آموزش‌های مجازی دانشگاه آزاد در ماه اخیر ۳۵ برابر شده است/ بارگذاری ویدئوهای آموزشی اساتید در سامانه

مدیر مرکز رشد و فناوری واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در گروه مجازی رسمی دانشجویان این دانشگاه از قابل برداشت بودن فایل‌های آموزشی اساتید از سامانه آنلاین دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدیار آقانصیر امشب در گروه مجازی رسمی دانشجویان این دانشگاه در پاسخ به ابهامات و سوالات دانشجویان پیرامون آموزش‌های مجازی با اشاره به پیشینه و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک اظهار کرد: آموزش الکترونیک برای ارائه سرویس به زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای هردو طرف آموزش دهنده و آموزش گیرنده نیازمند است. واحد الکترونیکی از سال 85 فعالیت خود را شروع کرده و در این مدت ارائه خدمات آموزشی را با 5 هزار دانشجو تجربه کرده است.

وی افزود: تاکنون تلاش شده تا براساس داده‌های وصول شده همه از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شوند. ولی بعضا زیرساخت‌های کاربران به صورت کامل مهیا نشده است. بسیاری از دانشجویان با گوشی‌های همراه آموزش‌های مجازی را دنبال می‌کنند و در چنین شرایطی احتمال بروز اشکالات افزایش می‌یابد. دو روز گذشته روزهای آرامی را سپری کرده‌ایم و اکنون برای 405 واحد دانشگاهی درحال ارائه سرویس آموزشی هستیم.

آقانصیر بیان کرد: باتوجه بار بالای کلاس‌های آنلاین، تجربیات ارزنده‌ای بدست آمد که تلاش کردیم در کوتاه‌ترین مدت مشکلات را حل و فصل کنیم ولی منکر مشکلات بعضی از واحدهای دانشگاهی نیستیم. در مجموع به صورت کلان آمار برگزاری کلاسها قابل قبول بوده است.

مدیر مرکز رشد و فناوری واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: به‌طور میانگین 50 درصد کلاس‌ها و در بعضی واحدها تا 90 درصد کلاس‌ها با ظرفیت کامل دانشجویان تشکیل شده است. آموزش‌های مجازی دانشگاه آزاد در عرض یک ماه 35 برابر بزرگتر شده و توسعه پیدا کرده است. دانشجویانی که درخصوص حساب‌های کاربری خود مشکل دارند می‌توانند به رابطان آموزش مجازی خود مراجعه کنند.

وی درخصوص مشکل عدم تطابق صدا و تصویر کلاس‌های مجازی تشریح کرد: اغلب قطعی ها از طرف تامین کنندگان اینترنت کاربران بوده است، چراکه سرویس دهندگان اینترنت نیز در این مدت اقدامات تأمینی و تقویتی بسیاری داشته‌اند. اینترنت مناسب با پهنای باند دو مگابایت می‌تواند به‌طور کامل کلاس‌های مجازی را پشتیبانی کند. اختلالات درگاه‌های اینترنتی از دیگر مشکلات تامین کنندگان است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دسترسی حذف کردن فیلم‌ها از اساتید صلب شده تا دانشجویان با مشکل بارگیری فایل‌های آموزشی مواجه نشوند. دانشجویانی که دیرهنگام انتخابات کردند هنوز لیست آنها به دست واحد الکترونیک نرسیده است. توصیه می‌شود دانشجویان برای بهره‌مندی از کلاس‌های مجازی از گوشی تلفن همراه استفاده نکنند زیرا ایجاد ارتباط با گوشی‌های همراه باتوجه به تنوع سیستم‌های عامل کار به‌مراتب دشواری است. فایل‌های راهنمای آموزش مجازی بر روی سایت واحدهای دانشگاهی بارگذاری شده است.

آقانصیر ادامه داد: برای رفع مشکل کیبوردهای فارسی نرم‌افزارهایی در سامانه تعبیه شده است که کاربران می‌توانند استفاده کنند. ویدئوهای کلاس‌های مجازی با اندکی تاخیر تا ساعت 20 همان روز بر روی سامانه بارگذاری می‌شود و برای دانشجویان تا 8 صبح فردای آن روز قابل استفاده و بارگیری است.

وی خاطرنشان کرد: براساس سیستم عامل گوشی‌های همراه کابران، بارگیری فایل‌ها متفاوت است، دانشجویان فایل‌های بارگیری شده را از قسمت فولدر دانلود دستگاه خود جستجو کنند. برگزاری کلاس‌های مجازی توسط دانشگاه آزاد در کشور و حتی منطقه بی‌نظیر است و با توسعه زیرساخت‌ها نوید بهتر شدن خدمات را می‌دهیم. با صبوری و مشارکت دانشجویان و اساتید یک اتفاق خوب را در آموزش مجازی رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065607

وب گردی

وب گردی