لزوم حضور حداکثری اساتید در ارائه دروس الکترونیکی/ ارائه برخی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در نشست مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، بر لزوم حضور حداکثری اساتید در ارائه دروس الکترونیکی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در نشست مجازی (وبینار) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها که با محوریت بررسی مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا برگزار شد، بر لزوم حضور حداکثری اساتید در ارائه دروس الکترونیکی تاکید کرد.

در این نشست نصیری قیداری همچنین توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان درباره شیوع ویروس کرونا را ضروری دانست و افزود: سرورهای دانشگاه به ۶ هزاز دانشجو خدمات ارائه می‌دهند و تا میزان ۱۶ ترابایت دروس را ذخیره می‌کنند. همچنین تاکنون تولید چندین فیلم توجیهی و آموزشی درباره مسائل شیوع کرونا توسط دانشکده روان‌شناسی انجام شده است.

در ادامه مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به تشکیل ستادی متشکل از روسای دانشگاه‌های استان درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد دروس به‌صورت برخط و برون‌خط ارائه شده است.

وی خواستار ادامه ارائه برخی دروس به‌صورت مجازی پس از بحران کرونا و همچنین کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در مورد آموزش‌های مجازی و تولیدات‌شان شد.

نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان دیگر سخنران این نشست مجازی به عدم آمادگی دانشجویان و اساتید از نظر روحی و روانی برای حضور در دانشگاه اشاره و اظهار کرد: ۹۰ درصد از دروس دانشگاه به‌صورت الکترونیکی ارائه شده است.

وی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است وزارت علوم ارزیابی جامعی درباره مزایا و معایب آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها انجام دهد.

استفاده از تجربیات دانشگاه‌های داخلی و خارجی در زمینه آموزش‌های مجازی، اصلاح آیین‌نامه‌ها درباره ارائه دروس به‌صورت الکترونیکی و ادامه ارائه دروس به‌صورت مجازی پس از بحران کرونا در دانشگاه‌ها از دیگر مواردی بود که نجفیان به آنها اشاره کرد.

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در ادامه این نشست گفت: با وجود داشتن سیستم آموزش مجازی از اولین دانشگاه‌هایی بودیم که به این روش اقدام کردیم؛ بنابراین لزوم پشتیبانی مستمر از سیستم نقش کلیدی در ارائه دروس دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان دکتری در آزمایشگاه‌ها با رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی انجام می‌شود، بر لزوم ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزش‌های مجازی و تفویض اختیارات و برداشتن محدودیت‌ها در ارائه دروس الکترونیکی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065912

وب گردی

وب گردی