مجلات علمی دانشگاه آزاد به موضوع کرونا بپردازند/ ایجاد یک بانک اطلاعاتی تخصصی از مقالات مربوط به کرونا

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مجلات دانشگاه همسو با نشریات بین‌المللی ویژه‌‌نامه‌هایی را در چارچوب محور موضوعی مجله به مقالات و پژوهش‌هایی با تمرکز پاسخ‌دهی به نیازهای جامعه اختصاص دهند.

علی جهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات حوزه علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در بحث کرونا گفت: اقدامی مشابه با مجلات معتبر دنیا انجام و اجازه دادیم مجلات دانشگاه آزاد اسلامی هر کدام در ارتباط با نوع فعالیت و حوزه تخصصی خود به موضوع کرونا بپردازند. به طور مثال مجلاتی که در حوزه پزشکی هستند از جنبه پزشکی و مجلاتی که مدیریتی هستند از دید مدیریتی به موضوع کرونا خواهند پرداخت.

او ادامه داد: به عبارتی هر کدام از مجلات از زاویه نگاه و تخصص خود به موضوع بیماری کرونا تحت عنوان ویژه نامه می‌پردازند. نامه ای نیز به آن ها ارسال کردیم تا مقالات اساتید خبره را دریافت، بررسی و داوری کنند. ان شاءالله نتایج نیز چاپ شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا راه برای حرکت آتی به زودی روشن شود.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در واقع نظرات اعضای هیئت علمی و متخصصان ما به این ترتیب اعلام می‌شود و در معرض دسترسی عموم قرار خواهد گرفت. به بیان دقیق تر از دانشگاه های آزاد اسلامی استان ها خواسته شده تا هر نشریه علمی همسو با نشریات معتبر بین المللی، ویژه‌نامه‌هایی را در چارچوب محور موضوعی مجله به مقالات و پژوهش‌هایی با تمرکز بر پاسخ‌دهی به نیازهای جامعه اختصاص دهند.

او اضافه کرد: نشریات می توانند در راستای زمینه تخصصی خود، بحران کرونا را در میان نخبگان علمی به بحث گذاشته و یافته های پژوهشی را منتشر کنند.

جهان درباره اقدام دیگر حوزه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: همچنین در حال راه اندازی بانک اطلاعاتی مقالات در حوزه بیماری کرونا نیز هستیم. تمام منابعی که در خصوص بیماری کرونا منتشر شده است در سایت پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه قرار داده شده است؛ در گام دوم نیز ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مقالات و منابعی که در این زمینه مفید باشند را در دست تهیه داریم.

او در ادامه تصریح کرد: مقالات نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت. نکته دیگر این که این مقالات خروجی طرح پژوهشی هستند. البته لازم به ذکر است که بانک اطلاعاتی در حال حاضر موجود است و تمام ناشران مقالات خود را به صورت آنلاین نمایه کردند.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: راه‌اندازی یک بانک تخصصی را نیز در دستور کار داریم و همکاران پژوهشی ما باید اول کارهای خود را انجام دهند تا مقالات آن ها به مرحله چاپ برسد و سپس این بانک تشکیل می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065966

وب گردی

وب گردی