بخشی از نیاز ماسک و مواد ضدعفونی استان‌ها توسط واحدهای دانشگاهی تولید می‌شود/ گزارشی از برگزاری کلاس‌های مجازی

جلسه دیدار نوروزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی 7 استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حسین کلانتری خلیل آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در این جلسه با اشاره به شکل گیری ستاد و کمیته پیشگیری و صیانت از سلامت به منظور مقابله با کرونا، گفت: تهیه مواد ضدعفونی کننده و تعیین اصالت مواد ضدعفونی کننده در آزمایشگاه مرجع، همکاری دانشجویان پرستاری با مراکز درمانی، تشکیل کلاسهای مجازی و آنلاین، ایجاد نقاهتگاه، توزیع گان و ملزومات بهداشتی و ... از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در راستای مهار ویروس منحوس کرونا است.

وی درخصوص نحوه برگزاری و مشارکت اساتید و دانشجویان در کلاس های مجازی، اظهار داشت: 82 درصد از کلاس های آموزشی به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شده که 65 درصد از دانشجویان و 75 درصد از اساتید در این کلاس ها مشارکت داشتند.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به ارائه گزارشی از عملکرد سال 98 این دانشگاه پرداخت و گفت: تحقق 75 درصدی درآمدها، راه اندازی دانشکده توانبخشی با 3 رشته و ... از اقدامات این دانشگاه در سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی از 25 اسفندماه کار خود را در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان آغاز کرده، خاطرنشان کرد: با فراهم کردن زیرساخت های آموزش مجازی سعی کردیم آرامش روحی و روانی را برای دانشجویان در کنار آموزش آنلاین فراهم کنیم.

بهاروند، گندزدایی و ضدعفونی کردن فضاهای مختلف دانشگاه، تولید 40 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و 2 هزار ماسک را از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به منظور مبارزه با بیماری کویید 19 عنوان کرد.

حسین کلانتری خلیل آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در سخنانی با تأکید بر اینکه بیش از 80 درصد کلاس های آموزش مجازی در این استان برگزار شده، گفت: به طور متوسط روزانه بیش از 600 کلاس آموزش مجازی در واحدها و مراکز آموزشی این استان برگزار می شود.

وی همچنین از راه اندازی خط تولید گان و لباس های بیمارستانی در سرای نوآوری تکنولوژی نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک خبر داد و افزود: همچنین دستگاه تولید ماسک طراحی شده است.

مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از 70 درصد کلاسهای آموزش غیرحضوری در واحدهای این دانشگاه برگزار شده است، گفت: دو گروه پشتیبان برای پاسخگویی به سؤالات فنی اساتید و دانشجویان و رفع مشکلات از ابتدای شروع آموزش مجازی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تشکیل دادیم.

وی اخذ موافقت اصولی برای تأسیس رشته پزشکی، پذیرش دانشجو در 8 رشته در مقطع کارشناسی، گسترش مدارس سما، ساخت کیت تشخیص سرطان، افزایش درآمدهای غیرشهریه ای و ... را از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در سال گذشته برشمرد.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از 80 درصد کلاس های آموزش مجازی برگزار شده است، گفت: خوشبختانه ما شاهد مشارکت 90 درصدی اساتید از برگزاری این گونه کلاسها بودیم.

علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز اظهار داشت: کلاس های آموزش مجازی پس از ابلاغ شیوه نامه آموزش مجازی در این دانشگاه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، تولید مواد ضدعفونی‌کننده از جمله ژل بهداشتی، گندزدایی و ضدعفونی کننده معابر و فرهنگ سازی را از اقدامات این دانشگاه در راستای مبارزه با کرونا دانست.

وی تولید الکل و راه اندازی خط تولید ماسک را از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در راستای مهار ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: برگزاری کرسی های ترویجی، ایجاد سراهای نوآوری متناسب با نظام موضوعات تعریف شده، افزایش مدارس سما و دانشجو تنها بخشی از عملکرد این دانشگاه در سال گذشته است.

احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از برگزاری روزانه 800 کلاس آموزش مجازی در واحدهای دانشگاهی این استان خبر داد و گفت: اعضای هیأت علمی مشارکت 70 درصدی و دانشجویان مشارکت 40 درصدی در کلاسهای آموزش مجازی داشتند.

گفتنی است، جلسه دیدار نوروزی دکتر طهرانچی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی عصر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066029

وب گردی

وب گردی