اختصاص بخش ICU بیمارستان بوعلی برای درمان بیماران کرونایی/ روند بهبودی رو به افزایش است

مسئول بخش ICU بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر تمام بیماران بخش آی سی یو بیمارستان بوعلی به پذیرش و درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

مریم سادات موسوی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات بیمارستان بوعلی برای بیماران کرونایی گفت: بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی اولین بیمارستانی بود که با شیوع کرونا، پذیرش بیماران را در دستور کار قرار داد. در حال حاضر تمام بیماران بخش ICU در بیمارستان کرونایی هستند.

او اضافه کرد: این بیماران اکثرا دچار مشکلات تنفسی بوده و نیاز به دستگاه های کمک تنفسی دارند. برای بیمارانی که شرایط بهتری دارند از ماسک های بگ دار و برای بیمارانی که وضعیت مناسبی ندارند از دستگاه بای پپ (BIPAP) استفاده می شود. اگر شرایط آنها تغییری نکند وضعیت آن ها به ونتیلاتور تغییر پیدا میکند.

او با بیان این که ونتیلاتور ها تجهیزاتی برای کنترل دم و بازدم تنفیب در تیپ ها و مد های مختلف بیماری های تنفسی است اظهار کرد: به طور مثال چند روز پیش یک بیمار کرونایی با میانگین سنی ۴۰ سال به دستگاه تنفسی ونتیلاتور متصل شد و بعد از انجام تراکستومی بهبود پیدا کرد.

او با بیان این که در حال حاضر در تمام تخت های آی سی یو بیماران کرونایی بستری شده اند گفت: در این مدت یک بیمار ۳۰ ساله داشتیم که خوشبختانه بعد از بستری یک هفته ای در ICU به بخش منتقل شد؛ همچنین دو بیمار ۴۰ و چند ساله در آی سی یو بستری شدند اما بقیه بیماران بالای ۵۰ سال بوده اند که به غیر از بیماری کرونا، بیماری های زمینه ای دیگر نیز داشته اند.

مسئول بخش ICU بیمارستان بوعلی درباره انگیزه خود برای تحصیل در رشته پرستاری گفت: به کارهای جهادی بسیار علاقمند هستم و حدود ۵ مرتبه به عنوان پرستار به حج اعزام شدم.‌ از خدمت به مردم نیز لذت می برم و درمان بیماران را وظیفه خود میدانم.‌ برای تک تک بیماران نگران هستم و از دست دادن حتی یک نفر از بیماران برای من و همکارانم سخت و دردناک است.

او تاکید کرد: توصیه من برای تازه واردان به این شغل این است که نوع دوستی، صبر، دلسوزی و همدردی را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا پرستاری اساسا نه یک شغل، بلکه یک علاقه و عشق است. معتقدم پرستاری از سخت ترین کارها از نظر حجم فشار روحی و جسمی است؛ پرستار با رفتار سرشار از محبت و مهربانی و همدردی کردن با بیمار، سعی می کند از دردهای او بکاهد.

پرستار بخش ICU بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طور کلی اکثر بیماران دارای مشکلات و استرس بسیار زیادی هستند که برای خدمت رسانی بهتر به آنها نباید از درک این موضوع مهم غافل شد. پرستاران باید از انجام هرگونه اقدامی برای رفاه حال بیماران بهره مند شوند.

موسوی در ادامه در خصوص تعداد تخت های بخش آی سی یو بیمارستان بوعلی گفت: در حال حاضر ۹ تخت در این بخش وجود دارد و هر ۹ تخت بیماران کرونایی هستند اما متاسفانه تاکنون حتی یک تخت نیز خالی نشده است و به محض بهبودی و انتقال یکی از این بیماران به بخش، مجبور به پذیرش یک بیمار کرونایی دیگر هستیم.‌ اما روند بهبودی رو به افزایش است و تاکنون بسیاری از بیماران به بخش منتقل شده و یا مرخص شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065664

وب گردی

وب گردی