دانشجویان رشته‌های پزشکی اصول اولیه پدافند غیرعامل را آموزش می‌بینند

مدیر مدرسه عالی مهارتی پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال تربیت مربیان متخصص را از مهم‌ترین اهداف این مدرسه عالی تلقی کرد که هماهنگی لازم جهت آموزش اصول اولیه به دانشجویان رشته‌های پزشکی نیز صورت گرفته است.

عبدالله نیک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ضرورت نهادینه کردن و آشنایی آحاد جامعه با ماهیت و کارکرد پدافند غیرعامل اظهار کرد: با در نظر گرفتن ضرورت پدافندغیرعامل، جوامع علمی و دانشگاهی بر اساس رسالت ذاتی خود وارد عرصه عمل می‌شوند، لذا با این احساس وظیفه و دغدغه موجود، وجود پتانسیل، توان علمی، متخصصان حاذق در حوزه‌های علمی و تایید سازمان پدافند غیرعامل و با اهتمام دانشگاه آزاد واحد تهران شمال این واحد دانشگاهی به عنوان قطب علمی پدافند غیرعامل در دانشگاه ازاد اسلامی انتخاب شده است.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت‌های علمی این واحد دانشگاهی، ضرورت داشت تا به صورت کاربردی و مهارتی به آموزش افراد پرداخته شود و در همین راستا مدرسه عالی مهارتی پدافند غیرعامل که ارتباط، همراهی و همکاری تنگاتنگ و تخصصی لازم را با سازمان پدافند داشته و از مشاوره آن به نحو احسنت بهره می‌برد در یکی از ساختمان‌های دانشگاه واقع در میدان هروی که مشتمل بر ۸ واحد مستقل است، ایجاد شود.

مدیر مدرسه عالی مهارتی پدافند غیرعامل بیان کرد: این مدرسه عالی با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف و مخاطبان خود که مدیران، معاونان و کارشناسان سازمان‌های اجرایی دولتی و غیردولتی و دانشجویان حوزه‌های مختلف را شامل می‌شود، فعالیتش را آغاز کرده و آموزش‌های لازم مهارتی و تخصصی را بر اساس سرفصل و استانداردهای سازمان پدافند ارائه می‌کند.

نیک‌پور پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته مدرسه عالی مهارتی پدافند غیرعامل عنوان کرد: این مدرسه در مدت زمان کوتاهی که راه‌اندازی شده توانسته است دوره آموزشی کارآمد و موفقی را به صورت حضوری و مجازی(همزمان) ویژه معاونان، مدیران کل و مدیران وزارت ارشاد با همکاری سازمان پدافند در کل کشور برگزار کند.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم به جهت آموزش دانشجویان واحدهای پزشکی نیز صورت پذیرفته است. از اهداف دیگر و مهم این مدرسه عالی، تربیت مربیان متخصص در این حوزه بوده که در گام نخست از استادان و اعضای هیئت علمی علاقه‌مند واحد آغاز شده و در حال جذب متقاضیان است.

مدیر مدرسه عالی مهارتی پدافند غیرعامل تاکید کرد: آموزش حداکثری کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، افراد و آحاد جامعه علاوه بر مدیران سازمان‌ها و آموزش مهارتی برای دانش آموزان بخش دیگری از اهداف و افق مد نظر مدرسه عالی تلقی می‌شود.

نیک‌پور خاطرنشان کرد: مدرسه عالی مهارتی با هماهنگی و همراهی سازمان پدافند غیرعامل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال شکل گرفته که ضمن ارتباط گیری با نهادهای مختلف، اقدام به برگزاری دوره‌های مهارتی توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065698

وب گردی

وب گردی