تجهیز مکانی برای پاسخگویی به سوالات روانشناسی  بیماران کرونایی در واحد یادگار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) اقدامات کمیته تله مدیسین ستاد مرکزی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

سعید قاضی مغربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات کمیته تله مدیسین(پزشکی از راه دور) ستاد مرکزی مقابله با کرونا گفت: با شروع اپیدمی ویروس کرونا و تشکیل ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، وظایفی برای کمیته های مختلف مشخص و برای هر کدام از قسمت ها ماموریتی در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: واحد یادگار امام(ره) نیز از آنجایی که در بحث ارتباطات و کامپیوتر پیشتاز بود، کمیته تله مدیسین نیز به این واحد دانشگاهی واگذار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با بیان این که در کمیته تله مدیسین دو قسمت وجود دارد، توضیح داد: یک قسمت مربوط به تجهیز مکانی برای پاسخگویی به سوالات روانشناسی در کنار سامانه ۴۰۳۰ بود. سامانه ۴۰۳۰ برای پیگیری و مشاوره تلفنی در خصوص ویروس کرونا ایجاد شده و همکاران وزرات بهداشت از طریق این شماره آماده دریافت اطلاعات هستند.


او اضافه کرد: در کنار سامانه ۴۰۳۰، با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و واحد یادگار امام خمینی (ره) یک مجموعه ای را در ساختمان شماره دو واحد تهران مرکزی تجهیز و به تعدادی روانشناس و دانشجویان دکتری روانشناسی اختصاص دادیم.


قاضی مغربی اظهار کرد: روانشناسان و دانشجویان روانشناسی هر روز در این ساختمان حضور پیدا کرده و کسانی که با سامانه ۴۰۳۰ ارتباط برقرار می‌کنند، بعد از انتخاب گزینه ۸ وارد این مجموعه شده و ارتباط آن ها با روانشناسان ما برقرار می شود.


به گفته او روانشناسان پاسخگویی خانواده هایی هستند که تبعاتی از کرونا دارند و از نظر روانی شرایط مطلوبی ندارند.
او در خصوص قسمت دوم فعالیت کمیته تله مدیسین بیان کرد: در قسمت دوم مقرر شد ما مرکزی را دایر کنیم که پزشک عمومی در این مرکز حاضر شده و از طریق یک دوربین و کامپیوتر و ارتباطات شبکه‌ای، با یک متخصص عفونی ارتباط برقرار می‌کند.


قاضی مغربی توضیح داد: معمولا وقتی افراد به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند یا احساس می‌کنند به این بیماری مبتلا شده اند به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، این در حالی است که مراجعه به بیمارستان ها می‌تواند تبعاتی را به دنبال داشته باشد و در صورت سالم بودن به کرونا مبتلا شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) در ادامه تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، ساختمانی را در مجموعه ابوالفتوح رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) اندازی کرده و پزشک دانشگاه در این ساختمان حضور پیدا کرد. این پزشک ارتباطی با متخصص عفونی برقرار می‌کند تا افراد با حضور در این ساختمان تحت معالجه قرار گیرند.


او اضافه کرد: پزشک عمومی دانشگاه در ابتدا معاینه اولیه را انجام داده و اگر فردی مشکوک به کرونا بود با برقراری ارتباط با پزشک متخصص عفونی به معالجه بیمار خواهد پرداخت. متخصص عفونی از طریق نرم افزاری که ۴۰۳۰ در اختیار ما قرار داده است مشخصات بیمار را گرفته و توصیه های لازم را تجویز می‌کند. از آنجایی که پزشک متخصص و بیمار از طریق این نرم افزار چهره یکدیگر را مشاهده می‌کنند آرامش قلبی برای بیمار خواهد بود و از مراجعه غیر ضروری افراد به بیمارستان ها جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065835

وب گردی

وب گردی