آمادگی 400 کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با کرونا

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر 400 کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان همیار در کنار پزشکان و کادردرمانی و همچنین در قالب گروه‌های جهادی، مشغول خدمت رسانی به مردم در حوزه مقابله با کرونا هستند.

رضا‌ نصیری مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های فرهنگی و معنوی دانشگاه آزاد در ایام تعطیلی واحدها گفت: ما سعی کرده‌ایم که در این مدت، از تمام ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی استفاده کنیم تا دانشجویان در ایام تعطیل، از لحاظ فرهنگی و معرفتی ارتقا پیدا کنند.

وی افزود: تداوم برنامه سه شنبه‌های مهدوی که در گذشته نیز انجام می‌شد، از جمله برنامه های فرهنگی برخی واحدها برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با فرهنگ مهدوی بود؛ به طوری که دانشجویان عضو کانون‌های مهدوی سه شنبه‌های هر هفته، محله به محله پک‌های بهداشتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. این اقدام تاکنون در استان‌های گلستان، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی انجام شده است.

نصیری با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد ادامه داد: مسابقه‌ای تحت عنوان «فهم نور» در برخی واحدها برگزار خواهد شد که به ترجمه، تفسیر و تدبیر در قرآن کریم می‌پردازد. همچنین مسابقات عکاسی تحت عنوان «جشن‌های خانگی» نیز به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در برخی واحدها برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: مسابقه دیگری در حوزه مهدویت، مسابقه منتظران ظهور تحت عنوان «بهترین پیام‌ها و دلنوشته‌ها خطاب به امام زمان(عج)» نیز در برخی واحدها برگزار شد. خوشبختانه مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خوبی در واحدهای سراسر کشور با توجه سلایق و فرهنگ هر استان انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درحال حاضر بیش از 400 کانون هلال احمر در واحدهای سراسر کشور فعالیت دارند که تابستان سال گذشته در واحد شاهرود، دوره‌های آموزشی تحت عنوان «هلال معرفت رضوی» برای خواهران و برادران عضو این کانون‌ها برگزار شد. در این رویداد 10 روزه، دوره‌های توانمندسازی در حوزه امداد و نجات و مقابله با بحران‌ و دوره‌های معرفت افزایی، اخلاق، معنویت، انس با قرآن کریم و آشنایی با معارف دینی برگزار شد.

نصیری اضافه کرد: برگزاری این دوره آموزشی 10 روزه، موجب وفاق، همدلی و هویت بخشی به کانون‌های هلال احمر سراسر کشور شد؛ همچنین باعث شد تا این کانون‌ها، عضوگیری وسیعی را ابتدای سال تحصیلی گذشته داشته باشند. درحال حاضر نیز 400 کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان همیار در کنار پزشکان، کادردرمانی و همچنین در قالب گروه‌های جهادی، مشغول خدمت رسانی به مردم در حوزه مقابله با کرونا هستند.

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروز دانشجویان عضو کانون‌های هلال احمر، در حوزه تب سنجی، غربال‌گری بیماران کرونا، توزیع ماسک و توزیع اقلام بهداشتی، به صورت شبانه روزی در تمامی مناطق فعالیت دارند. در حوزه ضدعفونی معابر عمومی مانند پارک‌ها، مساجد، پمپ بنزین‌ها و مجتمع‌های مسکونی اقدامات بسیاری خوبی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت حجم وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی، معنوی، قرآنی، دینی، امدادی و جهادی توسط واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است که باید به تمامی افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت داشتند، خسته نباشید و خداقوت بگوییم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065893

وب گردی

وب گردی