بسته اقتصادی اتحادیه اروپا فقط منجر به تشدید بدهی اتحادیه می شود

یک کارگزار سابق بورس وال استریت آمریکا گفت: بسته حمایتی اتحادیه اروپا که قرار است برای مقابله با شیوع کرونا فعال شود، در حقیقت تنها با افزایش 500 میلیارد یورویی، بدهی این اتحادیه بیشتر خواهد شد که شرایط را بدتر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مکث کیزر، کارگزار سابق بورس وال استریت، معتقد است: بسته 500 میلیارد یورویی که اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا، تدارک دیده، فقط به افزایش بدهی‌های این اتحادیه منجر شده و شرایط را بدتر خواهد کرد.

اعضای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه توافق کردند تا بسته کمک 500 میلیارد یورویی برای کمک به کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا، آسیب دیده‌اند را اجرایی کنند. این میزان بودجه، تنها یک سوم آن چیزی است که پیشتر بانک مرکزی اروپا، گفته بود برای مقابله با کرونا، به آن نیاز است و ممکن است خیلی نتواند به بهبود اوضاع کمک کند.

کیزر، تاکید کرد: این افزایش بدهی به طور قطع شرایط را بدتر خواهد کرد. بدهی یک مشکل بزرگ است. بنابراین افزایش آن نمی‌تواند به حل مشکل کمک کند.

اتحادیه اروپا گفته‌ از این پول برای تعیین بودجه نظام سلامت به صورت مستقیم و غیرمستقیم، و تامین هزینه‌های درمان و پیشگیری از گسترش شیوع کرونا استفاده خواهد شد.

کیزر این سؤال را مطرح می‌کند که هزینه‌های غیرمرتبط به حوزه سلامت چه می‌شود. برای فرصت‌های شغلی از دست رفته و فعالیت‌های اقتصادی ورشکست و تعطیل شده، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی تاکید کرد: زمانی که دولت‌ها تصمیم می‌گیرند به جای آنکه به سمت بازار آزاد بروند، از شرکت‌های برنده حمایت کنند، نتیجه آن چیزی جز یک افتضاح بزرگ نخواهد بود.

به اعتقاد کیزر، دولت‌های اروپایی باید فکری به حال افزایش بدهی این اتحادیه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065796

وب گردی

وب گردی