7  کارگروه در کمیته سلامت روان ستاد مرکزی مقابله با کرونا ایجاد شد/ راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی

سرپرست کمیته سلامت روان ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از راه‌اندازی یک مرکز مشاوره تلفنی برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم و همچنین ساخت پرسشنامه کرونا هراسی تحت وب خبر داد.

مژگان سپاه منصور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کمیته سلامت روان ستاد مرکزی مقابله با کرونا گفت: در این کمیته یک مرکز مشاوره تلفنی برای پاسخگویی به سوالات مردم راه‌اندازی شده است.

به گفته او در این مرکز مشاوره تلفنی به تمام سوالات مردم و همچنین خانواده دانشگاه آزاد اسلامی اعم از دانشجویان، کارکنان و استادان و خانواده هایشان پاسخ داده می شود تا به رفع بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا کمک شود.

مسئول کمیته سلامت روان ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی واحد تهران مرکزی با کمیته سلامت روان همکاری داشته اند و پس از گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت دانشجویان تحصیلات تکمیلی، این مرکز به زودی پاسخگوی مردم خواهد بود.

او در ادامه با بیان این که 30 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی داوطلبانه در مرکز مشاوره روانشناختی ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مستقر می شوند، توضیح داد: این دانشجویان پس از آموزش، به صورت آنلاین به سوالات روانشناختی هموطنان در زمینه پیامدهای حاصل از بیماری کرونا پاسخ خواهند داد.

به گفته سپاه منصور کارگروه‌های تخصصی کمیته سلامت روان تشکیل و برای آن‌ها سرپرست تعیین شده است.

او در این باره توضیح داد: 7 کارگروه در این راستا تشکیل شده است که کارگروه سلامت معنوی مقابله با کرونا و کارگروه مدیریت جو روانی و مقابله با شایعات از جمله این کمیته ها هستند. همچنین یک کمیته نیز با عنوان کارگروه آموزش روانشناختی مدیریت استرس و اضطراب، سازگاری با قرنطینگی، سوگ و داغدیدگی... نیز راه‌اندازی شده است.

مسئول کمیته سلامت روان ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره کمیته چهارم گفت: کمیته بعدی کارگروه فعالیت بالینی است که تهیه بسته‌های آموزشی و مداخلات روانشناختی برای سه دسته عموم مردم، افراد در معرض خطر شامل پزشکان و پرستاران و مراقبان و افراد مبتلا در سه سطح کودک و بزرگسال و سالمند را بر عهده دارد.

سپاه منصور ادامه داد: کارگروه تولید محتوا، کارگروه طراحی پوستر‌، ساخت انیمیشن، مستند‌سازی، پادکست، کلیپ و ویدیو و کارگروه پژوهش، تحقیق و ترجمه سه کارگروه بعدی هستند.

او در ادامه با بیان این که ساخت پرسشنامه کرونا هراسی تحت وب از دیگر اقدامات کمیته سلامت روان است، بیان کرد: این پرسشنامه برای اولین بار توسط اعضای کمیته سلامت روان ساخته شده است و علاوه بر سنجش میزان هراس از ویروس کرونا، واکنش‌های سازگارانه و ناسازگارانه افراد را شناسایی و همچنین متناسب با میزان هراس افراد دستورالعمل و توصیه های کوتاه به کاربران ارائه می‌دهد.

سپاه منصور همچنین از راه‌اندازی کمپین «‌کودک و معنای کرونا» نیز خبر داد و گفت: خانواده ها می توانند نقاشی کودکان خود در خصوص کرونا و اینکه اگر این ویروس را ببنند چه کاری انجام می‌دهند را به این کمیته ارسال کنند.

او با بیان این که همچنین گروه «صدای مشاور کرونا» نیز راه اندازی شده است توضیح داد: بیش از 200 نیروی داوطلب دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های روانشناسی و مشاوره برای مشاوره تلفنی حضوری و آنلاین در مرکز مستقل مشاوره تلفنی ستاد مرکزی مقابله با کرونا استان تهران بسیح شده و آماده همکاری با مرکز 4030 وزارت بهداشت هستند.

مسئول کمیته سلامت روان ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پایان گفت: تیمی از استادان متخصص روانشناسی سلامت و بالینی نیز برای آموزش به داوطلبان مشاوره تلفنی آنلاین برای شکست هر چه زودتر کرونا در کمیته سلامت روان تشکیل شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1065984

وب گردی

وب گردی