برخی با تخریب دیگران دنبال خرید زمان هستند/ سوءمدیریت و عدم ارتباط مناسب کرسی‌های بین‌المللی  را از ایران گرفت

از دست رفتن کرسی‌های بین‌المللی در کاراته واقعا تاسف برانگیز است؛ اما استفاده ابزاری از این موضوع برای رد شدن از نام‌های بزرگ کاراته تاسف‌بار‌تر و خجالت‌آور‌تر است.

به گزارش سرویس ورزشی ایسکانیوز، کاراته روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. شاید این جمله برای خیلی‌ها تعجب آور باشد؛ اما این موضوع برای برخی دیگر که با جغرافیای این رشته به خوبی آشنا هستند کاملا قابل لمس است.
خیلی ها بر این گمان بودند که بعد از تغییر و تحولات شاید شرایط بهتری در این رشته پرجمعیت حکم فرما شود؛ اما حقیقت این است که حواشی این رشته چندین برابر شده و در آینده ای نه چندان دور قطعا تاثیرات آن نمایان خواهد شد. حواشی که امروز به قولی زیرپوستی است و بیشتر شبیه آتش زیر خاکستر است.
جنگ رسانه ای که این روزها در دنیای مجازی برای رد شدن از برخی افراد در این رشته به راه افتاده خود گویای اتفاقاتی است که در کاراته در حال وقوع است. اینکه کرسی های بین المللی از ایران گرفته شود به طور حتم برای همه علاقه مندان به این رشته و ورزش کشور بسیار دردناک و تاسف آور است؛ اما اینکه برخی بخواهند این موضوع را ابزاری برای متهم کردن دیگران قرار دهند و به این ترتیب از آنها بگذرند بسیار تاسف آورتر است.
گویا مفهوم تبدیل تهدید به فرصت برای برخی درست جا نیفتاده و به اشتباه در مسیری افتادند که انتهایش تنها شکست و ناکامی است.
جامعه کاراته به خوبی می داند که اگر کمک بعضی استادان نبود امروز شاهد به قدرت رسیدن برخی نبودیم؛ ولی متاسفانه امروز در عین ناباوری شاهد متهم شدن همین استادان هستیم. مسئولینی که امروز سکان هدایت این رشته را بر عهده گرفتند بدون اغراق هیچ پیشینه ای در کاراته ایران ندارند و همین بی تجربگی است که آنها را به ناکامی می‌کشاند.
امروز در جنگ زیر پوستی ای که به راه انداخته اند، در تلاش اند تا سوء مدیریت خود را برای حفظ کرسی های بین المللی بر گردن دیگران بیندازند غافل از اینکه جامعه کاراته هشیارتر از آن چیزی است که آنها می اندیشند.
برخی مدعی هستند که از دست رفتن این جایگاه ها از داخل کشور آب می خورد و با بیان حرف هایی همچون ورود نهادهای نظارتی و امنیتی سعی در موجه جلوه دادن ادعای خود دارند و این در حالی است که خود بهتر از دیگران می دانند که اگر نهاد های امنیتی و نظارتی در سال های اخیر در این رشته ورود می کردند، اصلا آنها مجالی برای حضور در فعالیت های داخلی نیز پیدا نمی کردند چه برسد به اینکه در فضاهای بین المللی فعالیت کنند!
همانطور که پیش تر هم اشاره شد از دست رفتن کرسی های بین المللی برای هر ایرانی تاسف آور است و نگارنده نیز از این قائده مستثنی نیست؛ ولی در این میان نحوه از دست رفتن این کرسی ها و توجیه برخی ها نیز به هیچ وجه قابل هضم نیست.
اینکه نامه نگاری با فدراسیون جهانی توسط فردی حقیقی از داخل کشور صورت گرفته و یا از کشورهای دیگر به تحریک برخی از داخل این اتفاق افتاده نه تنها قابل قبول نیست بلکه بیشتر به لطیفه شبیه است.
واقعا تشکیلات فدراسیون جهانی کاراته اینقدر آشفته و به هم ریخته است که با استتناد به نامه نگاری یک فرد یا افراد حقیقی دست به تغییر و تحول در بدنه خود بزند؟! یا اینکه افرادی در داخل آنقدر در این فدراسیون نفوذ دارند که نامه آنها برای مسئولین فدراسیون جهانی حجت است؟! در این صورت آیا نباید از چنین افراد پرقدرتی برای پیشرفت و توسعه کاراته کشور بهره برد؟!
به هر صورت این سوالات شاید به روشن شدن اذهان عمومی در مورد مسئله از دست رفتن کرسی یا کرسی های بین المللی کمک کند.
در پایان امیدواریم برخی به جای تخریب استادان تاثیرگذار کاراته به فکر موفقیت تیم ملی در المپیک باشند و دست از سنگ اندازی های مجازی بردارند؛ زیرا این موضوع در نهایت به ضرر خودشان خواهد بود. تجربه نشان داده خانواده کاراته هیچ وقت خدمتگزاران واقعی خود را فراموش نمی کنند و در نهایت مسیر درست را انتخاب خواهند کرد.
بارها به این موضوع اشاره شده که در کاراته با توجه به پتانسیل موجود، مدیران توانمندی وجود دارند که بدون اغراق توانایی شان از مدیران غیر کاراته ای به شدت بالاتر است. تنها راه رسیدن آرامش در این رشته حضور فردی کاراته‌ای در راس امور است. فردی که سرد و گرم این رشته را چشیده و شناخت درستی از اوضاع داشته باشد. فردی که برای ماندن در راس سعی در از بین بردن نام دیگران نکند و با تکیه بر توانایی های خود این اطمینان را داشته باشد که تمام اهالی این رشته به فکر کمک به او هستند.

فردی که با توهم توطئه مدیریت نکند و ناکامی هایش را بر گردن دیگران نیندازد. فردی که دست کم یک‌بار لباس کاراته را بر تن کرده و با مشکلات ورزشکاران و مربیان آشنایی لازم را داشته باشد و در نهایت فردی که سعی نکند با وعده زمان بخرد. روشی که در گذشته نیز اجرا شده و برخی ها در تیم ملی آنرا کاملا لمس کرده اند.

کد خبر: 1065823

وب گردی

وب گردی