باید باور کرد مشکلات کشور به دست شرکت‌های دانش‌بنیان حل می‌شود

وزیر اسبق ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: شرکت‌های دانش بنیان متعددی توسط جوانان تحصیلکرده، خوش‌فکر، مبتکر و با انگیزه شکل گرفته است که با تکیه بر دانش، نوآوری و دستاوردهای آن‌ها می‌توان بسیاری از نیازهای داخل کشور را تامین کرد و از واردات و وابستگی به خارج و ارز بی‌نیاز شد.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره احتمال وقوع آشوب با تصویب افزایش ناچیز حقوق کارگران گفت: انتظار این بود که با توجه به تورم بالای 40درصد، افزایش حقوق کارگران هم با افزایش قیمت‌ها تناسب داشته باشد تا فشار گرانی و مشکلات معیشتی بر این قشر زحمت‌کش بیشتر نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش حقوق کارگران کافی نیست، اظهار کرد: این تصمیم چه بسا منجر به مشکلاتی شود اما اینکه در آینده به دلیل این مصوبه، کشور دچار آشوب شود حرف درستی نیست و چنین ادعایی صرفا یک گمانه زنی محسوب می‌شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهند تا از چالش کنونی و مرحله سخت کرونایی عبور کنیم، گفت: رزمایش همدلی و کمک مومنانه اگر با استقبال گسترده مردم در سراسر کشور مواجه شود کمک‌ خوبی به اقشار ضعیف جامعه و کاهش معضلات آنان محسوب خواهد شد.

حسینی درباره اینکه چطور می‌توان از ظرفیت‌های داخلی برای تحقق شعار جهش تولید بهره برد، گفت: نیروهای متخصص، مستعد و دلسوز فراوانی در کشور هستند که اگر به آنان اعتماد و کار به آن ها سپرده شود و مسئولان نیز خودباوری و اعتماد به نفس داشته باشند می‌توان شاهد اقدامات بزرگی بود.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان متعددی توسط جوانان تحصیلکرده، خوش‌فکر، مبتکر و با انگیزه شکل گرفته که با تکیه بر دانش، نوآوری و دستاوردهای آن‌ها می‌توان بسیاری از نیازهای داخل کشور را تامین کرد و از واردات و وابستگی به خارج و ارز بی‌نیاز شد که البته حمایت‌ دستگاه‌ها و نهادها از این مجموعه‌ها ضرورت دارد تا ایده و فکرشان به محصول تبدیل شود و بعد هم تولید انبوه صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم درباره برداشتن اولین گام برای جهش تولید در کشور گفت: این اقدام نیاز به عزم و اراده جدی دولت دارد تا با تکیه بر توان داخلی وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشد.

وی در ادامه تصریح کرد: مجلس هم آمادگی دارد برخی ضوابط دست و پاگیر را حذف کند، با تصویب قوانین در تسهیل امور مشارکت کند، نیاز به اصلاحات در سیستم بانکی، مالیاتی و گمرکی را بپذیرد، در اولین فرصت این اولویت‌ها را در دستور کار قرار دهد، بعد از تصویب و ابلاغ بر اجرای دقیق نظارت کند و البته علاوه بر قوه مجریه و مقننه، دستگاه قضایی هم با رویکرد جدید خود و دیگر نهادهای حاکمیتی و همچنین فعالان بخش خصوصی می‌توانند نقش موثری در تحقق شعار سال داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065864

وب گردی

وب گردی