واکنش مسی به  ماجرای انتقالش به اینتر/ تکذیب یک شایعه داغ درباره رونالدو/ احتمال تغییر فرمت یورو ۲۰۲۰

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

امکان کاهش شهرهای میزبان یورو ۲۰۲۰

یورو ۲۰۲۰ یکی از رویدادهایی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و خیلی ها نیز نسبت به برگزاری این رقابت ها در سال آینده ابراز نگرانی دارند. به همین خاطر اتحادیه انجمن های فوتبال اروپا در نظر دارد گزینه ای را برای کاهش تعداد شهرهای میزبان برای یورو ۲۰۲۰ در نظر بگیرد.

برنامه ریزی شده است که این مسابقات در ۱۲ شهر اروپا برگزار شود، با این حال ، به عنوان مثال در ایتالیا و اسپانیا خیلی ها نگران آمادگی رم و بیلبائو هستند که به طور جدی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفتند.

یک منبع در یوفا به دیلی میل گفت: در حال حاضر، یوفا با هر ۱۲ شهری که باید میزبان این مسابقات باشند، در تماس است. در عین حال هنوز هیچ برنامه رسمی برای این مسابقات وجود ندارد.

یورو ۲۰۲۰ باید در ۱۲ شهر اروپا برگزار شود: سن پترزبورگ ، لندن ، مونیخ ، باکو ، رم ، بخارست ، دوبلین ، کپنهاگ ، بیلبائو ، گلاسکو ، بوداپست و آمستردام این شهرها هستند و باید دید شیوع کرونا باعث کاهش شهرهای میزبان یورو می شود یا خیر.

کورس لندنی‌ها برای جذب ستاره قرضی دورتموند

اشرف حکیمی فصل بعد دورتموندی نخواهد بود، اما شاید بازگشتش به رئال‌مادرید هم منتفی شود. روزنامه «موندو دپورتیوو» مدعی شد، بعد از بایرن‌مونیخ، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن، سه باشگاه لندنیِ چلسی، آرسنال و تاتنهام هم امیدوار هستند مدافع-هافبک راست مراکشی را به خدمت بگیرند. اشرف ۲۱ ساله در پایان فصل باید به باشگاه اصلی‌اش رئال‌مادرید برگردد و این باشگاه هم تمایل دارد از او استفاده کند.

شاگرد محبوب پپ دوباره به او می‌پیوندد؟

باشگاه منچسترسیتی تمایل دارد تابستان برای جذب تیاگو آلکانتارا با باشگاه بایرن‌مونیخ وارد مذاکره شود. نشریه «دُن‌بالون» مدعی شد، پپ گواردیولا هنوز هم علاقه زیادی به تیاگو دارد و می‌خواهد این هافبک ۲۸ ساله را به سیتی ببرد. او زمانی که از بایرن جدا شد و به منچسترسیتی رفت هم برای به خدمت گرفتن تیاگو تلاش کرده بود که با جواب منفی باشگاه بایرن‌مونیخ مواجه شد. جدایی داوید سیلوا در پایان فصل باعث شده گواردیولا دوباره به فکر تیاگو بیفتد.

یووه در اندیشه معاوضه بازیکن با پی‌اس‌جی

یوونتوس در تابستان تلاش زیادی برای جذب مائورو ایکاردی از اینتر انجام داد اما نهایتاً این انتقال انجام نشد و مهاجم آرژانتینی راهی پاری سن ژرمن شد. ایکاردی در ابتدا نمایش های فوق العاده ای را برای تیم فرانسوی ارائه داد و در ۳۱ بازی موفق به ثبت ۲۰ گل برای این تیم هم شد. با این حال در ادامه اوضاع برای ستاره آرژانتینی تغییر کرد و اختلاف ایجاد شده بین او و سرمربی پاری سن ژرمن یعنی توماس توخل باعث شد که ایکاردی نیمکت نشین شود و همچنین شایعات زیادی درباره عدم علاقه psg برای پرداخت بند آزادسازی به اینتر به گوش برسد. اگرچه طی روزهای اخیر کوریره دلو اسپورت اعلام کرد که پاری سن ژرمن تصمیم گرفته ایکاردی را در تیم خود نگه دارد اما حالا توتو اسپورت مدعی شده باشگاه یوونتوس قصد دارد برای جذب مهاجم آرژانتینی پای مدافع برزیلی خود یعنی الکس ساندرو را به این معامله باز کند و با انجام یک معاوضه انتقال ایکاردی را به تورین نهایی کند.

واکنش مسی به شایعه انتقال به اینتر: تکذیب

طی روزهای اخیر بحث جدایی احتمالی لیونل مسی از بارسلونا و انتقال او به اینتر بسیار داغ دنبال شده است. از طرف دیگر شبکه تلویزیونی TNTSPORTS نیز اخیراً به این شایعات دامن زد و اعلام کرد که این بازیکن احتمالا بمب تابستانی نراتزوری خواهد بود و از بلوگرانا جدا می‌شود. همچنین شبکه تلویزیونی اخیراً و بعد از زندانی شدن رونالدینیو اعلام کرده بود که برای کمک به این ستاره سابق بارسلونا دست به کار شده و قصد دارد کمک مالی خود را برای آزادی او ارائه دهد؛ موضوعی که البته در همان زمان با تکذیب خود فوق ستاره آرژانتینی نیز روبرو شد.

اما لیونل مسی با قرار دادن یک استوری در صفحه اینستاگرام خود به شکل رسمی نسبت به این دو شایعه یعنی انتقال به اینتر و کمک مالی برای آزادی رونالدینیو واکنش نشان داد. مسی با قرار دادن این دو خبر از منبع TNTSPORTS و نوشتن هشتگ «اخبار دروغ» هر دوی این شایعات را به طور کلی تکذیب کرد تا به نوعی خیال هواداران بارسلونا از ماندن او در این تیم راحت شود. لیونل مسی همچنین در قسمت پایین عکس منتشر شد نوشت: «هر چیزی که رسانه‌ها درباره درباره باشگاه نیواولد بویز هم گفتند کاملاً غلط است و اتفاق خوبی است که کسی به آنها باور ندارد.»

فرمت برگزاری یورو ۲۰۲۰ تغییر خواهد کرد؟

بحران شیوع کرونا ویروس، لیگ های فوتبال در کشورهای اروپایی را به تعطیلی کشاند. تعویق بازی های یورو ۲۰۲۰ این فرصت را به کشورهای این قاره داد که زمان کافی برای به پایان رساندن لیگ های داخلی شان داشته باشند.

به گزارش دیلی میل، یوفا در حال بررسی احتمال تغییر فرمت این بازی هاست. این تورنمنت قرار بود در چندین شهر اروپا برگزار شود و یک تجربه جدید و منحصر به فرد باشد. ولی تعویق بازی ها به سال ۲۰۲۱ و شرایط جدیدی که در اثر بحران کرونا ایجاد شده، همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. حالا برخی از شهرهای میزبان احتمالا قادر نخواهند بود در تاریخ مشخص شده میزبان این بازی ها باشند. اسپانیا و ایتالیا جزو این کشورها هستند. گفتنی است مقرر بود شهرهای بیلبائو و رم هم جزو شهرهای میزبان باشند. در ضمن برخی دیگر از استادیوم های مشخص شده (۱۰ ورزشگاه) برای میزبانی هم در تابستان ۲۰۲۱ میزبان بازی های دیگر هستند و مشخص نیست این تداخل برنامه ها چطور رفع می شود.

گزینه دوم رئال برای تقویت خط حمله مشخص شد

گفته می شود که رئال مادرید در تابستان به شکل جدی شرایط جذب یک مهاجم بزرگ را دنبال می کند. بر اساس ادعای نشریات اسپانیایی ارلینگ هالند، ستاره نروژی دورتموند، اصلی‌ترین گزینه سران لوس بلانکوس برای تقویت خط حمله محسوب می شود. از طرف دیگر گفته می‌شود به دلیل اینکه تنها چند ماه از حضور هالند در دورتموند گذشته، جذب او از این تیم آلمانی کمی دشوار خواهد بود بنابراین رئال مادرید باید به دنبال یک گزینه جانشین در صورت ناکامی در جذب مهاجم نروژی زنبورها باشد. منبع کاتالانی موندو اما گزارش داده هری کین به گزینه دوم کهکشانی ها در صورت موفق نشدن در جذب هالند تبدیل شده است. مهاجم ۲۶ ساله انگلیسی تا سال ۲۰۲۴ با باشگاه تاتنهام قرارداد دارد. با این حال گفته می‌شود که هری کین برای کسب افتخارات فردی و تیمی ساز جدایی کوک کرده است. از طرف دیگر منچستر یونایتد و یوونتوس دو تیم دیگری هستند که احتمالاً رئال باید برای جذب کین با آنها رقابت خواهد کرد.

بازگشت رونالدو به رئال شایعه است

در ایتالیا صحبت از بازگشت کریستیانو رونالدو به رئال مادرید می‌شود اما احتمال رخ دادن این اتفاق کاملا بعید است. مقامات باشگاه اسپانیایی در این رابطه نظر روشنی دارند. سیاست باشگاه چیز دیگری است و قرار نیست بازگشتی اتفاق بیفتد. تیم مادریدی می‌خواهد خاطره خوبی را از رونالدو داشته باشد و فلورنتینو پرس، رییس باشگاه معتقد است که او بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما دورانش در این تیم به پایان رسیده است. اکنون اهداف باشگاه چیز دیگری است.

رسانه‌های متعدد ایتالیایی و بیش از همه کوریه دلو اسپورت از بازگشت احتمالی مهاجم پرتغالی به مادرید خبر دادند. این در حالی است که بازیکن ۳۵ ساله دو سال دیگر با یوونتوس قرارداد دارد. او سالانه از این باشگاه ۳۱ میلیون یورو دریافت می‌کند. ایتالیایی‌ها معتقدند یوونتوس برای جبران ضررهای اقتصادی‌اش به خاطر بحران کرونا رونالدو را با ۶۰ میلیون یورو خواهد فروخت (۴۰ میلیون یورو کم‌تر از قیمتی که این بازیکن را از رئال مادرید خرید). اگر این اتفاق رخ دهد مقصد بعدی ستاره پرتغالی، مادرید نخواهد بود.

مادرید اگر بخواهد به دنبال جذب یک ستاره باشد آن کسی نیست جز ام‌باپه. سفیدپوشان مدتی است که با بازیکنان جوان و آینده دار قرارداد امضا می کنند. وینیسیوس جونیور و رودریگو از جمله این بازیکنان هستند.

سه مدیر دیگر بارسا در آستانه استعفا

شب گذشته بود که اعلام شد 6 مدیر باشگاه بارسلونا از سمت خود استعفا کرده اند. پس از اینکه بارتومئو، امیل روسود و چند عضو دیگر هیئت مدیره را به استعفا ترغیب کرد و آنها را افرادی نالایق دانست، شش عضو هیئت مدیره، شب گذشته از سمت خود کنار رفتند. امیل روسود، کالسامیلیا، تومباس، فونت، تیچیدور و الیاس از هیئت مدیره کنار رفتند و امروز روسود در مصاحبه با راک 1 اعلام کرد که سه مدیر دیگر نیز تا امشب استعفا خواهند کرد. به این ترتیب رئیس بارسلونا روز به روز تنهاتر از گذشته خواهد شد. با وجود این شورش داخلی اما بارتومئو همچنان می تواند به ریاست خود ادامه دهد و فعلا خطر منحل شدن، هیئت مدیره او را تهدید نمی کند چرا که طبق ماده 34.5 اسانامه باشگاه بارسلونا، هیئت مدیره در صورتی منحل خواهد شد که 75 درصد مدیران استعفا دهند و به عبارتی بدون احتساب رئیس، کمتر از 5 نفر در هئیت مدیره باقی بمانند یا اینکه خود رئیس به علاوه 50 درصد اعضا استفعا بدهند. در حال حاضر بدون احتساب بارتومئو، 12 نفر در هیئت مدیره باقیمانده اند و در صورت استعفای سه نفر دیگر، همچنان 9 مدیر بر راس کار باقی خواهند ماند ضمن اینکه بارتومئو قصد دارد افرادی را جایگزین مدیران مستعفی کند.

امیل روسود که پس از استعفا مصاحبه های مختلفی علیه بارتومئو انجام داده، امروز ادعا کرد که اصلی ترین دلیل فشار بارتومئو روی آنها به قضیه رسوایی قرارداد با " I3 Ventures" برای کنترل شبکه های اجتماعی بر می گردد.واتفاقی که چندی پیش فاش شد و بارتومئو متهم ردیف اول آن بود. رئیس بارسا به این متهم شد که در شبکه های اجتماعی سعی در تخریب مخالفانش داشت و حتی بر ضد ستاره های بزرگ تیمش از جمله مسی نیز فعالیت می کرد. بارسلونا مبالغ هنگفتی را نیز به این شرکت پرداخت کرده بود.وروسود عضو کمیسون اقتصادی بارسلونا جزو اولین نفراتی بود که با این قضیه روبرو شد و آن را فاش کرد و حالا معتعقد است بارتومئو به همین دلیل او را وادار به استعفا کرده است.

زلاتان دوباره هواداران مالمو را عصبی کرد

هنوز خشم و کینه هواداران تیم فوتبال مالمو از بازیکن سابق‌شان زلاتان ابراهیموویچ به خاطر خرید سهام رقیب همشهری، باشگاه هاماربی فروکش نکرده بود که این ستاره 38 ساله با یک اقدام جنجالی دیگر خشم آنها بیش از پیش برانگیخت. باشگاه هاماربی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که زلاتان ابراهیموویچ به سوئد برگشته تا در کنار بازیکنان این تیم یک جلسه تمرینی داشته باشد و به این شیوه آمادگی جسمانی خود را برای از سر گرفتن تمریناتش با میلان حفظ کند.

یسپر یانسون، مدیر ورزشی باشگاه هاماربی که ایبرا مالک 25 درصد از سهام آن است، با اعلام حضور ستاره میلان در تمرینات این تیم پشت درهای بسته گفت: زلاتان در کنار اعضای خانواده‌اش در شهر استکهلم بود و احساس کرد که می‌خواهد بار دیگر پا به توپ شود. بازیکنان ما تا الان به صورت داوطلبانه در تمرینات شرکت داشتند اما از روز دوشنبه تمرینات گروهی ما از سر گرفته می‌شود و از حضور زلاتان هم در آن تمرینات استقبال می‌کنیم.

با توجه به تعطیلی تمامی زمین‌های تمرینی و مجموعه‌های ورزشی در ایتالیا، بازیکنان سری A چاره‌ای جز حفظ آمادگی‌شان با تمرین در خانه ندارند و به همین دلیل برخی از لژیونرهای شاغل در این لیگ ترجیح داده‌اند به کشورهای خود برگردند تا شرایط بهتری برای حفظ آمادگی‌شان داشته باشند.

کد خبر: 1065695

وب گردی

وب گردی