برگزاری پویشی برای خرید دستگاه ونتیلاتور/ دستورالعمل‌های خود‌مراقبتی در منزل تهیه می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از برگزاری پویشی برای خرید دستگاه‌های تنفسی ونتیلاتور برای بیمارستان‌های کشور از پانزدهم شعبان تا اول ماه مبارک رمضان خبر داد.

پروین داداندیش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات کمیته سلامت محور ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: پویشی برای خرید دستگاه های تنفسی (ونتیلاتور) راه اندازی کردیم. ۲۰ درصد از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند با مشکلات حاد تنفسی رو به رو می شوند بنابراین باید در ICU بستری شده و به این دستگاه متصل شوند.

او ادامه داد: بیمارستان‌های کشور در شرایط عادی به تعداد کافی دستگاه ونتیلاتور دارند اما در شرایط کنونی ممکن است با کمبود مواجه شوند. در حال حاضر تمام بیمارستان ها، تعداد دستگاه های درخواستی ونتیلاتور مورد نیاز را ارائه داده اند؛ هلال احمر نیز یک پویش مردمی سلامت در این خصوص راه انداخته است.

داداندیش اضافه کرد: در کمیته سلامت محور ستاد مرکزی مقابله با کرونا نیز پویشی در این خصوص برگزار و دستگاه های مورد نیاز خریداری شده است؛ اعلام کردیم در دانشگاه از پانزدهم شعبان تا اول ماه مبارک رمضان پویشی بین استادان، کارمندان و دانشجویان برگزار خواهد شد و متناسب با هزینه جمع آوری شده تعدادی دستگاه خریداری شده و به نام دانشگاه آزاد اسلامی در یکی از بیمارستان ها نصب می شود.

او درباره اقدام دیگر این کمیته توضیح داد: قرار بر این شد تا در این کمیته پلتفرم یا دستورالعمل های خود مراقبتی در منزل را تهیه کنیم؛ خوشبختانه مراکز پزشکی دانشگاه این دستورالعمل ها را تهیه کرده بودند و ما ترجمه آن را ارائه دادیم. البته انتشار این دستورالعمل ها بر عهده کمیته اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی است.

داداندیش در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا شناسایی، ساماندهی و نظارت نیروهای داوطلب برای کمک خانواده های نیازمند و کم برخوردار نیز در دستور کار این کمیته قرار دارد یا خیر توضیح داد: این کار در برنامه ما بود اما از آن جایی که بسیج اساتید و بسیج دانشجویی نیز فعال و سازماندهی شدند ما دیگه وارد این موضوع نشدیم؛ اما اطلاع رسانی در تمام دانشگاه های استان تهران انجام شد و فرخوان آن نیز در کانال های پر بازدید بارگذاری شد تا کسانی که می‌خواهند داوطلب شوند از این طریق اقدام کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات واحد تهران غرب برای آموزش مجازی دانشجویان گفت: خوشبختانه وضعیت خوبی داریم؛ چون جزو اولین واحدهایی بودیم که در استان تهران با واحد الکترونیک رایزنی کردیم و از نوزدهم اسفند آموزش مجازی دانشجویان را آغاز کردیم. گروه پشتیبانی واحد تهران غرب نیز جزو اولین گروهی بود که آموزش های لازم در این خصوص را فرا گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: در سامانه قسمتی را طراحی کردیم تا دانشجویان می‌توانند سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ های خود را دریافت کنند.‌ گروه پشتیبانی واحد تهران غرب از پنجم فروردین فعال شده است. البته مشکلی که در خصوص آموزش مجازی دانشجویان وجود دارد این است که سامانه مدیریتی نظارتی دست ما نیست و واحد الکترونیک گزارش های لازم را ارائه میدهد.

او با بیان این که واحد تهران غرب ۶۰ درصد کلاس های مجازی را برگزار کرده است، گفت: یک سامانه خود اظهاری برای استادان راه اندازی کردیم تا استادانی که کلاس خود را برگزار می‌کنند در این سامانه نام کلاس و نحوه برگزاری را ثبت می‌کنند. در حال حاضر نیز بسیاری از مشکلات حل شده است و دانشجویان با نحوه برگزاری کلاس ها آشنا شده اند.

داداندیش در پایان تاکید کرد: واحد الکترونیکی، تجربه مفیدی در برگزاری کلاس‌های آنلاین دارد که در سطح کشور کم‌نظیر است؛ امیدواریم بتوانیم با افزایش و بهبود امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی متخصص آموزش الکترونیکی را در این دانشگاه به‌عنوان الگویی موفق برای سایر دانشگاه‌ها ارائه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065713

وب گردی

وب گردی