ارتباط با صنعت برای شتاب پژوهش‌های دانش‌بنیان ضروری است

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: برای شتاب بخشیدن به پژوهش‌های دانش بنیان، توجه به حلقه‌های مختلفی از جمله آموزش و فعالیت دانشگاه تا ارتباطات آنها ضرورت دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه رادیویی «گفتگوی علمی» با بیان اینکه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نسبت به نیاز‌های کشور و ضرورت‌هایی که وجود دارد، سرعت پایینی داشته ایم، گفت: با وجود محدودیت‌هایی که این روز‌ها به دلیل شیوع کرونا به وجود آمده است؛ اما شاهد تحول اساسی در دانشگاه‌ها و استفاده از ابزار‌های جدید از جمله آموزش از راه دور هستیم. در حوزه علمی و تحقیقی نیز این بحران و تهدید قدم‌های روی به جلویی را ایجاد کرده است.

سیف به موضوع توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و رفع نیاز‌های کشور در این حوزه اشاره کرد و بیان کرد: این مسئله یک دغدغه همیشگی است؛ اما در عین حال متأسفانه زنجیره را کامل نمی‌دیدیم یعنی همیشه حلقه‌های مختلف را به صورت جزیره‌ای مورد توجه و حمایت قرار می‌دادیم و حلقه‌های بعد و قبل آن را نمی‌دیدیم.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با تأکید بر اینکه باید از دانش یک ارزش ایجاد و یا نیازی را رفع کرد، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف مهم، حلقه‌های مختلفی از جمله آموزش و فعالیت دانشگاه تا ارتباط دانشگاه‌ها با مراکز پژوهشی و صنعتی نقش ایفا می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که به همه حلقه‌ها به صورت یکپارچه نگاه نکنیم و موانع آن‌ها را برطرف نسازیم، طبیعتاً نباید انتظار زیادی برای شتاب بخشیدن به پژوهش‌های دانش بنیان داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065668

وب گردی

وب گردی