محلول ضد عفونی کننده آنتی باکتری و آنتی ویروس تولید شد و به بازار رسید

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید کننده محصولات تجهیزات پزشکی دارویی، مواد ضدعفونی‌کننده آنتی ویروس و آنتی باکتری را با فناوری نانو تولید و به بازار عرضه کرده است. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید کننده محصولات تجهیزات پزشکی دارویی، مواد ضدعفونی‌کننده آنتی ویروس و آنتی باکتری را با فناوری نانو تولید و به بازار عرضه کرده است.

سهیلا سلحشور کردستانی مدیرعامل شرکت کیتوتک درباره مواد ضدعفونی‌کننده این شرکت اظهار کرد: کیتوتک مؤسسه‌ای تحقیقاتی است که با هدف مطالعه روی بیوپلیمرهای طبیعی و کاربرد پزشکی آنها، تأسیس شده است.

وی افزود: این واحد تولیدی خط تولید مواد ضدعفونی ابزار و سطوح، ضدعفونی دست، فوم‌های بهداشتی ترمیم زخم و بندآورنده خون‌ریزی متمرکز است و از سال 86 با کاربردهای متفاوت و تحت نام تجاری «سیلوسپت» و بر پایه تکنولوژی نانو راه اندازی شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه نقره از دیرباز به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شده، بیان کرد: محلول‌های ضدعفونی‌کننده سیلوسپت، تکنولوژی جدیدی از محلول‌های ضدعفونی‌کننده غیر الکلی با استفاده از نانو کلوئیدنقره هستند که با از بین بردن طیف وسیعی از پاتوژن‌های بیماری‌زا (باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها) از انتشار و گسترش انواع بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: فعالیت ضدمیکروبی محصولات سیلوسپت طی مطالعات دقیق در آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات بالینی مطابق با استانداردهای بین‌‌المللی، اثبات شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقره قدرت کشندگی حتی بسیاری از ویروس‌ها و قارچ‌ها را در کنار باکتری‌ها دارد، از این رو بعد از تولید نانوذرات نقره و اخذ مجوز از ستاد توسعه فناوری نانو، شروع به تولید محصولات ضدعفونی‌کننده و فوم‌ها بر پایه نقره شدیم.

سلحشور کردستانی با بیان اینکه این محصولات اکنون در بازار موجود هستند، ادامه داد: این محصولات فاقد سمیت سیستمیک و سلولی، تحریک‌زایی و سمیت حاد استنشاقی هستند و همچنین بر اساس نتایج تست تعیین میزان دوز غلظت ماده مؤثره آنها در محدوده کاملاً ایمن گزارش شده است.

وی افزود: ماده اصلی در محصولات سیلوسپت، نانوذرات نقره بوده که فعالیت ضد میکروبی آن چندصد برابر فلز نقره درحالت عادی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065726

وب گردی

وب گردی