ساخت کیبورد برای نابینایان

شرکت گوگل برای کمک به افراد نابینا نوعی صفحه کلید مجازی ساخته است که با استفاده از آن در تلفن همراه امکان تایپ را دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، غول تکنولوژی برای کمک به افرادی که دارای مشکلات بینایی هستند، نوعی کیبورد مجازی ساخته است.

شرکت گوگل اعلام کرد که افراد نابینا یا کم‌بینا می‌توانند با استفاده از این کیبورد جدید چت کرده یا ایمیل ارسال کنند.

این شرکت ویژگی تاک بک که قبلا برای نابینایان ایجاد کرده بود کمک گرفته و کیبورد مجازی جدید به نام تاک بک را ایجاد کرده است. این درحالی است که گوشی های اندروید کاربران به هیچ نرم افزار اضافی نیاز ندارد و فرد می تواند یک کیبورد مجازی بریل را روی گوشی خود داشته باشد.

با استفاده از این کیبورد صفحه به 6 قسمت که هر کدام نشان دهنده یک نقطه بریل است؛ تقسیم می‌شود. زمانی‌ که کاربر به این ۶ نقطه ضربه می‌زند، هر حرف یا نمادی ساخته می‌شود. برای فعال کردن این کیبورد، کاربران می‌توانند به بخش تنظیمات کیبورد گوشی خود رجوع کنند. برای استفاده باید ویژگی تاک بک برای کاربران فعال شده باشد.

از آنجا که امروزه سخت افزارهایی وجود دارد که به افرادی با مشکلات دیداری امکان تایپ کردن را فراهم می‌کند، مزیت کیبورد مجازی گوگل این است که به کاربران راهی سریع و آسان را برای تایپ کردن پیشنهاد می‌دهد. گوگل گفته که این کیبورد فعلا برای گوشی‌هایی با سیستم‌ عامل اندروید نسخه ۵.۰ به بعد فعال است.

این کیبورد مجازی فعلا از خط بریل درجه ۱ و ۲ پشتیبانی می‌کند و به زبان انگلیسی در دسترس است.

تاک‌بک یک سرویس گوگل برای سیستم عامل اندروید بود که به افراد نابینا و کم‌بینا این امکان را می‌داد که بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه ‌نمایش و با استفاده از بازخورد گفتاری، از گوشی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065720

وب گردی

وب گردی