جزئیات رزمایش کمک مؤمنانه/ فعالیت 54 هزار پایگاه بسیج برای کمک به نیازمندان

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به جزئیات رزمایش کمک مؤمنانه بسیج به نیازمندان، گفت: این رزمایش با مشارکت 54 هزار پایگاه بسیج با هدف کمک به نیازمندان مناطق مختلف کشور آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، دبیر و سخنگوی رزمایش «کمک مومنانه بسیج» درباره نحوه اجرای این رزمایش، گفت: امروز جبهه حق در مقابل جبهه استکبار قرار گرفته و ما تقابل ایمان، اراده، اعتقاد و باور به نظام الهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مقابل ابزار محوری و تجهیزات محوری و تکیه صرف به تکنولوژی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینیم.

وی ادامه داد: عملی که مدل رفتاری رهبری و فرماندهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در مواجهه با بحران‌هایی از جمله سیل، زلزله، یا ویروس منحوس کرونا را نشان می‌دهد، مدل کنشی و فرماندهی است که حاج قاسم سلیمانی می‌فرمودند؛ «بیایید» بوده؛ در نتیجه حلقه‌های صالحین بسیج، گردان‌های بیت المقدس، کوثر و الزهرا و سایر تیم‌های پزشکی و درمانی و هر عزیزی که کار ایثارگرانه و جهادی انجام می‌دهد، از نگاه ما بسیجی و متعلق به ارزش‌ها و علقه‌های انقلاب اسلامی است که از خود نشان دادند.

سخنگوی رزمایش کمک مومنانه بسیج با بیان اینکه این اقدامات نشانه‌هایی از خط شکنی در مقابل این ویروس منحوس بوده است،افزود: برای مثال گروه‌های جهادی بسیجی که از طلاب و سایر گروه‌ها برای تغسیل و تدفین متوفیان کرونا همت کرده‌اند، صحنه‌های بی بدیل و حماسه آفرینی بود که در تاریخ انقلاب اسلامی و جهان ثبت خواهد شد و به یادگار می‌ماند و بعدا می‌تواند تدریس شود که چگونه می‌توان با ایمان و اعتقاد مقابل یک پدیده نوظهور و ناشناخته جهادگران و بسیجیان عزیز عمل کنند و سایر مردم نیز الگو بگیرند.

زهرایی گفت: الگوسازی انقلاب اسلامی و صدور آن در ابعاد و جنبه‌های مختلف یک نمونه بارز آن در مقابله با چنین بحران‌هایی است که اکنون شاهد آن هستیم. فرمایش رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان و تأکید معظم له بر اینکه رزمایش سراسری در کشور توسط خودم مردم برای کمک به افراد و نیازمندانی که از این ویروس منحوس آسیب دیده‌اند و یا نیازمندان و فقرایی که از قبل آسیب دیده بودند مد نظر مردم قرار گیرد.

وی گفت : از فرصت طلایی ایام شعبانیه و اعیاد آن و به خصوص ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و عید فطر، ذکوات، نذوارت و افطاری‌هایی که مردم قبلا برای آن هزینه‌هایی می‌کردند و امور خیری و انسان دوستانه‌ای که انجام می‌دهند استفاده شده و جهت آن به سمت فقرا و نیازمندانی سوق پیدا کند که اکنون دچار درد و آسیب از این ویروس شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: به همین دلیل بسیج به عنوان بزرگترین شبکه نیروی انسانی انقلاب اسلامی و نیز مردمی ترین شبکه‌ای که این نیز از نعمات و موهبات انقلاب اسلامی است و این که بسیج در کل دنیا بی بدیل است، بر آن شده که طرح بزرگ رزمایش سراسری کمک مومنانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کند.

زهرایی گفت: الحمدالله از امروز که روز جمعه است با توجیه و آموزش فرماندهان سپاه استانی و معاونت‌ها، اقشار مختلف بسیج و با دبیری سازمان بسیج سازندگی این رزمایش بزرگ در سراسر کشور شروع شد؛ رزمایشی که فرابخشی است و به یک دستگاه یا نهاد خاص معطوف و متوقف نمی‌شود.

حضور 54 هزار پایگاه بسیج در همایش

وی تصریح کرد: رزمایشی که صف عملیات آن در دل پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت که 54 هزار پایگاه مقاومت خواهر و برادر و بیش از 110 هزار رده‌های قشری و رده‌هایی که برای بسیج کار می‌کنند و دفاتر و حوزه‌های قشری بسیج استانی در دل روستاها و محلات شهری هستند، به این عرصه ورود پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: رزمایشی که کمک می‌کند تا تمام افراد نیازمند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی و با اولویت شناسایی کند و در وهله اول و به ویژه کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جغرافیای خودشان به نیازمندان خود واگذار کنند.

زهرایی گفت: رزمایشی که به دنبال این است از هم افزایی و همگرایی در سطح ملی برخوردار شود و کمک رسانه ملی و نهادهای حاکمیتی و انقلابی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر نهادها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال داشته باشد تا در کنار هم قرار گیریم و حماسه دیگر، باز هم مردم دیگر و باز هم انقلاب دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رخ جهانیان بکشانیم.

وی افزود: این رزمایش در مرحله اول تا پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر ادامه خواهد پیدا کرد و با کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به ویژه شناسایی خیرین و حامیان که هر حامی یک یا چند نفر از نیازمندان و فقرا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با یک عدد مشخص ریالی برای چند ماه تحت پوشش قرار می‌دهد، دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: به همین منظور کد دستوری که با تلفن همراه، مردم می‌توانند کمک‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارسال کنند به شماره *880*11# مردم می‌توانند کمک کنند؛ همچنین شماره کارتی با شماره 5892101214485209 و شماره حسابی به شماره 5151818086011 به نام سازمان بسیج مستضعفین در بانک سپه است که این شماره حساب و کد دستوری نیز در رسانه ملی اعلام خواهد شد.

زهرایی گفت: انتظاری که ما از گروه‌های جهادی بسیج، حلقه‌های صالحین، بسیج گردان‌های مختلف، پایگاه‌های مختلف خواهر و برادر و اقشار مردم داریم این است که در کنار هم یک بار دیگر آهنگ با هم بودن، باز هم مردم بودن و باز هم انقلابی بودن خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان دهیم و از آلام و درد فقرا و نیازمندان بکاهیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 1065691

وب گردی

وب گردی