کووید-19 ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

یک رسانه انگلیسی زبان چاپ چین در مطلبی با استناد به منابع آمریکایی نوشت که شیوع ویروس کرونای جدید ارتش آمریکا را تضعیف کرده و 150 پایگاه نظامی این کشور با این بیماری دست وپنجه نرم می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک رسانه انگلیسی زبان چاپ چین در مطلبی با استناد به سخنان و مطالب رسانه های آمریکایی نوشت که شیوع ویروس کرونای جدید و بیماری کووید-19 ارتش آمریکا را تضعیف کرده است.

وبگاه «گلوبال تایمز» روز شنبه در این زمینه نوشت: با وجود پهلو گرفتن یک ناو هواپیمابر آمریکا در یک بندر به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید بین خدمه آن و بیماری پرسنل مستقر در یک پایگاه موشکی اتمی این کشور، ارتش ایلات متحده در تلاش است تا به رقبای خود تفهیم کند که تضعیف نشده است.

به نوشته این رسانه، پنتاگون در حالی تلاش دارد در بحبوحه ابهام در مورد وضعیت سلامتی پرسنل نظامی این کشور بیانیه های متعدد صادر کند که 2031 اعضای نیروهای مسلح آمریکا مبتلا به ویروس کرونا هستند.

این در حالی است که «مایک میلی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا پنجشنبه گفت که تصور رقبای آمریکا مبنی بر برتری بر ما به دلیل ویروس کرونا اشتباه است. این در حالی است که بنابر اعلام پنتاگون در مجموع و با احتساب کارمندان غیر نظامی و خانواده های آن ها، تاکنون 3366 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

به نوشته این وبگاه، برخلاف ابتدا که پنتاگون مکان شیوع پرسنل خود به کرونا را نیز اعلام می کرد، اما اینک تنها آمار کلی ارائه داده تا دشمنان این کشور به نقاط ضعف نیروهای مسلح ایالات متحده پی نبرند، اما به خوبی روشن است که ناوهواپیمابر «تئودور روزولت» مجبور به پهلو گرفتن در جزیره «گوام» شده زیرا 416 نفر از مجموع 4800 پرسنل این ناو به کرونا مبتلا شده اند.

به نوشته گلوبال تایمز، نشریه آمریکایی «نیوزویک» پنجشنبه نقشه ای منتشر ساخت که بر اساس آن 150 پایگاه نظامی آمریکا با ویروس کرونا دست وپنجه نرم می کنند.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا پنجشنبه گفت نظامیان این کشور که چند ماه پیش روانه خاورمیانه شده‌اند به دلیل شیوع بیماری کرونا قادر به بازگشت به آمریکا نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065807

وب گردی

وب گردی