عدم کاهش شهریه دانشگاه هاروارد به دلیل شیوع کرونا / پرداخت حقوق استادان کلاس‌های آنلاین الزامی است

کارشناسان آمریکایی بر این باورند که عدم حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس درس، دلیل مناسبی برای تخفیف شهریه نخواهد بود؛ به عنوان مثال دانشگاه هاروارد برای پیش‌بردن آموزش‌های آنلاین باید به استادان خود حقوق پرداخت کند و تخفیفی برای ترم بهاری در نظر نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به دلیلی شیوع ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌های جهان تعطیل شده‌اند؛ اما آموزش مسائل درسی به صورت آنلاین دنبال می‌شود. دانشکده و دانشگاه‌های آمریکا نیز بر اثر شیوع ویروس کرونا قرار است کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند تا سرعت انتشار ویروس کرونا کاهش پیدا کند.

شانون ترمبلی دانشجوی دانشگاه DMACC مخفف Des Moines Area Community Colleges است. او مجبور است به صورت آنلاین مباحث درسی خود را دنبال کند؛ زیرا شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزایش یافته به همین منظور تاریخ پایان آموزش مجازی مشخص نیست.

دانشجویان مجبور هستند یادگیری از راه دور را جایگزین آموزش حضوری کنند؛ اما آموزش آنلاین برای ترمبلی دشوارتر به نظر می‌رسد. او دانشجوی بهداشت دندانپزشکی است و حضور در کلینیک بخشی از برنامه درسی او محسوب می‌شود. وضعیت حضور او در کلینیک اکنون مشخص نیست و استادان ترمبلی درگیر نحوه اجرای آزمایشات مربوط به کرونا هستند.

ترمبلی و برخی از همکلاسی‌هایش نمی‌دانند که شهریه دانشگاه به آن‌ها بازگردانده خواهد شد یا خیر . او در این باره می‌گوید: «من معتقدم که باید این شهریه به دانشجو بازگردد؛ اما هنوز در مورد آن صحبتی نشده است.»

دانشجویانی مانند ترمبلی ممکن است احساس کنند که کلاس‌های مجازی در مقایسه با کلاس‌های حضوری کم‌رنگ‌تر است؛ اما کارشناسان معتقدند که عدم حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس درس، دلیل مناسبی برای تخفیف شهریه نخواهد بود.

رابرت کلچن استاد دانشگاه سیتون هال است که در زمینه دسترسی‌های مالی آموزش عالی مطالعه می‌کند. او می‌گوید: «بسیاری از دانشکده‌ها به راحتی قادر به بازپرداخت شهریه نیستند. دانشگاه‌ها به دلیل آموزش‌های مجازی هنوز هم به استادان خود حقوق می‌پردازند و پول بیشتری برای باز پرداخت شهریه ندارند.»

همان‌طور که می‌دانید همه‌گیر بودن ویروس کرونا توسط سازمان جهانی بهداشت تایید شده است، مقامات بهداشت عمومی به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنند که مدارس و دانشگاه‌های دورافتاده اجتماعی را تحت پذیرش خود قرار دهند، به استادان توصیه می کنند که برای تدریس مجازی به جای کلاس‌های حضوری از اپلیکیشن‌هایی مانند Zoom یا سایر فناوری کنفرانس ویدیویی استفاده کنند.

بعضی از مدارس یک قدم جلوتر برداشته شده و از دانشجویان خواسته‌اند قبل از تعطیلات بهاری خوابگاه‌های خود را ترک کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها در شمال شرقی آمریکا و مناطق پر جمعیت این اقدامات را انجام می‌دهند که از جمله آن می‌توان به دانشگاهSuffol‌، هاروارد، دانشگاه تافتز‌، انستیتوی فناوری ماساچوست، دانشگاه Suffol‌، دانشگاه اسمیت و غیره اشاره کرد.

برخی از این دانشگاه‌ها تا حدودی هزینه‌های مربوط به خوابگاه را بازپرداخت می‌کنند. دانشگاه‌های هاروارد، اسمیت، تافتز و دانشگاه دوک در کارولینای شمالی اعلام کرده‌اند که هزینه اتاق و تخته‌های استفاده نشده در کلاس‌ها را بازپرداخت می کنند.

شهریه‌های دانشگاه‌ها معمولاً نسبت به هزینه خوابگاه و امور رفاهی بیشتر هستند. طبق اعلام هیئت دانشکده هاروارد، حدود 10440 دلار شهریه توسط دانشجویان داخلی و ​​26820 دلار توسط دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی و 36880 دلار توسط دانشجویان برای تحصیل در یک دانشگاه خصوصی پرداخت می‌شود.

برخی دانشگاه‌ها صراحتاً اعلام کرده‌اند که به دلیل تغییر کلاس‌ حضوری به آنلاین، هیچ‌ تخفیف شهریه‌ای در نظر نمی‌گیرند. بسیاری از کارشناسان نیز اعلام کردند دانشگاه‌های هاروارد و تافتز شهریه ترم بهار را کاهش نمی‌دهند.

دکتر ایزلی، معاون مالی دانشگاه Des Moines Area Community Colleges گفت: امکان تخفیف شهریه در دانشگاهی که 25000 دانشجو در آن دارای مدرک تحصیلی هستند، وجود ندارد. تصمیم‌گیری در مورد تخفیف‌ها تنها شامل مواردی مانند اصلاح برنامه درسی توسط اساتید صورت خواهد گرفت.»

همچنین کلچن استاد دانشگاه سیتون هال معتقد است: «تخفیف شهریه برای بسیاری از کلاس‌های آنلاین در دانشگاه‌ها بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.» به گفته او، عدم تخفیف در شهریه دانشگاه‌ها به دلیل آن است که می‌توان بیشتر امور مربوط به کلاس‌های حضوری را از راه دور انجام داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065666

وب گردی

وب گردی