گرم شدن  هوا تضمینی برای شکست کرونا نیست

فرمانده ستاد عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: تضمینی وجود ندارد که شرایط متفاوت اقلیمی خصوصا گرم شدن هوا بتواند وضعیت بقای ویروس کرونا را متحول کند، بنابراین بیشتر از اینکه منتظر گرم شدن هوا باشیم باید بر نحوه مداخلات مدیریتی و رعایت صحیح اصول بهداشتی تمرکز کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک گفت: تا زمانی که در بحران شیوع کرونا در کشور قرار داریم، تا جائی که لازم است باید احتیاط کرد از وسایل حفاظتی استفاده کنیم.
وی افزود: افرادی که تردد های متنوع و زیادی در بخش های مختلف درمانی دارند حتما لازم است که از ماسک به عنوان یک وسیله حفاظتی بهره ببرند.
فرمانده ستاد عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر ناشناخته بودن ویروس کرونا خاطرنشان کرد: تعارض نظریه های درمانی و یا توصیه های پیشگیرانه موضوعی جهانی است و صرفا مربوط به متخصصان و کارشناسان کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای دنیا در ابعاد گوناگون کووید ۱۹ هنوز به وحدت رویه نرسیده اند.

زالی توضیح داد: ماسک ها می توانند حفاظت قابل قبولی در مقابل ویروس کرونا ایجاد کنند و نکته اساسی اینجاست که بیماران در گروهی قرار دارند که می توانند با استفاده از ماسک بیشترین بهره را از این وسیله حفاظتی ببرند.
فرمانده ستاد عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران ادامه داد: به دلیل این که قطرات تنفسی کمتر از ماسک عبور می کند و یا با کمترین احتمال ازماسک عبور می کند بنابراین بیماران مبتلا به کرونا در آلوده کردن محیط نقش کم رنگ تری می توانند داشته باشند.
وی با بیان اینکه در برخی موارد استفاده از ماسک به تنهایی ممکن است امنیت خاطر کاذب ایجاد کند، گفت: ممکن است فرد احساس کند به دلیل این که از ماسک استفاده کرده از حفاظت کامل برخوردار شده و ملاحظات بهداشتی را کمتر رعایت کند بنابراین از این زاویه ممکن است استفاده از ماسک حتی یک تهدید بزرگ تلقی شود.
زالی ادامه داد: باید توجه کرد که صرفا استفاده از ماسک حفاظت ایجاد نمی کند و اگر توصیه ها رعایت نشود حتی ممکن است ماسک معمول عاملی باشد برای این که بیش از حد معمول دست ها با صورت تماس داشته باشد و به مثلت خطرناک صورت که در کووید ۱۹ عامل ابتلاست بیش از حد معمول دست بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065813

وب گردی

وب گردی