فاصله گرفتن از فضای تحصیل برای دانشجویان خطای راهبردی است/ هزینه اینترنت اساتید به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه برای دومین بار به صورت مجازی در گروه تلگرامی دانشجویان این به برخی ابهامات پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود همتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز برای دومین بار در گروه رسمی دانشجویان این دانشگاه حضور پیدا کرده و به سؤالات و ابهامات دانشجویان پیرامون آموزش‌های مجازی پاسخ داد و به گفت‌وگو پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از کادر درمانی و بیمارستانی کشور به جهت مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: شرایط فعلی به همدلی و همکاری نیاز دارد. این صحنه‌ها قبلا نیز در کشور اتفاق افتاده که کشور ما سربلند از آزمون‌ها بیرون آمده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: جریان آموزش نمی‌تواند متوقف شود و فاصله گرفتن از فضای تحصیل یک اشتباه راهبردی است. دانشگاه تلاش می‌کند استاندارد و حداقل‌های آموزش مجازی را رعایت کند. سوالات دانشجویان را پیگیری می‌کنیم و به آنها پاسخ می دهیم. با رفع مشکلات می‌توان آموزش‌های مجازی را گسترش داد.

همتی تشریح کرد: استفاده دانشگاه از آموزش مجازی برای جبران کلاس‌های عملی در هفته‌های آتی است. اشکالاتی در این مدت در روند آموزش‌های مجازی بوده که از دانشجویان و اساتید محترم دانشگاه طلب عذر می کنیم. قوانین شرایط بحران با شرایط عادی متمایز است و باید نسبت به آن روندهای آموزشی را مقایسه کرد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر علوم و نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا هفته آینده تکلیف دانشگاه‌ها مشخص شود بخشنامه آنها برای واحدهای دانشگاهی ابلاغ شود. دانشجویانی که آماده دفاع پایان نامه هستند به نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی خود مراجعه خواهند کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اساتید می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی برای ارائه نکات تکمیلی اقدام کنند. دستورالعمل‌های مربوط به گذراندن واحدهای آزمایشگاهی متعاقبا اعلام خواهد شد. هزینه‌های اینترنت اساتید دانشگاه آزاد نیز با مساعدت شرکت مخابرات ایران رایگان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065598

وب گردی

وب گردی