صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته

مدیر دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان گفت: میزان صادرات دانش‌بنیان‌های ایرانی در سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روح‌الله استیری، مدیر دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری یکی از ماموریت‌های کاری این دفتر را توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها دانست و اظهار کرد: در این مسیر گام‌های قابل توجهی برداشتیم به گونه‌ای که تا کنون ۴۰۰۰ خدمت برای توانمندسازی و توسعه بازار به ۲۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۵۰ شرکت دانش بنیان توانمند در حوزه صادرات، ادامه داد: بر اساس آمارهای این دفتر، میزان صادرات دانش‌بنیان‌های ایرانی در سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بود.

وی با اشاره به ظرفیت صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ خاطر نشان کرد: بر این اساس تلاش می‌کنیم که بازار صادراتی این شرکت‌ها را علی رغم وجود موانعی چون بیماری کرونا و تحریم‌ها بیشتر توسعه دهیم.

استیری یادآور شد: پیش‌بینی برای توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها در سال جاری کمی مشکل است. اما در تلاش هستیم تا بازار کشورهای آسیای میانه و همسایه را هدف بگیریم و محصولات ایرانی را در این بازارها توسعه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066002

وب گردی

وب گردی