محصص: بحثی از حضور کالدرون در تیم ملی نشده است

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ضمن بیان اینکه صحبت درباره تعیین سرنوشت لیگ برتر زود است، گفت: بحثی از حضور گابریل کالدرون در تیم ملی به جای دراگان اسکوچیچ نشده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از مهر، مرتضی محصص درباره نامشخص بودن سرنوشت لیگ برتر فوتبال ایران و پیشنهاداتی که برای تعیین قهرمان و یا ادامه لیگ مطرح می شود، گفت: ابتدا می خواهم نکته ای را عرض کنم. قبل از عید نوروز بود که یکی از رسانه ها با من مصاحبه کرد و سئوالی در همین مورد داشت ولی متاسفانه بخشی از صحبت هایم تحریف شد. من گفته بودم برای سلامت بازیکنان هم که شده است باید چند هفته به آنها فرصت بدهیم و لیگ مدتی تعطیل شود ولی از قول من نوشته بودند که لیگ باید تعطیل و قهرمان تعیین شود. این موضوع باعث شد مورد توهین و حمله عده ای قرار بگیرم در حالی که گناهی نداشتم.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ادامه داد: بهداشت و سلامت بازیکنان، تماشاگران، داوران و مربیان از هرچیزی مهمتر است و راجع به آن نمی توان هیچگونه بحثی داشت. شما نگاه کنید که حتی ژوزه مورینیو سرمربی تیم تاتنهام انگلیس برای تمرین دادن بازیکنانش در یک پارک چطور تحت فشار قرار گرفت. در همه جای دنیا سلامت بازیکنان در درجه اول قرار دارد. بازیکنان باید در خانه بمانند.

محصص با اشاره به تاثیر تعطیلی فوتبال بر کیفیت آن در آینده تاکید کرد: صد درصد کیفیت فوتبال لطمه می خورد. شاید اگر مسابقات فوتبال یک ماه دیگر شروع شود، آن کیفیت سابق را نداشته باشد اما اینها مهم نیست. مهم این است که اتفاق بدی برای بازیکنان، مربیان، تماشاگران و داوران رخ ندهد. مثل خیلی دیگر از مشکلات که در سال های قبل داشتیم، می توانیم ویروس کرونا را هم پشت سر بگذاریم.

وی گفت: حل این بحران سخت است ولی پیام ما در این روزها باید پیام صبر و حوصله و درایت باشد. خود من هم از اینکه در خانه نشستم کلافه شدم. حتی دنبال یک بهانه هستم تا بیرون بروم و یک پاکت شیر بخرم ولی همین تعطیلات و خانه نشینی برای من که معلم هستم این فرصت را فراهم کرد تا مطالعه کنم. در این مدت یکی دو کتاب خوب که همیشه برای نخواندنش بهانه تراشی می کردم را مطالعه کردم.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که پیشنهادش برای لیگ برتر فوتبال در این شرایط چیست؟ گفت: اگر به من بد و بیراه نگویند حرفم این است که تعطیل شدن لیگ فقط باید در صورتی باشد که تاثیر کرونا خیلی زیاد باشد. باید صبر کنیم و فعلا همینطور جلو برویم. تصمیم گیری از الان برای ۶ ماه دیگر اشتباه و دور از خرد است. شاید صحبت ما در این ارتباط در پایان شهریورماه راحت تر باشد. همانطور که گفتم سلامت ورزشکاران، مربیان، هواداران و داوران از همه چیز مهمتر است و باید در خانه بمانیم.

محصص اظهار کرد: اگر مسابقات امکان برگزاری دوباره داشته باشد، چه کسی می تواند بگوید تعطیل شود؟ حرف قطعی از تعیین قهرمان یا تعطیلی لیگ در این شرایط احساسی است و باید صبر کنیم تا ببینیم سلامت بازیکنان در چه صورت تضمین می شود. اگر دقت کنید متوجه می شوید که یوفا به خاطر برگزاری بازی های لیگ قهرمانان بین اتلتیکو با لیورپول و آتالانتا با والنسیا چقدر تحت فشار قرار گرفت و مردم نفرین کردند که چرا این مسابقات برگزار شد. لیگ و فوتبال را همیشه می توان برگزار کرد ولی اگر تعداد کشته ها در اثر کرونا بالا برود ما هرگز خودمان را نخواهیم بخشید.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت هایش در واکنش به خبر حضور گابریل کالدرون در تیم ملی به جای دراگان اسکوچیچ گفت: من این خبر را نخوانده ام و در جریان آن نیستم. تا جایی که می دانم اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال و تیم ملی قرارداد دارد و نمی دانم این خبر از کجا آمده است.

محصص افزود: برای اطلاعات بیشتر بهتر است با سخنگوی فدراسیون فوتبال صحبت کنید ولی در کمیته فنی هیچ بحثی در این ارتباط نشده است. وقتی تیم های ملی تعطیل هستند و فعالیتی ندارند طبیعتا ما هم جلسه ای نداریم. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این وضعیت مسابقات لیگ قهرمانان و انتخابی جام جهانی را به تعویق انداخته است. وقتی تیم های ملی فعالیتی ندارند نمی شود هیچ نوع برنامه ریزی انجام داد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در پایان صحبت هایش در خصوص استعفای مجازی سیروس پورموسوی سرمربی تیم جوانان در چند ماه گذشته و فعالیت مجددش در این تیم گفت: تا جایی که می دانم آقای پورموسوی خودش عنوان کرد این بحث سوء تفاهم بوده است. ایشان سرمربی تیم جوانان است و به کارش ادامه می دهد. اگر خبر جدیدی باشد بنده در جریان نیستم. ما هم دوست داریم در این شرایط با مربیان صحبت کنیم ولی چون چیزی برای گفتن نداریم بهتر است تماسمان محدود باشد. می دانم که مربیان ملی با بازیکنان خود در ارتباط هستند و برنامه هایی را به آنها داده اند تا در خانه تمرین کنند.

کد خبر: 1065684

وب گردی

وب گردی