ماسک ویژه ناشنوایان در اراک طراحی و تولید شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی از تولید ماسک ویژه ناشنوایان توسط یکی از مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعیدرضا شاه‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به تولید ماسک ویژه ناشنوایان در سطح استان اظهار کرد: با توجه به اینکه ناشنوایان از طریق لب‌خوانی ارتباط برقرار می‌کنند، یکی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری سازمان بهزیستی طرحی در این مورد ارائه کرد که ماسکی تولید شود تا ناشنوایان بتوانند لب‌خوانی کنند که بعد از تولید توسط کارشناسان مرکز بهداشت به تایید رسید.

وی با بیان اینکه این نوع ماسک از جنس طلق شفاف طراحی شده تا ارتباط کلامی معلول با رعایت نکات بهداشتی برقرار شود، بیان کرد: این ماسک‌ها در حال تولید بوده و توزیع آن با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ عدد انواع ماسک در ۲۷ آموزشگاه آزاد خیاطی فنی و حرفه‌ای تولید می‌شود در حالی که تعدادی از کارآموزان نیز به صورت کار در خانه با آموزشگاه‌ها همکاری دارند.

شاه‌محمدی تصریح کرد: به طور میانگین روزانه ۱۶۰ نفر از خیاطان در آموزشگاه‌ها مشغول فعالیت بوده و ۴۰ نفر از خیاطان نیز با دانشکده اطهر همکاری دارند.

وی افزود: براساس آمارها تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار ماسک در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان تولید و توزیع آنها نیز به صورت متمرکز با همکاری فرمانداران انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: مواد اولیه توسط خیرین به صورت خودجوش تهیه شده در حالی که حتی از خارج از کشور هم خیرینی برای تهیه اقلام بهداشتی هزینه پرداخت کردند.

شاه‌محمدی بیان کرد: بسیج و سپاه همکاری و حمایت جدی در این اقدام داشتند در حالی که یک ریال هم از بخش دولتی برای تولید ماسک هزینه نشده و برخی آموزشگاه‌ها با هزینه شخصی به صورت خودجوش و خانوادگی با دریافت مجوز بهداشتی اقدام به تولید ماسک کردند.

وی عنوان کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هم جزو اصناف متضرر در بحث کرونا هستند اما این امر مغفول مانده و مسوولان باید توجه ویژه‌ای نسبت به این امر داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای همواره در بحران‌ها وارد عمل شدند چراکه در زمینه‌های مختلف مهارت دارند که می‌توان به تعمیر لوازم خانگی در سیل، جوشکاری و سیم‌کشی در زلزله و مقابله با کرونا اشاره کرد.

شاه‌محمدی افزود: مهارت علاوه بر حل مشکلات اینچنینی، می‌تواند زمینه‌ساز تجربه‌ای برای استفاده از این ظرفیت برای اشتغال باشد که باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

منبع: فارس

کد خبر: 1065928

وب گردی

وب گردی