل تیم های پزشکی، پرستاری، مامایی و دامپزشکی به 116 روستای استان های سیل‌زده اعزام شدند و توانستند به بیش از 15 هزار نفر خدمت‌رسانی کنند.

راه‌اندازی سامانه گروه‌های جهادی سلامت، تدوین سند آمایش سرزمینی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل شورای راهبری مراکز درمانی و کمیسیون معاملات مرکزی مربوطه در این معاونت، راه‌اندازی مرکز پایش سلامت در بیمارستان فرهیختگان، هدایت طیف‌های درمانی و قطب کشوری در حوزه دامپزشکی، برنامه‌ریزی برای ایجاد کلینیک‌های جامع روانشناسی و... از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 بود که دکتر نفر به تشریح آنها پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: به محض اطلاع‌ از شیوع ویروس کرونا در کشور، شورای سلامت و کمیته مقابله با کرونا، با محوریت معاونت علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و درگاه آموزشی مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا راه‌اندازی شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین و گردآوری محتوای آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا و پیگیری تأمین لباس های محافظ کادر پزشکی، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی و هماهنگی برای ایجاد فضای مناسب برای دوران نقاهت بیماران بهبودیافته با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح را از دیگر اقدامات حوزه متبوع خود در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

نفر خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا، کشور ما نیز شرایط سختی را می‌گذراند که امیدوارم بتوانیم با موفقیت از این دوران گذر کنیم.

در ادامه این جلسه، امین قاسم بگلو مدیرکل دفتر توسعه خدمات سلامت، فرهاد ادهمی مقدم مدیرکل دفتر توسعه آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی، همایون رستگارزاده سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت، عباس احمدی سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی گزارش مبسوطی از اهم اقدامات و عملکرد حوزه علوم پزشکی دانشگاه مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065555

وب گردی

وب گردی