وضعیت واکسن کرونا در چه مرحله ای است؟

دانشمندان کشورهای مختلف به دنبال یافتن واکسنی برای ویروس کرونا (که باعث ایجاد بیماری کووید-19 شده) هستند و در این راستا محققان انگلستان اعلام کردند که تا 6 ماه دیگر این واکسن تولید خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نیویورک پست گزارش داد که بر اساس گفته یکی از محققان تیمی از دانشمندان در انگلستان، واکسن کووید-19 ممکن است تا 6 ماه دیگر آماده شود.

«سارا گیلبرت» استاد ویروس شناسی در آکسفورد گفت: « فکر می کنم براساس آزمایش هایی که ما با این نوع واکسن انجام داده ایم شانس بالایی برای تایید شدن آن وجود دارد و هر هفته که می گذرد داده های بیشتری برای بررسی داریم.»

گیلبرت افزود که آن ها خیلی سریع نتایج کارآیی آزمایشات خود را خواهند گرفت.

آمریکا و اسرائیل نیز گزارش دادند که در مورد یافتن این واکسن پیشرفت هایی داشتند. در هلند و استرالیا، محققان اثربخشی واکسن سل که در دهه 1920 تولید شده را آزمایش می‌­کنند؛ محققان در هلند به 1000 کارمند مراکز بهداشتی که در معرض خطر بالای کووید-19 قرار دارند در هشت بیمارستان واکسن سل یا دارونما تزریق کردند.

روزنامه تایمز لندن گزارش داد که دولت آمریکا اعلام کرد مایل است اگر نتایج تحقیقات پروفسور گیلبرت امیدوار کننده باشد، بودجه ساخت میلیون ها دز از این واکسن را تأمین کند. محققان در تلاش اند که این واکسن فوراً در دسترس عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065828

وب گردی

وب گردی