آخرین وضعیت مصدومیت حمیده عباسعلی/ آمار فوق العاده لژیونر والیبال ایران در ترکیه/  گزینه نهایی میزبانی مسابقات کشتی سال 99 مشخص شد

با بسته خبری سایر ورزش های ایرن و جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش های ایرن و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

تنها راننده ایرانی فرمول جهان در فدراسیون اتومبیلرانی

کوروش محمدخانی تنها راننده عنوان دار مسابقات بین المللی فرمول که 22 مقام اروپایی و جهانی کسب کرده، عصر امروز یکشنبه 24 فروردین ماه با حضور در محل فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با مازیار ناظمی سرپرست فدراسیون به دیدار و گفتگو پرداخت.

استانداردسازی بیشتر مسابقات اتومبیلرانی، کم کردن فاصله مسابقات در داخل و خارج، تشریح مدل سازی باشگاه های حرفه ای، راهکارهایی برای حرکت به سمت معیار های جهانی جهت و همکاری و تعامل بیشتر با کمیته آموزش از جمله محور های صحبت های جلسه امروز ناظمی با محمدخانی بود.

کوروش محمدخانی در سال 2014 عضو آکادمی فرمول یک شد و سابقه شرکت در مسابقات فرمول رنو، فرمول 3 و فرمول 2 را در پرونده ورزشی خود دارد.

سنندج، گزینه نهایی میزبانی مسابقات کشتی سال 99

صبح امروز در ابتدا جلسه ای در اداره ورزش و جوانان استان کردستان با حضور رییس سازمان لیگ کشتی، حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، جمشید خیرآبادی رییس هیات کشتی کردستان و برخی دیگر از مسئولان ورزشی این استان تشکیل شد. در این جلسه مذاکراتی پیرامون تیمداری کردستان در لیگ برتر کشتی فرنگی و میزبان این استان از جام باشگاههای جهان در سال 2020 صورت گرفت. سپس رییس سازمان لیگ کشتی با همراهی جولایی و خیرآبادی از چند هتل شهر سنندج بازدید کرد. همچنین نصیرزاده از سالن 6 هزار نفری شهر سنندج که هنوز افتتاح نشده، بازدید به عمل آورد.

در نهایت مقرر شد بعد از طی شدن مراحل قانونی و موافقت نهایی، نام سنندج به عنوان میزبان مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاههای جهان در سال 2020 به اتحادیه جهانی برای درج در تقویم این اتحادیه معرفی شود.

تست کرونای دوومیدانی کار پارالمپیکی مثبت شد

علی محمدیاری، دوومیدانی کار پارالمپیکی در رشته پرتاب دیسک که روز گذشته به دلیل داشتن علائم بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود پس از انجام آزمایش، تست وی مثبت اعلام شد و بنا به تشخیص پزشک معالجه وی و مشاهده عفونت در ریه به مدت دو هفته در خانه قرنطینه خواهد شد.

مراحل درمانی این دوومیدانی کار پارالمپیکی توسط فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون جانبازان و معلولان در حال پیگیری است.

الهه منصوریان: گفتند امسال در تیم ملی نیستی!

الهه منصوریان که مثل خواهرش شهربانو در سال های اخیر توانسته به عناوین قهرمانی زیادی در سطح جهان برسد، امروز در یک برنامه زنده تلویزیونی ادعا کرد طبق اعلام مسئولان فدراسیون ووشو، او امسال جایی در تیم ملی ندارد!

این قهرمان ووشوی ایران و جهان که در صحبت های خود اشاره کرد هیچ وقت به کشور دیگری مهاجرت نمی کند، درباره برنامه های خود در سال 99 گفت: آینده من امسال در تیم ملی نیست! این را اولین بار است می گویم. به من گفتند امسال به تیم ملی نیا تا بگذاریم جوان ها به مسابقات بروند. من هم 28 ساله هستم! مسئولان فدراسیون ووشو این موضوع را به من گفتند.
وی افزود: من هم می گویم جوان ها به مسابقه بروند، اما به رقابت های دانشجویان جهان بروند. تورنمنت های بین المللی دیگری هم داریم که جوان ها بخواهند بروند. اصلا بیایند در انتخابی تیم ملی را شکست بدهند، من راحت کنار می روم. این حرف ها مرا ناراحت می کند. من یک دوره ای از اتفاقات ورزشی در رشته خودم خسته شدم، اما اینقدر معروف نبودم که در رسانه ها حرف بزنم. به یک رشته المپیکی یعنی تکواندو رفتم و شاگرد خانم مداح شدم. در روزهای اول دائما می باختم. حتی 25-11 یکی از بازیکنان تیم ملی را بردم.
منصوریان در ادامه گفت: بازهم به رشته خودم برگشتم چون ووشو را دوست دارم؛ حتی اگر المپیکی نباشد. حالا که من برگشتم، به من کمک کنید. اینطور نباشد که به من بگویید به تیم ملی نیا. تیم ملی خانه من است و دوست دارم تا زمانی که قدرتش را دارم، پیراهنش بر تنم باشد.

ثبت نام 3 نامزد برای انتخابات فدراسیون ووشو

در حالی که از چندی پیش با حضور علی نژاد در معاونت قهرمانی وزارت ورزش برای فدراسیون ووشو سرپرست تعیین شده، از امروز ثبت نام از نامزدهای ریاست این فدراسیون هم آغاز شده است.

در همان اولین ساعات ثبت نام از نامزدهای ریاست، حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو به همراه 2 مسئول فدراسیون فرم های ثبت نام را پر کردند.
علاوه بر اوجاقی که در سال های اخیر همواره او را در جایگاه سرمربی تیم ملی دیده بودیم، امیرعباس لشگری مسئول پزشکی فدراسیون ووشوی ایران و همچنین رییس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی و امیر صدیقی رییس کمیته تای چی و مدیر روابط بین الملل فدراسیون ووشو هم برای انتخابات ثبت نام کردند.
به نظر می رسد ثبت نام این 3 نفر که خودشان در سال های اخیر با علی نژاد در فدراسیون ووشو همکاری داشتند، نشان می دهد رقابت اصلی بین همین نفرات خواهد بود.
البته باید دید طی روزهای آینده چه نفراتی به جمع نامزدهای ریاست فدراسیون ووشو اضافه می شوند.

آمار فوق العاده لژیونر والیبال در ترکیه

مرتضی شریفی، ملی پوش جوان والیبال ایران که بعد از یک فصل حضور در سری آ ایتالیا در یک سال اخیر در تیم بورسای ترکیه توپ می زند، عملکردی فوق العاده از خود در خط سرویس به ثبت رسانده است.

این لژیونر ایرانی که اکثرا جزو بازیکنان اصلی و تاثیرگذار بورسا در سوپرلیگ ترکیه بوده، توانسته 60 امتیاز سرویس مستقیم را به نام خود ثبت کند.
شریفی که در ترکیب تیم ملی ایران هم توانایی خود در زدن سرویس پرشی با سرعت بالا را نشان داده بود، با آمار خوبی که از خود در خط سرویس ثبت کرده، در رده نخست برترین سرویس زن های سوپرلیگ ترکیه قرار گرفته است.
البته سوپرلیگ والیبال ترکیه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده و باید دید شریفی می تواند به درخشش خود در ترکیب بورسا ادامه دهد یا ادامه این مسابقات لغو خواهد شد.

بانوی المپیکی کاراته در راه بازگشت به تهران

حمیده عباسعلی که در رقابت های کاراته وان اتریش توانست به نخستین سهمیه بانوان کاراته ایران در المپیک توکیو دست پیدا کند، به خاطر آسیب دیدگی شدید در فینال همان رقابت ها مجبور به جراحی شد.

او بعد از انتقال به کلینیک هانوفر، زیر نظر دکتر بابک امینی که قبلا سهراب مرادی را هم جراحی کرده بود، جراحی شد.
چند هفته گذشته را حمیده عباسعلی در همان کلینیک به فیزیوتراپی پرداخت و تمرینات بدنسازی خود را هم بدون عصا شروع کرد.
حالا عباسعلی بعد از چند ماه دوری از ایران امشب به تهران بازمی گردد تا ادامه دوره درمانی و تمرینات بدنسازی خود را در ایران از سر بگیرد.

رقابت برادران عالمیان در لیگ فرانسه نیمه‌کاره ماند

نوشاد و نیما عالمیان در لیگ تنیس روی میز فرانسه حضور داشتند که لیگ این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه‌کاره ماند.

نیما عالمیان در تیم ویلنوو حضور داشت که این تیم در رده آخر جدول رده بندی لیگ A فرانسه قرار گرفته بود. لیگ A فرانسه ۱۸ هفته داشت که ۱۲ هفته آن برگزار شده بود.

نوشاد عالمیان نیز در لیگ B فرانسه عضو تیم تورین فویارد بود که این تیم در پایان هفته دوازدهم، در رده دوم جدول رده بندی قرار داشت. لیگ B فرانسه نیز شش هفته مانده به پایان، لغو شد.

لیگ A و B تنیس روی میز فرانسه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۶ شهریور ۹۸) آغاز شد و قرار بود ۹ جون ۲۰۲۰( ۲۰ خرداد ۹۹) به پایان برسد.

فصل جدید لیگ برتر تنیس روی میز فرانسه سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و در نقل و انتقالات نیما عالمیان از تیم ویلنوو به تیم لا رومانی پیوست.

قهرمان سابق بوکس آسیا و ایران بر اثر کرونا درگذشت

مسعود حاج رسولی عضو سابق تیم ملی بوکس ایران در دهه ۵۰ و دارنده مدال طلای آسیا، در حالی ‌که چند روزی را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود، پس از به کما رفتن دار فانی را وداع گفت. حاج‌ رسولی‌ متولد سال ۱۳۲۹ بود که توانست در دهه ۵۰ به همراه تیم ملی بوکس ایران عناوین‌ مختلفی را کسب کند. فردین شاکری که از نزدیکان و شاگردان آن مرحوم بوده است، این خبر را تایید کرد. مرحوم مسعود حاجی رسولی دارای درجه دکترای ورزش و تربیت بدنی و رئیس مرکز تحقیقات مصرف مواد و اختلالات رفتاری و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر بود.

کد خبر: 1065946

وب گردی

وب گردی