استارتاپ استرالیایی به دنبال کمک به محیط‌زیست با نانولوله‌ها

یک استارتاپ استرالیایی قصد دارد تا از نانولوله‌های موجود در خاک رس منطقه‌ای در استرالیا برای تصفیه آب و زدایش کربن از اتمسفر استفاده کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک استارتاپ استرالیایی به دنبال تجاری‌سازی نانوذره‌ای نادر با پتانسیل بالا است که می‌توان از آن برای کمک به جذب آلاینده‌های کربن و آب استفاده کرد.

ذخایر زیادی از خاک رس هالوسیت-کائولن در شبه جزیره ایری در استرالیای جنوبی وجود دارد که حاوی ذرات لوله‌ای میکروسکوپی منحصربه‌فرد است که خاصیت جذب بالایی دارند.

نچرال نانوتک (Natural Nanotech) استارتاپی مستقر در شهر آدلاید است، این شرکت در حال حاضر، تحقیق و توسعه روی محصول جدیدی را آغاز کرده تا آن را به بازار عرضه کند.

تونی بلپریو از مدیران این شرکت گفت: ما به تازگی موفق به امضا توافق‌نامه‌ای سه ساله شده‌ایم تا کارهای آزمایشگاهی که قبلا در مقیاس تجاری انجام شده بود را ارزیابی کنیم. در صورت موفقیت، می‌توان استرالیا را به‌عنوان تولیدکننده و تامین‌کننده برتر یک محصول جدید جهانی با کاربردهای متنوع زیست‌محیطی قلمداد کرد.

وی افزود: ذرات ریز موجود در خاک رس طبیعی که به هالوسیت شهرت دارند می‌توانند گزینه ارزان و مناسب برای کمک به محیط‌زیست باشند. این ذرات قادرند جایگزین نانولوله‌های گران‌قیمتی باشند که در حال حاضر در طیف گسترده‌ای از فناوری‌های جدید استفاده می‌شوند.

بلپریو تصریح کرد: با توجه به محدودیت موجود در بقیه نواحی جهان، بخش جنوبی استرالیا می‌تواند مخزن غنی از این نوع مواد طبیعی در جهان باشد. این پتانسیل چند سالی است که شناخته شده اما هالوسیت‌ها در جهان بسیار نادر هستند و ما در این منطقه واقعا ذخایر بزرگی در حد میلیون‌ها تن از این ماده را داریم.

اولین پروژه تحقیقاتی این کشور بر توسعه رهیافت جدید به‌منظور جذب کربن از جو آلاینده‌های انتخابی از آب تمرکز خواهد داشت.

استرالیا تصمیم گرفته است به جای فروش فله‌ای این نانولوله‌ها، از آن برای مقاصد زیست‌محیطی استفاده کند. هر چند هنوز صنعت سرامیک به‌عنوان اولین گزینه برای این شرکت خواهد بود که این نانولوله‌ها برای تقویت ساختار سرامیک‌ها مناسب هستند. اما دیگر بازارها نظیر تصفیه آب نیز در لیست اهداف این استارتاپ هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065626

وب گردی

وب گردی